Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4809
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorناصر فتحی-
dc.contributorسمیه عربی-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-05-05T11:28:58Z-
dc.date.available2023-05-05T11:28:58Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4809-
dc.description.abstractاین پژوهش بررسی عوامل موثر بر قصد رفتاری کاربران در خرید و فروش رمزارزها را هدف قرار داده است. بدینمنظور، با مطالعه پیشینه ی پژوهش های انجام شده، عوامل موثر بر تر غیب کاربران برای استفاده از صرافی هایرمزارز ایرانی استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختار ی شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش راکاربران ایرانی تشکیل داده اندکه تعداد ۱۵۶ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها باتکنیک مدلسازی معادلات ساختار ی-حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار اسمار ت پیالاس انجام گرفتهاست. تجزیه وتحلیل داده ها نشان میدهد اعتماد بر سهولت استفاده و نگرش کاربران در خرید و فروش رمزارزهاموثر است. از سوی دیگر، طراحی بر سهولت استفاده، سهولت استفاده بر سودمندی، و سودمندی بر نگرش کاربراندر خرید و فروش رمزارز موثر است. همچنین نفوذ اجتما عی بر اعتماد و سودمندی تاثیرگذار است؛ نهایتا نگرشکاربران در خرید و فروش رمزارز در نیت رفتاری آنان تاثیرگذار بوده است. نتایج این پژوهش بینش مفیدی برایکاربران فراهم میکند تا با درک این عوامل بتوانند از فناوری بلاک چین و رمزارزها در تراکنش های مالی بهرهمند شوند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectرمزارز ، پشتیبانی نظارتی ، سودمندی ادراک شده ، سهولت در استفادهen_US
dc.titleبرر سی عوامل موثر بر قصد رفتاری کاربران در خرید و فروش رمزارزها-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
672.pdf740.82 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorناصر فتحی-
dc.contributorسمیه عربی-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-05-05T11:28:58Z-
dc.date.available2023-05-05T11:28:58Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4809-
dc.description.abstractاین پژوهش بررسی عوامل موثر بر قصد رفتاری کاربران در خرید و فروش رمزارزها را هدف قرار داده است. بدینمنظور، با مطالعه پیشینه ی پژوهش های انجام شده، عوامل موثر بر تر غیب کاربران برای استفاده از صرافی هایرمزارز ایرانی استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختار ی شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش راکاربران ایرانی تشکیل داده اندکه تعداد ۱۵۶ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها باتکنیک مدلسازی معادلات ساختار ی-حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار اسمار ت پیالاس انجام گرفتهاست. تجزیه وتحلیل داده ها نشان میدهد اعتماد بر سهولت استفاده و نگرش کاربران در خرید و فروش رمزارزهاموثر است. از سوی دیگر، طراحی بر سهولت استفاده، سهولت استفاده بر سودمندی، و سودمندی بر نگرش کاربراندر خرید و فروش رمزارز موثر است. همچنین نفوذ اجتما عی بر اعتماد و سودمندی تاثیرگذار است؛ نهایتا نگرشکاربران در خرید و فروش رمزارز در نیت رفتاری آنان تاثیرگذار بوده است. نتایج این پژوهش بینش مفیدی برایکاربران فراهم میکند تا با درک این عوامل بتوانند از فناوری بلاک چین و رمزارزها در تراکنش های مالی بهرهمند شوند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectرمزارز ، پشتیبانی نظارتی ، سودمندی ادراک شده ، سهولت در استفادهen_US
dc.titleبرر سی عوامل موثر بر قصد رفتاری کاربران در خرید و فروش رمزارزها-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
672.pdf740.82 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorناصر فتحی-
dc.contributorسمیه عربی-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-05-05T11:28:58Z-
dc.date.available2023-05-05T11:28:58Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4809-
dc.description.abstractاین پژوهش بررسی عوامل موثر بر قصد رفتاری کاربران در خرید و فروش رمزارزها را هدف قرار داده است. بدینمنظور، با مطالعه پیشینه ی پژوهش های انجام شده، عوامل موثر بر تر غیب کاربران برای استفاده از صرافی هایرمزارز ایرانی استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختار ی شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش راکاربران ایرانی تشکیل داده اندکه تعداد ۱۵۶ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها باتکنیک مدلسازی معادلات ساختار ی-حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار اسمار ت پیالاس انجام گرفتهاست. تجزیه وتحلیل داده ها نشان میدهد اعتماد بر سهولت استفاده و نگرش کاربران در خرید و فروش رمزارزهاموثر است. از سوی دیگر، طراحی بر سهولت استفاده، سهولت استفاده بر سودمندی، و سودمندی بر نگرش کاربراندر خرید و فروش رمزارز موثر است. همچنین نفوذ اجتما عی بر اعتماد و سودمندی تاثیرگذار است؛ نهایتا نگرشکاربران در خرید و فروش رمزارز در نیت رفتاری آنان تاثیرگذار بوده است. نتایج این پژوهش بینش مفیدی برایکاربران فراهم میکند تا با درک این عوامل بتوانند از فناوری بلاک چین و رمزارزها در تراکنش های مالی بهرهمند شوند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectرمزارز ، پشتیبانی نظارتی ، سودمندی ادراک شده ، سهولت در استفادهen_US
dc.titleبرر سی عوامل موثر بر قصد رفتاری کاربران در خرید و فروش رمزارزها-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
672.pdf740.82 kBAdobe PDF