Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعادل پورقنبر-
dc.contributorاعظم توکلی-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-05-05T11:27:28Z-
dc.date.available2023-05-05T11:27:28Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4808-
dc.description.abstractبا توجه به گسترش چشمگیر و روزافزون خرید آنلاین در صنعت مد و پوشاک و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، یکی از دغدغه‌های خرده فروشی‌های آنلاین در این صنعت، ایجاد وفاداری و حس تعلق در مشتریان است. بدیهی است که افزایش رضایتمندی مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آنان در فروشگاه‌های فیزیکی بسیار آسانتر رقم خورده و بازخوردهای در لحظه‌ای را می‌توان دریافت نمود. این در حالی است که این مهم در فروشگاه‌های آنلاین به آسانی قابل اندازه گیری و رصد نبوده و به نوعی با ناآگاهی از رفتار مصرف‌کننده روبرو خواهیم بود. بدین منظور آنان هر چه بیشتر می‌کوشند تا از این طریق فروش خود را افزایش داده و تجربه‌ای فراتر از خرید در فروشگاه‌های فیزیکی را رقم بزنند. این پژوهش بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی‌های آنلاین مد و پوشاک را هدف گرفته است. به این منظور، با مطالعه پیشینه‌ی پژوهش‌های انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را استفاده کنندگان از وبسایت بانی مد تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۴۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می‌دهد که میزان لذتبخش بودن خرید و هیجانات فضای مجازی بر رضایت الکترونیکی و رضایت الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای خرده فروشان صنعت مد و پوشاک ایران فراهم می‌کند تا با درک این عوامل، بتوانند با ایجاد تجربه لذتبخش از خرید آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موجب افزایش وفاداری مشتریان خود شوند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectکیفیت خدمات الکترونیکی ، رضایت الکترونیکی ، وفاداری الکترونیکی ، صنعت مد و پوشاکen_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
671.pdf637.01 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعادل پورقنبر-
dc.contributorاعظم توکلی-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-05-05T11:27:28Z-
dc.date.available2023-05-05T11:27:28Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4808-
dc.description.abstractبا توجه به گسترش چشمگیر و روزافزون خرید آنلاین در صنعت مد و پوشاک و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، یکی از دغدغه‌های خرده فروشی‌های آنلاین در این صنعت، ایجاد وفاداری و حس تعلق در مشتریان است. بدیهی است که افزایش رضایتمندی مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آنان در فروشگاه‌های فیزیکی بسیار آسانتر رقم خورده و بازخوردهای در لحظه‌ای را می‌توان دریافت نمود. این در حالی است که این مهم در فروشگاه‌های آنلاین به آسانی قابل اندازه گیری و رصد نبوده و به نوعی با ناآگاهی از رفتار مصرف‌کننده روبرو خواهیم بود. بدین منظور آنان هر چه بیشتر می‌کوشند تا از این طریق فروش خود را افزایش داده و تجربه‌ای فراتر از خرید در فروشگاه‌های فیزیکی را رقم بزنند. این پژوهش بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی‌های آنلاین مد و پوشاک را هدف گرفته است. به این منظور، با مطالعه پیشینه‌ی پژوهش‌های انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را استفاده کنندگان از وبسایت بانی مد تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۴۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می‌دهد که میزان لذتبخش بودن خرید و هیجانات فضای مجازی بر رضایت الکترونیکی و رضایت الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای خرده فروشان صنعت مد و پوشاک ایران فراهم می‌کند تا با درک این عوامل، بتوانند با ایجاد تجربه لذتبخش از خرید آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موجب افزایش وفاداری مشتریان خود شوند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectکیفیت خدمات الکترونیکی ، رضایت الکترونیکی ، وفاداری الکترونیکی ، صنعت مد و پوشاکen_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
671.pdf637.01 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعادل پورقنبر-
dc.contributorاعظم توکلی-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-05-05T11:27:28Z-
dc.date.available2023-05-05T11:27:28Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4808-
dc.description.abstractبا توجه به گسترش چشمگیر و روزافزون خرید آنلاین در صنعت مد و پوشاک و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، یکی از دغدغه‌های خرده فروشی‌های آنلاین در این صنعت، ایجاد وفاداری و حس تعلق در مشتریان است. بدیهی است که افزایش رضایتمندی مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آنان در فروشگاه‌های فیزیکی بسیار آسانتر رقم خورده و بازخوردهای در لحظه‌ای را می‌توان دریافت نمود. این در حالی است که این مهم در فروشگاه‌های آنلاین به آسانی قابل اندازه گیری و رصد نبوده و به نوعی با ناآگاهی از رفتار مصرف‌کننده روبرو خواهیم بود. بدین منظور آنان هر چه بیشتر می‌کوشند تا از این طریق فروش خود را افزایش داده و تجربه‌ای فراتر از خرید در فروشگاه‌های فیزیکی را رقم بزنند. این پژوهش بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی‌های آنلاین مد و پوشاک را هدف گرفته است. به این منظور، با مطالعه پیشینه‌ی پژوهش‌های انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را استفاده کنندگان از وبسایت بانی مد تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۴۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می‌دهد که میزان لذتبخش بودن خرید و هیجانات فضای مجازی بر رضایت الکترونیکی و رضایت الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای خرده فروشان صنعت مد و پوشاک ایران فراهم می‌کند تا با درک این عوامل، بتوانند با ایجاد تجربه لذتبخش از خرید آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موجب افزایش وفاداری مشتریان خود شوند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectکیفیت خدمات الکترونیکی ، رضایت الکترونیکی ، وفاداری الکترونیکی ، صنعت مد و پوشاکen_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
671.pdf637.01 kBAdobe PDF