جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4808
عنوان: بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک
پدیدآورنده: عادل پورقنبر;اعظم توکلی;حامد حیدری
کلید واژه ها: کیفیت خدمات الکترونیکی ، رضایت الکترونیکی ، وفاداری الکترونیکی ، صنعت مد و پوشاک
تاریخ انتشار: 1401
چکیده: با توجه به گسترش چشمگیر و روزافزون خرید آنلاین در صنعت مد و پوشاک و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، یکی از دغدغه‌های خرده فروشی‌های آنلاین در این صنعت، ایجاد وفاداری و حس تعلق در مشتریان است. بدیهی است که افزایش رضایتمندی مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آنان در فروشگاه‌های فیزیکی بسیار آسانتر رقم خورده و بازخوردهای در لحظه‌ای را می‌توان دریافت نمود. این در حالی است که این مهم در فروشگاه‌های آنلاین به آسانی قابل اندازه گیری و رصد نبوده و به نوعی با ناآگاهی از رفتار مصرف‌کننده روبرو خواهیم بود. بدین منظور آنان هر چه بیشتر می‌کوشند تا از این طریق فروش خود را افزایش داده و تجربه‌ای فراتر از خرید در فروشگاه‌های فیزیکی را رقم بزنند. این پژوهش بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی‌های آنلاین مد و پوشاک را هدف گرفته است. به این منظور، با مطالعه پیشینه‌ی پژوهش‌های انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را استفاده کنندگان از وبسایت بانی مد تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۴۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می‌دهد که میزان لذتبخش بودن خرید و هیجانات فضای مجازی بر رضایت الکترونیکی و رضایت الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای خرده فروشان صنعت مد و پوشاک ایران فراهم می‌کند تا با درک این عوامل، بتوانند با ایجاد تجربه لذتبخش از خرید آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موجب افزایش وفاداری مشتریان خود شوند.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4808
مجموعه(های):مدیریت فناوری اطلاعات

پیوست های این کاربرگه
فایل اندازهفرمت  
671.pdf637.01 kBAdobe PDF
عنوان: بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک
پدیدآورنده: عادل پورقنبر;اعظم توکلی;حامد حیدری
کلید واژه ها: کیفیت خدمات الکترونیکی ، رضایت الکترونیکی ، وفاداری الکترونیکی ، صنعت مد و پوشاک
تاریخ انتشار: 1401
چکیده: با توجه به گسترش چشمگیر و روزافزون خرید آنلاین در صنعت مد و پوشاک و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، یکی از دغدغه‌های خرده فروشی‌های آنلاین در این صنعت، ایجاد وفاداری و حس تعلق در مشتریان است. بدیهی است که افزایش رضایتمندی مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آنان در فروشگاه‌های فیزیکی بسیار آسانتر رقم خورده و بازخوردهای در لحظه‌ای را می‌توان دریافت نمود. این در حالی است که این مهم در فروشگاه‌های آنلاین به آسانی قابل اندازه گیری و رصد نبوده و به نوعی با ناآگاهی از رفتار مصرف‌کننده روبرو خواهیم بود. بدین منظور آنان هر چه بیشتر می‌کوشند تا از این طریق فروش خود را افزایش داده و تجربه‌ای فراتر از خرید در فروشگاه‌های فیزیکی را رقم بزنند. این پژوهش بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی‌های آنلاین مد و پوشاک را هدف گرفته است. به این منظور، با مطالعه پیشینه‌ی پژوهش‌های انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را استفاده کنندگان از وبسایت بانی مد تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۴۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می‌دهد که میزان لذتبخش بودن خرید و هیجانات فضای مجازی بر رضایت الکترونیکی و رضایت الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای خرده فروشان صنعت مد و پوشاک ایران فراهم می‌کند تا با درک این عوامل، بتوانند با ایجاد تجربه لذتبخش از خرید آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موجب افزایش وفاداری مشتریان خود شوند.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4808
مجموعه(های):مدیریت فناوری اطلاعات

پیوست های این کاربرگه
فایل اندازهفرمت  
671.pdf637.01 kBAdobe PDF
عنوان: بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک
پدیدآورنده: عادل پورقنبر;اعظم توکلی;حامد حیدری
کلید واژه ها: کیفیت خدمات الکترونیکی ، رضایت الکترونیکی ، وفاداری الکترونیکی ، صنعت مد و پوشاک
تاریخ انتشار: 1401
چکیده: با توجه به گسترش چشمگیر و روزافزون خرید آنلاین در صنعت مد و پوشاک و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، یکی از دغدغه‌های خرده فروشی‌های آنلاین در این صنعت، ایجاد وفاداری و حس تعلق در مشتریان است. بدیهی است که افزایش رضایتمندی مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آنان در فروشگاه‌های فیزیکی بسیار آسانتر رقم خورده و بازخوردهای در لحظه‌ای را می‌توان دریافت نمود. این در حالی است که این مهم در فروشگاه‌های آنلاین به آسانی قابل اندازه گیری و رصد نبوده و به نوعی با ناآگاهی از رفتار مصرف‌کننده روبرو خواهیم بود. بدین منظور آنان هر چه بیشتر می‌کوشند تا از این طریق فروش خود را افزایش داده و تجربه‌ای فراتر از خرید در فروشگاه‌های فیزیکی را رقم بزنند. این پژوهش بررسی عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی‌های آنلاین مد و پوشاک را هدف گرفته است. به این منظور، با مطالعه پیشینه‌ی پژوهش‌های انجام شده، عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در خرده فروشی های آنلاین مد و پوشاک استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را استفاده کنندگان از وبسایت بانی مد تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۴۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می‌دهد که میزان لذتبخش بودن خرید و هیجانات فضای مجازی بر رضایت الکترونیکی و رضایت الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای خرده فروشان صنعت مد و پوشاک ایران فراهم می‌کند تا با درک این عوامل، بتوانند با ایجاد تجربه لذتبخش از خرید آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موجب افزایش وفاداری مشتریان خود شوند.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4808
مجموعه(های):مدیریت فناوری اطلاعات

پیوست های این کاربرگه
فایل اندازهفرمت  
671.pdf637.01 kBAdobe PDF