Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4756
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمد تقی تقوی فرد-
dc.contributorامیر محمد خانی-
dc.contributorفاطمه لطفی-
dc.date.accessioned2023-05-05T07:18:27Z-
dc.date.available2023-05-05T07:18:27Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.otherفصلنامه علمی رهیافتی در مدیریت بازرگانی )04-40( دوره 2، شماره 3، )پیاپی 7(، پاییز 0011-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4756-
dc.description.abstractمشتریان بانک و گوناگونی سرویسها در نظام بانکی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیریت ارتباط با مشتری در حال حاضر هسته مرکزی را در دنیای تجارت به خود اختصاص داده است، مهمترین شبکه بین بانکی مورد استفاده در ایران شبکه شتاب می باشد. دراین پژوهش با استفاده از فنون دادهکاوی به بخشبندی و رتبهبندی مشتریان در شبکه شتاب با استفاده از یک مدل بهبود یافته داده کاوی مبتنی بر تازگی خرید، تناوب خرید و مبلغ خرج شده برای خرید پرداخته شده به نحوی که بانکها بتوانند در این شبکه رفتار مشتریان خود را تحلیل و ارزیابی نموده و به تدوین سیاستهای موثر در برخورد با مشتریان بپردازند. همچنین جهت بررسی مطالعات مشابه و افزایش اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی، اطلاعات مرتبط با مدل مورد نظر گردآوری مدلی جهت خوشهبندی مشتریان بانک و R+FMW شد. نهایتاً تراکنشهای آنها ارائه گردید. نتایج تحقیق نشان داد که مدل توسعه پایه RFM از دقت بالاتری نسبت به مدل R+FMW یافته برخوردار است و با استفاده از این مدل بانکها میتوانند مشتریان فعال در شبکه تبادل بین بانکی)شتاب( را شناسایی کنند و مشتریان و کانالهای ارتباطی پرهزینه را از جنبهی میزان کارمزد و اطلاعات دموگرافیک تشخیص دهند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectداده کاوی، دسته بندی، خوشه بندی، بانک، رتبه بندی مشتریان، RFM ، مدیریت ارتباط با مشتریen_US
dc.titleخوشه بندی مشتریان در حوزه بانکداری الکترونیک با بهره گیری از تراکنش های الکترونیکی و اطلاعات دموگرافیک (مورد مطالعه: بانک رفاه)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
135.pdf860.19 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمد تقی تقوی فرد-
dc.contributorامیر محمد خانی-
dc.contributorفاطمه لطفی-
dc.date.accessioned2023-05-05T07:18:27Z-
dc.date.available2023-05-05T07:18:27Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.otherفصلنامه علمی رهیافتی در مدیریت بازرگانی )04-40( دوره 2، شماره 3، )پیاپی 7(، پاییز 0011-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4756-
dc.description.abstractمشتریان بانک و گوناگونی سرویسها در نظام بانکی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیریت ارتباط با مشتری در حال حاضر هسته مرکزی را در دنیای تجارت به خود اختصاص داده است، مهمترین شبکه بین بانکی مورد استفاده در ایران شبکه شتاب می باشد. دراین پژوهش با استفاده از فنون دادهکاوی به بخشبندی و رتبهبندی مشتریان در شبکه شتاب با استفاده از یک مدل بهبود یافته داده کاوی مبتنی بر تازگی خرید، تناوب خرید و مبلغ خرج شده برای خرید پرداخته شده به نحوی که بانکها بتوانند در این شبکه رفتار مشتریان خود را تحلیل و ارزیابی نموده و به تدوین سیاستهای موثر در برخورد با مشتریان بپردازند. همچنین جهت بررسی مطالعات مشابه و افزایش اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی، اطلاعات مرتبط با مدل مورد نظر گردآوری مدلی جهت خوشهبندی مشتریان بانک و R+FMW شد. نهایتاً تراکنشهای آنها ارائه گردید. نتایج تحقیق نشان داد که مدل توسعه پایه RFM از دقت بالاتری نسبت به مدل R+FMW یافته برخوردار است و با استفاده از این مدل بانکها میتوانند مشتریان فعال در شبکه تبادل بین بانکی)شتاب( را شناسایی کنند و مشتریان و کانالهای ارتباطی پرهزینه را از جنبهی میزان کارمزد و اطلاعات دموگرافیک تشخیص دهند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectداده کاوی، دسته بندی، خوشه بندی، بانک، رتبه بندی مشتریان، RFM ، مدیریت ارتباط با مشتریen_US
dc.titleخوشه بندی مشتریان در حوزه بانکداری الکترونیک با بهره گیری از تراکنش های الکترونیکی و اطلاعات دموگرافیک (مورد مطالعه: بانک رفاه)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
135.pdf860.19 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمد تقی تقوی فرد-
dc.contributorامیر محمد خانی-
dc.contributorفاطمه لطفی-
dc.date.accessioned2023-05-05T07:18:27Z-
dc.date.available2023-05-05T07:18:27Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.otherفصلنامه علمی رهیافتی در مدیریت بازرگانی )04-40( دوره 2، شماره 3، )پیاپی 7(، پاییز 0011-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4756-
dc.description.abstractمشتریان بانک و گوناگونی سرویسها در نظام بانکی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیریت ارتباط با مشتری در حال حاضر هسته مرکزی را در دنیای تجارت به خود اختصاص داده است، مهمترین شبکه بین بانکی مورد استفاده در ایران شبکه شتاب می باشد. دراین پژوهش با استفاده از فنون دادهکاوی به بخشبندی و رتبهبندی مشتریان در شبکه شتاب با استفاده از یک مدل بهبود یافته داده کاوی مبتنی بر تازگی خرید، تناوب خرید و مبلغ خرج شده برای خرید پرداخته شده به نحوی که بانکها بتوانند در این شبکه رفتار مشتریان خود را تحلیل و ارزیابی نموده و به تدوین سیاستهای موثر در برخورد با مشتریان بپردازند. همچنین جهت بررسی مطالعات مشابه و افزایش اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی، اطلاعات مرتبط با مدل مورد نظر گردآوری مدلی جهت خوشهبندی مشتریان بانک و R+FMW شد. نهایتاً تراکنشهای آنها ارائه گردید. نتایج تحقیق نشان داد که مدل توسعه پایه RFM از دقت بالاتری نسبت به مدل R+FMW یافته برخوردار است و با استفاده از این مدل بانکها میتوانند مشتریان فعال در شبکه تبادل بین بانکی)شتاب( را شناسایی کنند و مشتریان و کانالهای ارتباطی پرهزینه را از جنبهی میزان کارمزد و اطلاعات دموگرافیک تشخیص دهند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectداده کاوی، دسته بندی، خوشه بندی، بانک، رتبه بندی مشتریان، RFM ، مدیریت ارتباط با مشتریen_US
dc.titleخوشه بندی مشتریان در حوزه بانکداری الکترونیک با بهره گیری از تراکنش های الکترونیکی و اطلاعات دموگرافیک (مورد مطالعه: بانک رفاه)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
135.pdf860.19 kBAdobe PDF