Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4699
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorخدایار ابیلی-
dc.contributorفاطمه نارنجی ثانی-
dc.contributorزینب السادات مصطفوي-
dc.date.accessioned2023-02-18T20:38:09Z-
dc.date.available2023-02-18T20:38:09Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4699-
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تبیین یادگیري خودراهبر براساس میزان سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههاي یادگیري الکترونیکی موسسۀ آموزش عالی مهرالبرز انجام شده است. جامعه آماري تحقیق شامل همۀ دانشجویان، 148 نفر و حجم نمونه 108 نفر است که گزینش آنها از روش نمونهگیري تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات است که روایی آن به وسیلۀ استادان و ضریب پایایی آن بهوسیلۀ آلفاي کرانباخ به میزان 84.38 تأیید شده تک نمونه، T است. براي تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون گامبهگام استفادهشده است. نتایج مربوط به بررسی سؤالات پژوهش نشان داد که: 1. بین تمامی مؤلفههاي یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و 0 وجود دارد 2. میان / ارتباطات همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 وضعیت یادگیري خودراهبر با ویژگیهایی نظیر جنسیت، سن، معدل و اشتغال دانشجویان تفاوت معناداري وجود ندارد 3. نتایج رگرسیون گامبهگام بیانگر این است که از بین مؤلفههاي سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، مؤلفه ترکیب کردن، بیشترین توان پیشبینی عوامل مؤلفۀ خودراهبري را دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectیادگیري خودراهبر، سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، یادگیري الکترونیکی، دانشجویان، آموزش عالی.en_US
dc.titleبررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و میزان سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دوره‌های یادگیری الکترونیکی مورد مطالعه: موسسه آموزش عالی مهرالبرز-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100.pdf669.5 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorخدایار ابیلی-
dc.contributorفاطمه نارنجی ثانی-
dc.contributorزینب السادات مصطفوي-
dc.date.accessioned2023-02-18T20:38:09Z-
dc.date.available2023-02-18T20:38:09Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4699-
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تبیین یادگیري خودراهبر براساس میزان سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههاي یادگیري الکترونیکی موسسۀ آموزش عالی مهرالبرز انجام شده است. جامعه آماري تحقیق شامل همۀ دانشجویان، 148 نفر و حجم نمونه 108 نفر است که گزینش آنها از روش نمونهگیري تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات است که روایی آن به وسیلۀ استادان و ضریب پایایی آن بهوسیلۀ آلفاي کرانباخ به میزان 84.38 تأیید شده تک نمونه، T است. براي تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون گامبهگام استفادهشده است. نتایج مربوط به بررسی سؤالات پژوهش نشان داد که: 1. بین تمامی مؤلفههاي یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و 0 وجود دارد 2. میان / ارتباطات همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 وضعیت یادگیري خودراهبر با ویژگیهایی نظیر جنسیت، سن، معدل و اشتغال دانشجویان تفاوت معناداري وجود ندارد 3. نتایج رگرسیون گامبهگام بیانگر این است که از بین مؤلفههاي سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، مؤلفه ترکیب کردن، بیشترین توان پیشبینی عوامل مؤلفۀ خودراهبري را دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectیادگیري خودراهبر، سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، یادگیري الکترونیکی، دانشجویان، آموزش عالی.en_US
dc.titleبررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و میزان سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دوره‌های یادگیری الکترونیکی مورد مطالعه: موسسه آموزش عالی مهرالبرز-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100.pdf669.5 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorخدایار ابیلی-
dc.contributorفاطمه نارنجی ثانی-
dc.contributorزینب السادات مصطفوي-
dc.date.accessioned2023-02-18T20:38:09Z-
dc.date.available2023-02-18T20:38:09Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4699-
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تبیین یادگیري خودراهبر براساس میزان سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههاي یادگیري الکترونیکی موسسۀ آموزش عالی مهرالبرز انجام شده است. جامعه آماري تحقیق شامل همۀ دانشجویان، 148 نفر و حجم نمونه 108 نفر است که گزینش آنها از روش نمونهگیري تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات است که روایی آن به وسیلۀ استادان و ضریب پایایی آن بهوسیلۀ آلفاي کرانباخ به میزان 84.38 تأیید شده تک نمونه، T است. براي تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون گامبهگام استفادهشده است. نتایج مربوط به بررسی سؤالات پژوهش نشان داد که: 1. بین تمامی مؤلفههاي یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و 0 وجود دارد 2. میان / ارتباطات همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 وضعیت یادگیري خودراهبر با ویژگیهایی نظیر جنسیت، سن، معدل و اشتغال دانشجویان تفاوت معناداري وجود ندارد 3. نتایج رگرسیون گامبهگام بیانگر این است که از بین مؤلفههاي سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، مؤلفه ترکیب کردن، بیشترین توان پیشبینی عوامل مؤلفۀ خودراهبري را دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectیادگیري خودراهبر، سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، یادگیري الکترونیکی، دانشجویان، آموزش عالی.en_US
dc.titleبررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و میزان سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دوره‌های یادگیری الکترونیکی مورد مطالعه: موسسه آموزش عالی مهرالبرز-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100.pdf669.5 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File