Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4699
Title: | بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و میزان سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههای یادگیری الکترونیکی مورد مطالعه: موسسه آموزش عالی مهرالبرز |
Authors: | خدایار ابیلی;فاطمه نارنجی ثانی;زینب السادات مصطفوي |
subject: | یادگیري خودراهبر، سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، یادگیري الکترونیکی، دانشجویان، آموزش عالی. |
Year: | 1396 |
Abstract: | پژوهش حاضر با هدف تبیین یادگیري خودراهبر براساس میزان سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههاي یادگیري الکترونیکی موسسۀ آموزش عالی مهرالبرز انجام شده است. جامعه آماري تحقیق شامل همۀ دانشجویان، 148 نفر و حجم نمونه 108 نفر است که گزینش آنها از روش نمونهگیري تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات است که روایی آن به وسیلۀ استادان و ضریب پایایی آن بهوسیلۀ آلفاي کرانباخ به میزان 84.38 تأیید شده تک نمونه، T است. براي تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون گامبهگام استفادهشده است. نتایج مربوط به بررسی سؤالات پژوهش نشان داد که: 1. بین تمامی مؤلفههاي یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و 0 وجود دارد 2. میان / ارتباطات همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 وضعیت یادگیري خودراهبر با ویژگیهایی نظیر جنسیت، سن، معدل و اشتغال دانشجویان تفاوت معناداري وجود ندارد 3. نتایج رگرسیون گامبهگام بیانگر این است که از بین مؤلفههاي سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، مؤلفه ترکیب کردن، بیشترین توان پیشبینی عوامل مؤلفۀ خودراهبري را دارد. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4699 |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
100.pdf | 669.5 kB | Adobe PDF | Preview File |
Title: | بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و میزان سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههای یادگیری الکترونیکی مورد مطالعه: موسسه آموزش عالی مهرالبرز |
Authors: | خدایار ابیلی;فاطمه نارنجی ثانی;زینب السادات مصطفوي |
subject: | یادگیري خودراهبر، سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، یادگیري الکترونیکی، دانشجویان، آموزش عالی. |
Year: | 1396 |
Abstract: | پژوهش حاضر با هدف تبیین یادگیري خودراهبر براساس میزان سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههاي یادگیري الکترونیکی موسسۀ آموزش عالی مهرالبرز انجام شده است. جامعه آماري تحقیق شامل همۀ دانشجویان، 148 نفر و حجم نمونه 108 نفر است که گزینش آنها از روش نمونهگیري تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات است که روایی آن به وسیلۀ استادان و ضریب پایایی آن بهوسیلۀ آلفاي کرانباخ به میزان 84.38 تأیید شده تک نمونه، T است. براي تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون گامبهگام استفادهشده است. نتایج مربوط به بررسی سؤالات پژوهش نشان داد که: 1. بین تمامی مؤلفههاي یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و 0 وجود دارد 2. میان / ارتباطات همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 وضعیت یادگیري خودراهبر با ویژگیهایی نظیر جنسیت، سن، معدل و اشتغال دانشجویان تفاوت معناداري وجود ندارد 3. نتایج رگرسیون گامبهگام بیانگر این است که از بین مؤلفههاي سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، مؤلفه ترکیب کردن، بیشترین توان پیشبینی عوامل مؤلفۀ خودراهبري را دارد. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4699 |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
100.pdf | 669.5 kB | Adobe PDF | Preview File |
Title: | بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و میزان سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههای یادگیری الکترونیکی مورد مطالعه: موسسه آموزش عالی مهرالبرز |
Authors: | خدایار ابیلی;فاطمه نارنجی ثانی;زینب السادات مصطفوي |
subject: | یادگیري خودراهبر، سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، یادگیري الکترونیکی، دانشجویان، آموزش عالی. |
Year: | 1396 |
Abstract: | پژوهش حاضر با هدف تبیین یادگیري خودراهبر براساس میزان سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههاي یادگیري الکترونیکی موسسۀ آموزش عالی مهرالبرز انجام شده است. جامعه آماري تحقیق شامل همۀ دانشجویان، 148 نفر و حجم نمونه 108 نفر است که گزینش آنها از روش نمونهگیري تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات است که روایی آن به وسیلۀ استادان و ضریب پایایی آن بهوسیلۀ آلفاي کرانباخ به میزان 84.38 تأیید شده تک نمونه، T است. براي تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون گامبهگام استفادهشده است. نتایج مربوط به بررسی سؤالات پژوهش نشان داد که: 1. بین تمامی مؤلفههاي یادگیري خودراهبر و سواد فناوري اطلاعات و 0 وجود دارد 2. میان / ارتباطات همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 وضعیت یادگیري خودراهبر با ویژگیهایی نظیر جنسیت، سن، معدل و اشتغال دانشجویان تفاوت معناداري وجود ندارد 3. نتایج رگرسیون گامبهگام بیانگر این است که از بین مؤلفههاي سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات، مؤلفه ترکیب کردن، بیشترین توان پیشبینی عوامل مؤلفۀ خودراهبري را دارد. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4699 |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
100.pdf | 669.5 kB | Adobe PDF | Preview File |