Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4672
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمید رضا رضوانی-
dc.contributorرضا یوسفی زنوز-
dc.contributorمحمود صفی خانی-
dc.date.accessioned2023-02-15T08:23:21Z-
dc.date.available2023-02-15T08:23:21Z-
dc.date.issued1393en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4672-
dc.description.abstractاتخاذ استراتژی های توسعه تکنولوژی در بخش های مختلف اقتصاد کشور جزء ضروریات بازسازی و توسعه اقتصادی کشور بوده و بدون آن دستیابی به اهدافی چون خودکفایی اقتصادی ، توسعه ملی و بهبود استانداردهای زندگی غیرممکن است.لذا بنگاه های کشور از جمله شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند توجه ویژه به بحث تکنولوژی و مدیریت اثر بخش آن هستند. آگاهی از وضعیت اجزای تکنولوژی تولید شرکت جزء الزامات فرآیند توسعه استراتژی های تکنولوژی در شرکت سایپا می باشد. همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی از این دست می تواند به عنوان راهگشای شرکت در مسیر توسعه باشند . در این تحقیق ،براساس داده های یک پیمایش و در چارچوب مدل ارزیابی اطلس تکنولوژی به اندازه گیری سطح تکنولوژی تولید شرکت سایپا پرداخته شده است . نتایج حاصل نشان داده است که شرکت سایپا در حوزه فن افزار نسبت به سه حوزه دیگر دارای توانمندی بیشتری است . قوانین تکنولوژی وضع شده در بسیاری از شرکتهای پیشرو و توسعه یافته ، به علت فقدان یک ساختار سازمانی مناسب در شرکت سایپا قابل اجرا نیست ، چرا که ایجاد یک زیر ساخت سازمانی مناسب از مقدمات پیاده سازی بحث مدیریت تکنولوژی می باشد . از طرفی تهیه ، تدوین و اجرای یک برنامه استراتژیک تکنولوژی و ادغام آن با ملاحظات استراتژیک کسب و کار شرکت سایپا برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد ارتباط موثر بین استراتژیهای کلان و تجاری سازمان با استراتژیهای تکنولوژی سازمان نیز جزء الزامات مهم شرکت سایپا می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتکنولوژی تولید ، اجزای تکنولوژی ، ارزیابی تکنولوژی ، مدل اطلس تکنولوژیen_US
dc.titleتبیین عوامل محتوایی تکنولوژی تولید در شرکت سایپا با استفاده از مدل اطلس تکنولوژی (مطالعه موردی سالن تولید بدنه تیبا)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611.pdf1.03 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمید رضا رضوانی-
dc.contributorرضا یوسفی زنوز-
dc.contributorمحمود صفی خانی-
dc.date.accessioned2023-02-15T08:23:21Z-
dc.date.available2023-02-15T08:23:21Z-
dc.date.issued1393en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4672-
dc.description.abstractاتخاذ استراتژی های توسعه تکنولوژی در بخش های مختلف اقتصاد کشور جزء ضروریات بازسازی و توسعه اقتصادی کشور بوده و بدون آن دستیابی به اهدافی چون خودکفایی اقتصادی ، توسعه ملی و بهبود استانداردهای زندگی غیرممکن است.لذا بنگاه های کشور از جمله شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند توجه ویژه به بحث تکنولوژی و مدیریت اثر بخش آن هستند. آگاهی از وضعیت اجزای تکنولوژی تولید شرکت جزء الزامات فرآیند توسعه استراتژی های تکنولوژی در شرکت سایپا می باشد. همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی از این دست می تواند به عنوان راهگشای شرکت در مسیر توسعه باشند . در این تحقیق ،براساس داده های یک پیمایش و در چارچوب مدل ارزیابی اطلس تکنولوژی به اندازه گیری سطح تکنولوژی تولید شرکت سایپا پرداخته شده است . نتایج حاصل نشان داده است که شرکت سایپا در حوزه فن افزار نسبت به سه حوزه دیگر دارای توانمندی بیشتری است . قوانین تکنولوژی وضع شده در بسیاری از شرکتهای پیشرو و توسعه یافته ، به علت فقدان یک ساختار سازمانی مناسب در شرکت سایپا قابل اجرا نیست ، چرا که ایجاد یک زیر ساخت سازمانی مناسب از مقدمات پیاده سازی بحث مدیریت تکنولوژی می باشد . از طرفی تهیه ، تدوین و اجرای یک برنامه استراتژیک تکنولوژی و ادغام آن با ملاحظات استراتژیک کسب و کار شرکت سایپا برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد ارتباط موثر بین استراتژیهای کلان و تجاری سازمان با استراتژیهای تکنولوژی سازمان نیز جزء الزامات مهم شرکت سایپا می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتکنولوژی تولید ، اجزای تکنولوژی ، ارزیابی تکنولوژی ، مدل اطلس تکنولوژیen_US
dc.titleتبیین عوامل محتوایی تکنولوژی تولید در شرکت سایپا با استفاده از مدل اطلس تکنولوژی (مطالعه موردی سالن تولید بدنه تیبا)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611.pdf1.03 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمید رضا رضوانی-
dc.contributorرضا یوسفی زنوز-
dc.contributorمحمود صفی خانی-
dc.date.accessioned2023-02-15T08:23:21Z-
dc.date.available2023-02-15T08:23:21Z-
dc.date.issued1393en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4672-
dc.description.abstractاتخاذ استراتژی های توسعه تکنولوژی در بخش های مختلف اقتصاد کشور جزء ضروریات بازسازی و توسعه اقتصادی کشور بوده و بدون آن دستیابی به اهدافی چون خودکفایی اقتصادی ، توسعه ملی و بهبود استانداردهای زندگی غیرممکن است.لذا بنگاه های کشور از جمله شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند توجه ویژه به بحث تکنولوژی و مدیریت اثر بخش آن هستند. آگاهی از وضعیت اجزای تکنولوژی تولید شرکت جزء الزامات فرآیند توسعه استراتژی های تکنولوژی در شرکت سایپا می باشد. همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی از این دست می تواند به عنوان راهگشای شرکت در مسیر توسعه باشند . در این تحقیق ،براساس داده های یک پیمایش و در چارچوب مدل ارزیابی اطلس تکنولوژی به اندازه گیری سطح تکنولوژی تولید شرکت سایپا پرداخته شده است . نتایج حاصل نشان داده است که شرکت سایپا در حوزه فن افزار نسبت به سه حوزه دیگر دارای توانمندی بیشتری است . قوانین تکنولوژی وضع شده در بسیاری از شرکتهای پیشرو و توسعه یافته ، به علت فقدان یک ساختار سازمانی مناسب در شرکت سایپا قابل اجرا نیست ، چرا که ایجاد یک زیر ساخت سازمانی مناسب از مقدمات پیاده سازی بحث مدیریت تکنولوژی می باشد . از طرفی تهیه ، تدوین و اجرای یک برنامه استراتژیک تکنولوژی و ادغام آن با ملاحظات استراتژیک کسب و کار شرکت سایپا برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد ارتباط موثر بین استراتژیهای کلان و تجاری سازمان با استراتژیهای تکنولوژی سازمان نیز جزء الزامات مهم شرکت سایپا می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتکنولوژی تولید ، اجزای تکنولوژی ، ارزیابی تکنولوژی ، مدل اطلس تکنولوژیen_US
dc.titleتبیین عوامل محتوایی تکنولوژی تولید در شرکت سایپا با استفاده از مدل اطلس تکنولوژی (مطالعه موردی سالن تولید بدنه تیبا)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611.pdf1.03 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File