جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4672
عنوان: تبیین عوامل محتوایی تکنولوژی تولید در شرکت سایپا با استفاده از مدل اطلس تکنولوژی (مطالعه موردی سالن تولید بدنه تیبا)
پدیدآورنده: حمید رضا رضوانی;رضا یوسفی زنوز;محمود صفی خانی
کلید واژه ها: تکنولوژی تولید ، اجزای تکنولوژی ، ارزیابی تکنولوژی ، مدل اطلس تکنولوژی
تاریخ انتشار: 1393
چکیده: اتخاذ استراتژی های توسعه تکنولوژی در بخش های مختلف اقتصاد کشور جزء ضروریات بازسازی و توسعه اقتصادی کشور بوده و بدون آن دستیابی به اهدافی چون خودکفایی اقتصادی ، توسعه ملی و بهبود استانداردهای زندگی غیرممکن است.لذا بنگاه های کشور از جمله شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند توجه ویژه به بحث تکنولوژی و مدیریت اثر بخش آن هستند. آگاهی از وضعیت اجزای تکنولوژی تولید شرکت جزء الزامات فرآیند توسعه استراتژی های تکنولوژی در شرکت سایپا می باشد. همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی از این دست می تواند به عنوان راهگشای شرکت در مسیر توسعه باشند . در این تحقیق ،براساس داده های یک پیمایش و در چارچوب مدل ارزیابی اطلس تکنولوژی به اندازه گیری سطح تکنولوژی تولید شرکت سایپا پرداخته شده است . نتایج حاصل نشان داده است که شرکت سایپا در حوزه فن افزار نسبت به سه حوزه دیگر دارای توانمندی بیشتری است . قوانین تکنولوژی وضع شده در بسیاری از شرکتهای پیشرو و توسعه یافته ، به علت فقدان یک ساختار سازمانی مناسب در شرکت سایپا قابل اجرا نیست ، چرا که ایجاد یک زیر ساخت سازمانی مناسب از مقدمات پیاده سازی بحث مدیریت تکنولوژی می باشد . از طرفی تهیه ، تدوین و اجرای یک برنامه استراتژیک تکنولوژی و ادغام آن با ملاحظات استراتژیک کسب و کار شرکت سایپا برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد ارتباط موثر بین استراتژیهای کلان و تجاری سازمان با استراتژیهای تکنولوژی سازمان نیز جزء الزامات مهم شرکت سایپا می باشد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4672
مجموعه(های):مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
611.pdf1.03 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: تبیین عوامل محتوایی تکنولوژی تولید در شرکت سایپا با استفاده از مدل اطلس تکنولوژی (مطالعه موردی سالن تولید بدنه تیبا)
پدیدآورنده: حمید رضا رضوانی;رضا یوسفی زنوز;محمود صفی خانی
کلید واژه ها: تکنولوژی تولید ، اجزای تکنولوژی ، ارزیابی تکنولوژی ، مدل اطلس تکنولوژی
تاریخ انتشار: 1393
چکیده: اتخاذ استراتژی های توسعه تکنولوژی در بخش های مختلف اقتصاد کشور جزء ضروریات بازسازی و توسعه اقتصادی کشور بوده و بدون آن دستیابی به اهدافی چون خودکفایی اقتصادی ، توسعه ملی و بهبود استانداردهای زندگی غیرممکن است.لذا بنگاه های کشور از جمله شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند توجه ویژه به بحث تکنولوژی و مدیریت اثر بخش آن هستند. آگاهی از وضعیت اجزای تکنولوژی تولید شرکت جزء الزامات فرآیند توسعه استراتژی های تکنولوژی در شرکت سایپا می باشد. همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی از این دست می تواند به عنوان راهگشای شرکت در مسیر توسعه باشند . در این تحقیق ،براساس داده های یک پیمایش و در چارچوب مدل ارزیابی اطلس تکنولوژی به اندازه گیری سطح تکنولوژی تولید شرکت سایپا پرداخته شده است . نتایج حاصل نشان داده است که شرکت سایپا در حوزه فن افزار نسبت به سه حوزه دیگر دارای توانمندی بیشتری است . قوانین تکنولوژی وضع شده در بسیاری از شرکتهای پیشرو و توسعه یافته ، به علت فقدان یک ساختار سازمانی مناسب در شرکت سایپا قابل اجرا نیست ، چرا که ایجاد یک زیر ساخت سازمانی مناسب از مقدمات پیاده سازی بحث مدیریت تکنولوژی می باشد . از طرفی تهیه ، تدوین و اجرای یک برنامه استراتژیک تکنولوژی و ادغام آن با ملاحظات استراتژیک کسب و کار شرکت سایپا برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد ارتباط موثر بین استراتژیهای کلان و تجاری سازمان با استراتژیهای تکنولوژی سازمان نیز جزء الزامات مهم شرکت سایپا می باشد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4672
مجموعه(های):مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
611.pdf1.03 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: تبیین عوامل محتوایی تکنولوژی تولید در شرکت سایپا با استفاده از مدل اطلس تکنولوژی (مطالعه موردی سالن تولید بدنه تیبا)
پدیدآورنده: حمید رضا رضوانی;رضا یوسفی زنوز;محمود صفی خانی
کلید واژه ها: تکنولوژی تولید ، اجزای تکنولوژی ، ارزیابی تکنولوژی ، مدل اطلس تکنولوژی
تاریخ انتشار: 1393
چکیده: اتخاذ استراتژی های توسعه تکنولوژی در بخش های مختلف اقتصاد کشور جزء ضروریات بازسازی و توسعه اقتصادی کشور بوده و بدون آن دستیابی به اهدافی چون خودکفایی اقتصادی ، توسعه ملی و بهبود استانداردهای زندگی غیرممکن است.لذا بنگاه های کشور از جمله شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند توجه ویژه به بحث تکنولوژی و مدیریت اثر بخش آن هستند. آگاهی از وضعیت اجزای تکنولوژی تولید شرکت جزء الزامات فرآیند توسعه استراتژی های تکنولوژی در شرکت سایپا می باشد. همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی از این دست می تواند به عنوان راهگشای شرکت در مسیر توسعه باشند . در این تحقیق ،براساس داده های یک پیمایش و در چارچوب مدل ارزیابی اطلس تکنولوژی به اندازه گیری سطح تکنولوژی تولید شرکت سایپا پرداخته شده است . نتایج حاصل نشان داده است که شرکت سایپا در حوزه فن افزار نسبت به سه حوزه دیگر دارای توانمندی بیشتری است . قوانین تکنولوژی وضع شده در بسیاری از شرکتهای پیشرو و توسعه یافته ، به علت فقدان یک ساختار سازمانی مناسب در شرکت سایپا قابل اجرا نیست ، چرا که ایجاد یک زیر ساخت سازمانی مناسب از مقدمات پیاده سازی بحث مدیریت تکنولوژی می باشد . از طرفی تهیه ، تدوین و اجرای یک برنامه استراتژیک تکنولوژی و ادغام آن با ملاحظات استراتژیک کسب و کار شرکت سایپا برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد ارتباط موثر بین استراتژیهای کلان و تجاری سازمان با استراتژیهای تکنولوژی سازمان نیز جزء الزامات مهم شرکت سایپا می باشد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4672
مجموعه(های):مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
611.pdf1.03 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل