Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4546
Title: | شناسایی و ارزیابی ریسک های بحرانی در پروژه های مترویی مطالعه موردی خط 2 قطار شهری مشهد |
Authors: | محمدرضا مقدم نیری;میثم قهرمانی;علیرضا پورغلام شریف آبادی سال انتشار |
subject: | مدیریت ریسک ، پروژه های مترو ، ماشین حفار مکانیزه TBM ، ساختار شکست ریسک |
Year: | 1396 |
Abstract: | به مدیریت ریسک پروژهای انعطاف پذیر اطلاق میگردد که متناسب با بزرگی و پیچیدگی شرایط پروژه تغییر مینماید. پروژه های ساده ممکن است از روشهای تجزیه و تحلیل سادهتری استفاده کنند در حالی که پروژه های با پیچیدگی بیشتر ممکن است که از تکنیکهای کاراتری استفاده نمایند. پروژه های زیربنایی بزرگ و پیچیده شامل عوامل ریسکزای مختلفی هستند و موفقیت در اجرای چنین پروژه هایی وابستگی زیادی به مدیریت اثر بخش عوامل ریسکهای کلیدی دارد. در این مقاله با توجه به مطالعات موردی صورت گرفته در خط 2 قطار شهری مشهد، عوامل و متغیرهایی که باعث ریسک میشوند شناسایی شده و به این پروژه زیربنایی و زیرزمینی تخصیص داده شده است. با توجه به این منشا ریسکها، ریسکهای موجود با استفاده از روشهای گوناگونی که در ادامه توضیح داده خواهد شد شناسایی شده و سپس با استفاده از نظرات کارشناسی به ارزیابی آنها پرداخته میشود. در پایان 14 ریسک برتر از مجموع 76 ریسک شناسایی شده استخراج گردید و متناسب با حد آستانه پذیرش پروژه و مقادیر اقتضایی مدیریتی درنظر گرفته شده برای آنها پاسخهایی درنظر گرفته میشود. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4546 |
Appears in Collections: | مدیریت پروژه و ساخت |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
510.pdf | 646.78 kB | Adobe PDF | Preview File |
Title: | شناسایی و ارزیابی ریسک های بحرانی در پروژه های مترویی مطالعه موردی خط 2 قطار شهری مشهد |
Authors: | محمدرضا مقدم نیری;میثم قهرمانی;علیرضا پورغلام شریف آبادی سال انتشار |
subject: | مدیریت ریسک ، پروژه های مترو ، ماشین حفار مکانیزه TBM ، ساختار شکست ریسک |
Year: | 1396 |
Abstract: | به مدیریت ریسک پروژهای انعطاف پذیر اطلاق میگردد که متناسب با بزرگی و پیچیدگی شرایط پروژه تغییر مینماید. پروژه های ساده ممکن است از روشهای تجزیه و تحلیل سادهتری استفاده کنند در حالی که پروژه های با پیچیدگی بیشتر ممکن است که از تکنیکهای کاراتری استفاده نمایند. پروژه های زیربنایی بزرگ و پیچیده شامل عوامل ریسکزای مختلفی هستند و موفقیت در اجرای چنین پروژه هایی وابستگی زیادی به مدیریت اثر بخش عوامل ریسکهای کلیدی دارد. در این مقاله با توجه به مطالعات موردی صورت گرفته در خط 2 قطار شهری مشهد، عوامل و متغیرهایی که باعث ریسک میشوند شناسایی شده و به این پروژه زیربنایی و زیرزمینی تخصیص داده شده است. با توجه به این منشا ریسکها، ریسکهای موجود با استفاده از روشهای گوناگونی که در ادامه توضیح داده خواهد شد شناسایی شده و سپس با استفاده از نظرات کارشناسی به ارزیابی آنها پرداخته میشود. در پایان 14 ریسک برتر از مجموع 76 ریسک شناسایی شده استخراج گردید و متناسب با حد آستانه پذیرش پروژه و مقادیر اقتضایی مدیریتی درنظر گرفته شده برای آنها پاسخهایی درنظر گرفته میشود. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4546 |
Appears in Collections: | مدیریت پروژه و ساخت |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
510.pdf | 646.78 kB | Adobe PDF | Preview File |
Title: | شناسایی و ارزیابی ریسک های بحرانی در پروژه های مترویی مطالعه موردی خط 2 قطار شهری مشهد |
Authors: | محمدرضا مقدم نیری;میثم قهرمانی;علیرضا پورغلام شریف آبادی سال انتشار |
subject: | مدیریت ریسک ، پروژه های مترو ، ماشین حفار مکانیزه TBM ، ساختار شکست ریسک |
Year: | 1396 |
Abstract: | به مدیریت ریسک پروژهای انعطاف پذیر اطلاق میگردد که متناسب با بزرگی و پیچیدگی شرایط پروژه تغییر مینماید. پروژه های ساده ممکن است از روشهای تجزیه و تحلیل سادهتری استفاده کنند در حالی که پروژه های با پیچیدگی بیشتر ممکن است که از تکنیکهای کاراتری استفاده نمایند. پروژه های زیربنایی بزرگ و پیچیده شامل عوامل ریسکزای مختلفی هستند و موفقیت در اجرای چنین پروژه هایی وابستگی زیادی به مدیریت اثر بخش عوامل ریسکهای کلیدی دارد. در این مقاله با توجه به مطالعات موردی صورت گرفته در خط 2 قطار شهری مشهد، عوامل و متغیرهایی که باعث ریسک میشوند شناسایی شده و به این پروژه زیربنایی و زیرزمینی تخصیص داده شده است. با توجه به این منشا ریسکها، ریسکهای موجود با استفاده از روشهای گوناگونی که در ادامه توضیح داده خواهد شد شناسایی شده و سپس با استفاده از نظرات کارشناسی به ارزیابی آنها پرداخته میشود. در پایان 14 ریسک برتر از مجموع 76 ریسک شناسایی شده استخراج گردید و متناسب با حد آستانه پذیرش پروژه و مقادیر اقتضایی مدیریتی درنظر گرفته شده برای آنها پاسخهایی درنظر گرفته میشود. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4546 |
Appears in Collections: | مدیریت پروژه و ساخت |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
510.pdf | 646.78 kB | Adobe PDF | Preview File |