Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4495
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهدی ستاری-
dc.contributorزهره برزگرخانیکی-
dc.contributorعلیرضا جهانی-
dc.contributorداود رفیعی-
dc.date.accessioned2023-02-01T09:03:41Z-
dc.date.available2023-02-01T09:03:41Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4495-
dc.description.abstractدانش به عنوان مبنای اولیه دستیابی به شایستگی های اصلی و راهبردی برای عملکرد برتر مطرح می شود. مدیریت ارتباط بامشتری نیز مجموعه ای از گام هایی است که به منظور ایجاد و توسعه، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمندبین مشتریان و سازمان برداشته می شود شناخته شده است. در اقتصاد جهانی امروز سازمان هابه دوباره اندیشی در راهکارهایبرقرای ارتباط با دامنه وسیع با مشتریان و تسخیر دانش گسترده برانگیخته شده اند لذا این تحقیق سعی بر شناسایی مهمترینعوامل مدیریت دانش که بیشترین تاثیر را بر مدیریت ارتباط با مشتری دارد. از این رو ابتدا با استفاده از مطالعه ادبیات تحقیق،مقالات و سایت های علمی اقدام به شناسایی زیرمتغیرهای اصلی و شاخص ها نمویم و بر اساس آن پرسشنامه ای تنظیم و دراختیار نمونه آماری کارشناسان دادیم. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان برابر با 186 نفر برآورد گردید. و روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده با استفاده از جدول نمونه گیری انجام شد. مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برایتجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد که مدیریت دانش به میزان 92% بر بهود سیستم ارتباط با مشتری موثرمی باشد. همچنین شناسایی، ایجاد، به کارگیری، هدفمندی و انتقال دانش هریک به میزان 58% ، 56% ، 71% ، 79% و 95%بر بهبود سیستم ارتباط با مشتری موثر گزارش گردیدند. بنابراین از بین عوامل مدیریت دانش انتقال دانش با بالاترین ضریبتاثیر (95%) بالاترین اولویت را به خود اختصاص داد. بر این اساس به سازمان پیشنهاد گردید تا با به کارگیری موثرترین روشهای انتقال و سیستم های نوین ارتباطی مبتنی بر بازاراوری زمینه لازم برای انتقال دانش را در سازمان فراهم آورند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتری ، برقرای ارتباط ، انتقال دانشen_US
dc.titleنقش مدیریت دانش بر ارتباط با مشتری-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
460.pdf739.29 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهدی ستاری-
dc.contributorزهره برزگرخانیکی-
dc.contributorعلیرضا جهانی-
dc.contributorداود رفیعی-
dc.date.accessioned2023-02-01T09:03:41Z-
dc.date.available2023-02-01T09:03:41Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4495-
dc.description.abstractدانش به عنوان مبنای اولیه دستیابی به شایستگی های اصلی و راهبردی برای عملکرد برتر مطرح می شود. مدیریت ارتباط بامشتری نیز مجموعه ای از گام هایی است که به منظور ایجاد و توسعه، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمندبین مشتریان و سازمان برداشته می شود شناخته شده است. در اقتصاد جهانی امروز سازمان هابه دوباره اندیشی در راهکارهایبرقرای ارتباط با دامنه وسیع با مشتریان و تسخیر دانش گسترده برانگیخته شده اند لذا این تحقیق سعی بر شناسایی مهمترینعوامل مدیریت دانش که بیشترین تاثیر را بر مدیریت ارتباط با مشتری دارد. از این رو ابتدا با استفاده از مطالعه ادبیات تحقیق،مقالات و سایت های علمی اقدام به شناسایی زیرمتغیرهای اصلی و شاخص ها نمویم و بر اساس آن پرسشنامه ای تنظیم و دراختیار نمونه آماری کارشناسان دادیم. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان برابر با 186 نفر برآورد گردید. و روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده با استفاده از جدول نمونه گیری انجام شد. مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برایتجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد که مدیریت دانش به میزان 92% بر بهود سیستم ارتباط با مشتری موثرمی باشد. همچنین شناسایی، ایجاد، به کارگیری، هدفمندی و انتقال دانش هریک به میزان 58% ، 56% ، 71% ، 79% و 95%بر بهبود سیستم ارتباط با مشتری موثر گزارش گردیدند. بنابراین از بین عوامل مدیریت دانش انتقال دانش با بالاترین ضریبتاثیر (95%) بالاترین اولویت را به خود اختصاص داد. بر این اساس به سازمان پیشنهاد گردید تا با به کارگیری موثرترین روشهای انتقال و سیستم های نوین ارتباطی مبتنی بر بازاراوری زمینه لازم برای انتقال دانش را در سازمان فراهم آورند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتری ، برقرای ارتباط ، انتقال دانشen_US
dc.titleنقش مدیریت دانش بر ارتباط با مشتری-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
460.pdf739.29 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهدی ستاری-
dc.contributorزهره برزگرخانیکی-
dc.contributorعلیرضا جهانی-
dc.contributorداود رفیعی-
dc.date.accessioned2023-02-01T09:03:41Z-
dc.date.available2023-02-01T09:03:41Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4495-
dc.description.abstractدانش به عنوان مبنای اولیه دستیابی به شایستگی های اصلی و راهبردی برای عملکرد برتر مطرح می شود. مدیریت ارتباط بامشتری نیز مجموعه ای از گام هایی است که به منظور ایجاد و توسعه، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمندبین مشتریان و سازمان برداشته می شود شناخته شده است. در اقتصاد جهانی امروز سازمان هابه دوباره اندیشی در راهکارهایبرقرای ارتباط با دامنه وسیع با مشتریان و تسخیر دانش گسترده برانگیخته شده اند لذا این تحقیق سعی بر شناسایی مهمترینعوامل مدیریت دانش که بیشترین تاثیر را بر مدیریت ارتباط با مشتری دارد. از این رو ابتدا با استفاده از مطالعه ادبیات تحقیق،مقالات و سایت های علمی اقدام به شناسایی زیرمتغیرهای اصلی و شاخص ها نمویم و بر اساس آن پرسشنامه ای تنظیم و دراختیار نمونه آماری کارشناسان دادیم. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان برابر با 186 نفر برآورد گردید. و روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده با استفاده از جدول نمونه گیری انجام شد. مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برایتجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد که مدیریت دانش به میزان 92% بر بهود سیستم ارتباط با مشتری موثرمی باشد. همچنین شناسایی، ایجاد، به کارگیری، هدفمندی و انتقال دانش هریک به میزان 58% ، 56% ، 71% ، 79% و 95%بر بهبود سیستم ارتباط با مشتری موثر گزارش گردیدند. بنابراین از بین عوامل مدیریت دانش انتقال دانش با بالاترین ضریبتاثیر (95%) بالاترین اولویت را به خود اختصاص داد. بر این اساس به سازمان پیشنهاد گردید تا با به کارگیری موثرترین روشهای انتقال و سیستم های نوین ارتباطی مبتنی بر بازاراوری زمینه لازم برای انتقال دانش را در سازمان فراهم آورند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتری ، برقرای ارتباط ، انتقال دانشen_US
dc.titleنقش مدیریت دانش بر ارتباط با مشتری-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
460.pdf739.29 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File