Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorطیبه سلطان باغشاهی-
dc.contributorحمیدرضا رضوانی-
dc.date.accessioned2023-02-01T08:02:59Z-
dc.date.available2023-02-01T08:02:59Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4474-
dc.description.abstractشرکت های حمل و نقل دریایی برای حفظ شرایط رقابتی در بازارهای جهانی نیازمند داشتن یک نیروی محرکه هستند تا فعالیت های خودشان را به صورت کآرا و اثربخش انجام بدهند. مطالعه نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که این نیروی محرکه، چابکی فرایندهای سازمانی است. بعداز مرور ادبیات تحقیق و مقایسه نتایج تحقیقات قبلی؛ برای خودکارسازی و چابکی فرایندهای سازمانی؛ یک الگو که دارای 7 عامل اصلی است پیشنهاد گردید. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش انجام کار یک تحقیق همبستگی می باشد. جامعه آماری؛ تمامی مدیران و کارشناسان خبره صنعت حمل ونقل دریایی کشور هستند که حدودا 240 نفر می باشند. نمونه آماری براساس جدول مورگان 144 نفر تعیین و پرسشنامه ها بین آنها توزیع و جمع آوری گردید. برای آزمون فرضیه های از آزمون تی-استیودنت و برای رتبه بندی عوامل از آزمون فریدمن و همچنین آزمون دوجمله ای استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که می توان از طریق افزایش سرعت فرایندها، بهبود شایستگی کارکنان، ارتقای سطح پاسخگویی مدیران و نیز انعطاف پذیری سازمانی؛ چابکی فرایندهای سازمان را افزایش داد که این عامل می تواند عملکرد سازمان را در قالب افزایش بهره وری؛ افزایش سود؛ کاهش هزینه ها و کاهش ریسک ها ارتقاء ببخشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectحمل و نقل ، چابکی ، فرایند کسب و کار ، خودکارسازی ، بهبود عملکرد ، BPA ، BPMen_US
dc.titleارایه الگویی برای بهبود عمکلرد سازمان از طریق چابکی فرایندهای سازمانی در شرکت های حمل و نقل دریایی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
439.pdf410.43 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorطیبه سلطان باغشاهی-
dc.contributorحمیدرضا رضوانی-
dc.date.accessioned2023-02-01T08:02:59Z-
dc.date.available2023-02-01T08:02:59Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4474-
dc.description.abstractشرکت های حمل و نقل دریایی برای حفظ شرایط رقابتی در بازارهای جهانی نیازمند داشتن یک نیروی محرکه هستند تا فعالیت های خودشان را به صورت کآرا و اثربخش انجام بدهند. مطالعه نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که این نیروی محرکه، چابکی فرایندهای سازمانی است. بعداز مرور ادبیات تحقیق و مقایسه نتایج تحقیقات قبلی؛ برای خودکارسازی و چابکی فرایندهای سازمانی؛ یک الگو که دارای 7 عامل اصلی است پیشنهاد گردید. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش انجام کار یک تحقیق همبستگی می باشد. جامعه آماری؛ تمامی مدیران و کارشناسان خبره صنعت حمل ونقل دریایی کشور هستند که حدودا 240 نفر می باشند. نمونه آماری براساس جدول مورگان 144 نفر تعیین و پرسشنامه ها بین آنها توزیع و جمع آوری گردید. برای آزمون فرضیه های از آزمون تی-استیودنت و برای رتبه بندی عوامل از آزمون فریدمن و همچنین آزمون دوجمله ای استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که می توان از طریق افزایش سرعت فرایندها، بهبود شایستگی کارکنان، ارتقای سطح پاسخگویی مدیران و نیز انعطاف پذیری سازمانی؛ چابکی فرایندهای سازمان را افزایش داد که این عامل می تواند عملکرد سازمان را در قالب افزایش بهره وری؛ افزایش سود؛ کاهش هزینه ها و کاهش ریسک ها ارتقاء ببخشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectحمل و نقل ، چابکی ، فرایند کسب و کار ، خودکارسازی ، بهبود عملکرد ، BPA ، BPMen_US
dc.titleارایه الگویی برای بهبود عمکلرد سازمان از طریق چابکی فرایندهای سازمانی در شرکت های حمل و نقل دریایی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
439.pdf410.43 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorطیبه سلطان باغشاهی-
dc.contributorحمیدرضا رضوانی-
dc.date.accessioned2023-02-01T08:02:59Z-
dc.date.available2023-02-01T08:02:59Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4474-
dc.description.abstractشرکت های حمل و نقل دریایی برای حفظ شرایط رقابتی در بازارهای جهانی نیازمند داشتن یک نیروی محرکه هستند تا فعالیت های خودشان را به صورت کآرا و اثربخش انجام بدهند. مطالعه نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که این نیروی محرکه، چابکی فرایندهای سازمانی است. بعداز مرور ادبیات تحقیق و مقایسه نتایج تحقیقات قبلی؛ برای خودکارسازی و چابکی فرایندهای سازمانی؛ یک الگو که دارای 7 عامل اصلی است پیشنهاد گردید. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش انجام کار یک تحقیق همبستگی می باشد. جامعه آماری؛ تمامی مدیران و کارشناسان خبره صنعت حمل ونقل دریایی کشور هستند که حدودا 240 نفر می باشند. نمونه آماری براساس جدول مورگان 144 نفر تعیین و پرسشنامه ها بین آنها توزیع و جمع آوری گردید. برای آزمون فرضیه های از آزمون تی-استیودنت و برای رتبه بندی عوامل از آزمون فریدمن و همچنین آزمون دوجمله ای استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که می توان از طریق افزایش سرعت فرایندها، بهبود شایستگی کارکنان، ارتقای سطح پاسخگویی مدیران و نیز انعطاف پذیری سازمانی؛ چابکی فرایندهای سازمان را افزایش داد که این عامل می تواند عملکرد سازمان را در قالب افزایش بهره وری؛ افزایش سود؛ کاهش هزینه ها و کاهش ریسک ها ارتقاء ببخشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectحمل و نقل ، چابکی ، فرایند کسب و کار ، خودکارسازی ، بهبود عملکرد ، BPA ، BPMen_US
dc.titleارایه الگویی برای بهبود عمکلرد سازمان از طریق چابکی فرایندهای سازمانی در شرکت های حمل و نقل دریایی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
439.pdf410.43 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File