Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4438
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمدرضا عباسیان-
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.contributorحمید میرزابیگی خامنه-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:24:13Z-
dc.date.available2023-01-22T05:24:13Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4438-
dc.description.abstractدوره های آزاد انبوه برخط (MOOC) در سال های گذشته به عنوان یک رویکرد یادگیری پیشرفته با فناوری جدید (TEL) در آموزش عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. موک فرصت های آموزشی بیشتری را برای بسیاری از فراگیران فراهم می کنند تا در دوره های آنلاین رایگان در سراسر جهان شرکت کنند. بحث و گفتگو درباره ی موک بیشتر بر موضوعاتی چون عوامل بالقوه ، اجتماعی ، سازمانی ، فناوری ، ارتباط و بازاریابی متمرکز بوده اند و کمتر در باره ی طراحی کیفیت محیط های موک بوده است. چندین مطالعه نشان داده که به طور متوسط ۹۵ ٪ از شرکت کنندگان دوره های آنلاین، ترک تحصیل از این روش را مشکلات آموزشی گزارشکرده اند. بنابراین ، کیفیت طراحی موک ارزش بررسی بیشتری دارد. نتایج اولین مطالعه انجام شد ه بر اساس نظرسنجی گسترده ای است که فراگیران و همچنین اساتید را درباره ی تجربه موک هدف قرار داده است. در نتیجه ، ۷۴ شاخص را که در دو بعد اصلی معیارهای آموزشی و فناوری مرتب شده و در شش دسته طبقه بندی شد ه اند ، شناسایی و رتبه بندی شده است. از تجزیه و تحلیل و ارزیابی یادگیری ۳ این مطالعه، ویژگی های اصلی موک های موثر به دست آمده و از آنها برای بررسی و تجزیه و تحلیل چهار موک فعال در ایران به نام های فرادرس، مکتبخونه، فرانش و تخته سفید استفاده شده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectموک ، معیارهای یادگیری الکترونیکی ، طراحی موک ، ارزیابی کیفیتen_US
dc.titleمقایسه و تحلیل نرم افزارهای موک فارسی در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
410.pdf328.25 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمدرضا عباسیان-
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.contributorحمید میرزابیگی خامنه-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:24:13Z-
dc.date.available2023-01-22T05:24:13Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4438-
dc.description.abstractدوره های آزاد انبوه برخط (MOOC) در سال های گذشته به عنوان یک رویکرد یادگیری پیشرفته با فناوری جدید (TEL) در آموزش عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. موک فرصت های آموزشی بیشتری را برای بسیاری از فراگیران فراهم می کنند تا در دوره های آنلاین رایگان در سراسر جهان شرکت کنند. بحث و گفتگو درباره ی موک بیشتر بر موضوعاتی چون عوامل بالقوه ، اجتماعی ، سازمانی ، فناوری ، ارتباط و بازاریابی متمرکز بوده اند و کمتر در باره ی طراحی کیفیت محیط های موک بوده است. چندین مطالعه نشان داده که به طور متوسط ۹۵ ٪ از شرکت کنندگان دوره های آنلاین، ترک تحصیل از این روش را مشکلات آموزشی گزارشکرده اند. بنابراین ، کیفیت طراحی موک ارزش بررسی بیشتری دارد. نتایج اولین مطالعه انجام شد ه بر اساس نظرسنجی گسترده ای است که فراگیران و همچنین اساتید را درباره ی تجربه موک هدف قرار داده است. در نتیجه ، ۷۴ شاخص را که در دو بعد اصلی معیارهای آموزشی و فناوری مرتب شده و در شش دسته طبقه بندی شد ه اند ، شناسایی و رتبه بندی شده است. از تجزیه و تحلیل و ارزیابی یادگیری ۳ این مطالعه، ویژگی های اصلی موک های موثر به دست آمده و از آنها برای بررسی و تجزیه و تحلیل چهار موک فعال در ایران به نام های فرادرس، مکتبخونه، فرانش و تخته سفید استفاده شده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectموک ، معیارهای یادگیری الکترونیکی ، طراحی موک ، ارزیابی کیفیتen_US
dc.titleمقایسه و تحلیل نرم افزارهای موک فارسی در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
410.pdf328.25 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمدرضا عباسیان-
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.contributorحمید میرزابیگی خامنه-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:24:13Z-
dc.date.available2023-01-22T05:24:13Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4438-
dc.description.abstractدوره های آزاد انبوه برخط (MOOC) در سال های گذشته به عنوان یک رویکرد یادگیری پیشرفته با فناوری جدید (TEL) در آموزش عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. موک فرصت های آموزشی بیشتری را برای بسیاری از فراگیران فراهم می کنند تا در دوره های آنلاین رایگان در سراسر جهان شرکت کنند. بحث و گفتگو درباره ی موک بیشتر بر موضوعاتی چون عوامل بالقوه ، اجتماعی ، سازمانی ، فناوری ، ارتباط و بازاریابی متمرکز بوده اند و کمتر در باره ی طراحی کیفیت محیط های موک بوده است. چندین مطالعه نشان داده که به طور متوسط ۹۵ ٪ از شرکت کنندگان دوره های آنلاین، ترک تحصیل از این روش را مشکلات آموزشی گزارشکرده اند. بنابراین ، کیفیت طراحی موک ارزش بررسی بیشتری دارد. نتایج اولین مطالعه انجام شد ه بر اساس نظرسنجی گسترده ای است که فراگیران و همچنین اساتید را درباره ی تجربه موک هدف قرار داده است. در نتیجه ، ۷۴ شاخص را که در دو بعد اصلی معیارهای آموزشی و فناوری مرتب شده و در شش دسته طبقه بندی شد ه اند ، شناسایی و رتبه بندی شده است. از تجزیه و تحلیل و ارزیابی یادگیری ۳ این مطالعه، ویژگی های اصلی موک های موثر به دست آمده و از آنها برای بررسی و تجزیه و تحلیل چهار موک فعال در ایران به نام های فرادرس، مکتبخونه، فرانش و تخته سفید استفاده شده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectموک ، معیارهای یادگیری الکترونیکی ، طراحی موک ، ارزیابی کیفیتen_US
dc.titleمقایسه و تحلیل نرم افزارهای موک فارسی در ایران-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
410.pdf328.25 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File