Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorهما آزمایش فرد،-
dc.contributorمحمدرحیم اسفیدانی-
dc.date.accessioned2023-01-15T20:41:09Z-
dc.date.available2023-01-15T20:41:09Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4414-
dc.description.abstractاعتمادبه نفس به عنوان یک متغیر میانجی یکی از عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری رفتار مصرف کننده است که در پژوهشهای داخلی کمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تاثیر ابعاد مصرف مد که شامل پذیرش محصولات جدید،علاقه به مد،منفعت طلبی،ذائقه فردی میباشد بر اعتماد به نفس و رفتار خرید مصرف کننده در بازار پوشاک تهران را موردمطالعه قراردادیم. هدف از این پژوهش آشنایی با رفتار خرید مد در میان مصرف کنندگان ایرانی با توجه به نگرش آنها به اعتمادبه نفس و ابعاد مصرف مد است. نمونه ی آماری در این تحقیق 400 نفر از خریداران بازار پوشاک تهران در سطح شهر میباشد که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه حضوری بود که برای آزمون فرضیات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی استفاده کردیم. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که علاقه به مد، ذائقه فردی،منفعت طلبی و محصولات جدید مد بر اعتمادبه نفس تاثیر مثبت دارد. همچنین تاثیر مثبت اعتمادبه نفس بر رفتار خرید مد نیز مورد تائید قرار گرفت.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعلاقه به مد ، ذائقه فردی ، منفعت طلبی ، محصولات جدید مد ، اعتماد به نفس ، رفتار خرید مصرف کننده مدen_US
dc.titleبررسی ابعاد مصرف مد و نقش میانجی اعتماد به نفس بر رفتارخرید مصرف کننده مد در بازارپوشاک (مورد مطالعه: بازار پوشاک تهران)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
380.pdf513.97 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorهما آزمایش فرد،-
dc.contributorمحمدرحیم اسفیدانی-
dc.date.accessioned2023-01-15T20:41:09Z-
dc.date.available2023-01-15T20:41:09Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4414-
dc.description.abstractاعتمادبه نفس به عنوان یک متغیر میانجی یکی از عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری رفتار مصرف کننده است که در پژوهشهای داخلی کمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تاثیر ابعاد مصرف مد که شامل پذیرش محصولات جدید،علاقه به مد،منفعت طلبی،ذائقه فردی میباشد بر اعتماد به نفس و رفتار خرید مصرف کننده در بازار پوشاک تهران را موردمطالعه قراردادیم. هدف از این پژوهش آشنایی با رفتار خرید مد در میان مصرف کنندگان ایرانی با توجه به نگرش آنها به اعتمادبه نفس و ابعاد مصرف مد است. نمونه ی آماری در این تحقیق 400 نفر از خریداران بازار پوشاک تهران در سطح شهر میباشد که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه حضوری بود که برای آزمون فرضیات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی استفاده کردیم. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که علاقه به مد، ذائقه فردی،منفعت طلبی و محصولات جدید مد بر اعتمادبه نفس تاثیر مثبت دارد. همچنین تاثیر مثبت اعتمادبه نفس بر رفتار خرید مد نیز مورد تائید قرار گرفت.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعلاقه به مد ، ذائقه فردی ، منفعت طلبی ، محصولات جدید مد ، اعتماد به نفس ، رفتار خرید مصرف کننده مدen_US
dc.titleبررسی ابعاد مصرف مد و نقش میانجی اعتماد به نفس بر رفتارخرید مصرف کننده مد در بازارپوشاک (مورد مطالعه: بازار پوشاک تهران)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
380.pdf513.97 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorهما آزمایش فرد،-
dc.contributorمحمدرحیم اسفیدانی-
dc.date.accessioned2023-01-15T20:41:09Z-
dc.date.available2023-01-15T20:41:09Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4414-
dc.description.abstractاعتمادبه نفس به عنوان یک متغیر میانجی یکی از عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری رفتار مصرف کننده است که در پژوهشهای داخلی کمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تاثیر ابعاد مصرف مد که شامل پذیرش محصولات جدید،علاقه به مد،منفعت طلبی،ذائقه فردی میباشد بر اعتماد به نفس و رفتار خرید مصرف کننده در بازار پوشاک تهران را موردمطالعه قراردادیم. هدف از این پژوهش آشنایی با رفتار خرید مد در میان مصرف کنندگان ایرانی با توجه به نگرش آنها به اعتمادبه نفس و ابعاد مصرف مد است. نمونه ی آماری در این تحقیق 400 نفر از خریداران بازار پوشاک تهران در سطح شهر میباشد که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه حضوری بود که برای آزمون فرضیات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی استفاده کردیم. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که علاقه به مد، ذائقه فردی،منفعت طلبی و محصولات جدید مد بر اعتمادبه نفس تاثیر مثبت دارد. همچنین تاثیر مثبت اعتمادبه نفس بر رفتار خرید مد نیز مورد تائید قرار گرفت.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعلاقه به مد ، ذائقه فردی ، منفعت طلبی ، محصولات جدید مد ، اعتماد به نفس ، رفتار خرید مصرف کننده مدen_US
dc.titleبررسی ابعاد مصرف مد و نقش میانجی اعتماد به نفس بر رفتارخرید مصرف کننده مد در بازارپوشاک (مورد مطالعه: بازار پوشاک تهران)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
380.pdf513.97 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File