Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4379
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:13:16Z-
dc.date.available2023-01-08T06:13:16Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4379-
dc.description.abstractرشد و توسعه ی پایدار مهمترین هدف اقتصادی هر کشور است ازاینرو شرایط هدایت کننده عاملهای اقتصادی همواره موردتوجه اقتصاددانان بوده است یکی از این عوامل، بازاریابی است.بازاریابی در هر جامعه و در هرزمانی شکل و شمایل خاص خود را دارد و از یک سری عوامل محیطی داخلی و خارجی تاثیر می پذیرد. بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب وکار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی بوده است لذا ۳۱۵ نفر از بازاریابهای شرکتهای توسعه یافته و موفق در ایران به عنوان جامعه آماری شناسایی شدند و موردپژوهش قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی از تحلیل عاملی استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۱۰ عامل به عنوان عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی شناسایی شدند که به ترتیب، نحوه معاملات و شرایط کسبوکار، عوامل اجتماعی و فرهنگی، ارزش های هسته ای، سطح سواد، الگوهای نهادی، عوامل سیاسی، دین و مذهب، سازمانهای اجتماعی، عوامل تکنولوژیک و عوامل رقابتی شناسایی شدند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل محیطی ، عوامل داخلی ، بازاریابی.en_US
dc.titleشناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
352.pdf659.89 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:13:16Z-
dc.date.available2023-01-08T06:13:16Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4379-
dc.description.abstractرشد و توسعه ی پایدار مهمترین هدف اقتصادی هر کشور است ازاینرو شرایط هدایت کننده عاملهای اقتصادی همواره موردتوجه اقتصاددانان بوده است یکی از این عوامل، بازاریابی است.بازاریابی در هر جامعه و در هرزمانی شکل و شمایل خاص خود را دارد و از یک سری عوامل محیطی داخلی و خارجی تاثیر می پذیرد. بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب وکار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی بوده است لذا ۳۱۵ نفر از بازاریابهای شرکتهای توسعه یافته و موفق در ایران به عنوان جامعه آماری شناسایی شدند و موردپژوهش قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی از تحلیل عاملی استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۱۰ عامل به عنوان عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی شناسایی شدند که به ترتیب، نحوه معاملات و شرایط کسبوکار، عوامل اجتماعی و فرهنگی، ارزش های هسته ای، سطح سواد، الگوهای نهادی، عوامل سیاسی، دین و مذهب، سازمانهای اجتماعی، عوامل تکنولوژیک و عوامل رقابتی شناسایی شدند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل محیطی ، عوامل داخلی ، بازاریابی.en_US
dc.titleشناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
352.pdf659.89 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorایمان میرزایی-
dc.date.accessioned2023-01-08T06:13:16Z-
dc.date.available2023-01-08T06:13:16Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4379-
dc.description.abstractرشد و توسعه ی پایدار مهمترین هدف اقتصادی هر کشور است ازاینرو شرایط هدایت کننده عاملهای اقتصادی همواره موردتوجه اقتصاددانان بوده است یکی از این عوامل، بازاریابی است.بازاریابی در هر جامعه و در هرزمانی شکل و شمایل خاص خود را دارد و از یک سری عوامل محیطی داخلی و خارجی تاثیر می پذیرد. بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب وکار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی بوده است لذا ۳۱۵ نفر از بازاریابهای شرکتهای توسعه یافته و موفق در ایران به عنوان جامعه آماری شناسایی شدند و موردپژوهش قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی از تحلیل عاملی استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۱۰ عامل به عنوان عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی شناسایی شدند که به ترتیب، نحوه معاملات و شرایط کسبوکار، عوامل اجتماعی و فرهنگی، ارزش های هسته ای، سطح سواد، الگوهای نهادی، عوامل سیاسی، دین و مذهب، سازمانهای اجتماعی، عوامل تکنولوژیک و عوامل رقابتی شناسایی شدند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل محیطی ، عوامل داخلی ، بازاریابی.en_US
dc.titleشناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
352.pdf659.89 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File