Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4379
Title: شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی
Authors: ایمان میرزایی
subject: عوامل محیطی ، عوامل داخلی ، بازاریابی.
Year: 1400
Abstract: رشد و توسعه ی پایدار مهمترین هدف اقتصادی هر کشور است ازاینرو شرایط هدایت کننده عاملهای اقتصادی همواره موردتوجه اقتصاددانان بوده است یکی از این عوامل، بازاریابی است.بازاریابی در هر جامعه و در هرزمانی شکل و شمایل خاص خود را دارد و از یک سری عوامل محیطی داخلی و خارجی تاثیر می پذیرد. بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب وکار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی بوده است لذا ۳۱۵ نفر از بازاریابهای شرکتهای توسعه یافته و موفق در ایران به عنوان جامعه آماری شناسایی شدند و موردپژوهش قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی از تحلیل عاملی استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۱۰ عامل به عنوان عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی شناسایی شدند که به ترتیب، نحوه معاملات و شرایط کسبوکار، عوامل اجتماعی و فرهنگی، ارزش های هسته ای، سطح سواد، الگوهای نهادی، عوامل سیاسی، دین و مذهب، سازمانهای اجتماعی، عوامل تکنولوژیک و عوامل رقابتی شناسایی شدند.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4379
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
352.pdf659.89 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی
Authors: ایمان میرزایی
subject: عوامل محیطی ، عوامل داخلی ، بازاریابی.
Year: 1400
Abstract: رشد و توسعه ی پایدار مهمترین هدف اقتصادی هر کشور است ازاینرو شرایط هدایت کننده عاملهای اقتصادی همواره موردتوجه اقتصاددانان بوده است یکی از این عوامل، بازاریابی است.بازاریابی در هر جامعه و در هرزمانی شکل و شمایل خاص خود را دارد و از یک سری عوامل محیطی داخلی و خارجی تاثیر می پذیرد. بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب وکار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی بوده است لذا ۳۱۵ نفر از بازاریابهای شرکتهای توسعه یافته و موفق در ایران به عنوان جامعه آماری شناسایی شدند و موردپژوهش قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی از تحلیل عاملی استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۱۰ عامل به عنوان عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی شناسایی شدند که به ترتیب، نحوه معاملات و شرایط کسبوکار، عوامل اجتماعی و فرهنگی، ارزش های هسته ای، سطح سواد، الگوهای نهادی، عوامل سیاسی، دین و مذهب، سازمانهای اجتماعی، عوامل تکنولوژیک و عوامل رقابتی شناسایی شدند.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4379
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
352.pdf659.89 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی
Authors: ایمان میرزایی
subject: عوامل محیطی ، عوامل داخلی ، بازاریابی.
Year: 1400
Abstract: رشد و توسعه ی پایدار مهمترین هدف اقتصادی هر کشور است ازاینرو شرایط هدایت کننده عاملهای اقتصادی همواره موردتوجه اقتصاددانان بوده است یکی از این عوامل، بازاریابی است.بازاریابی در هر جامعه و در هرزمانی شکل و شمایل خاص خود را دارد و از یک سری عوامل محیطی داخلی و خارجی تاثیر می پذیرد. بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب وکار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی بوده است لذا ۳۱۵ نفر از بازاریابهای شرکتهای توسعه یافته و موفق در ایران به عنوان جامعه آماری شناسایی شدند و موردپژوهش قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تحلیل داده ها و نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف و به منظور شناسایی عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی از تحلیل عاملی استفاده گردید. با استفاده از نتایج تحلیل عاملی اکتشافی ۱۰ عامل به عنوان عوامل محیطی داخلی تاثیرگذار بر بازاریابی شناسایی شدند که به ترتیب، نحوه معاملات و شرایط کسبوکار، عوامل اجتماعی و فرهنگی، ارزش های هسته ای، سطح سواد، الگوهای نهادی، عوامل سیاسی، دین و مذهب، سازمانهای اجتماعی، عوامل تکنولوژیک و عوامل رقابتی شناسایی شدند.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4379
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
352.pdf659.89 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File