Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسینا پورنگ-
dc.contributorمحسن زکی زاده-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-01-05T06:25:36Z-
dc.date.available2023-01-05T06:25:36Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4331-
dc.description.abstractتجارت الکترونیک یک روش دیجیتالی تجارت کالا و خدمات از طریق اینترنت می باشد. این پژوهش بررسی عوامل تاثیر گذار بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z را هدف گرفته است . به این منظور با مطالعه پیشینه پژوهش های انجام شده عوامل موثر بر ترغیب پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z پرداخته شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است . جامعه آماری پژوهش را دانشجویان و دانش آموزان ایرانی تشکیل دادهاند که تعداد ۲۱۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاست . تجزیه و تحلیل دادهها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری -حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی الاس انجام گرفته است . نتایج تجزیه و تحلیل دادهها تاثیر درک سهولت استفاده را بر اعتماد، درک سودمندی و رضایت نشان می دهد. تاثیر درک سودمندی بر قصد استفاده و رضایت تایید شده است . اعتماد بر ریسک در نظر گرفته شده، قصد رفتاری و درک سودمندی موثر است . رضایت کاربران بر قصد رفتاری تاثیرگذار است . صرفه جویی در قیمت بر رضایت تاثیر مثبتی دارد و نهایتا قصد رفتاری بر استفاده بر استفاده واقعی موثر است . این پژوهش ، بینش مفیدی برای سیاست گذاران کشور فراهم می کند تا با درک این عوامل ، بتوانند از عوامل تاثیر گذار بر پذیرش تجارت الکترونیک استفاده نمایند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجارت الکترونیک ، نسل Z ، مدل پذیرش تکنولوژی ، ایران.en_US
dc.titleتبیین عوامل تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
655.pdf892.01 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسینا پورنگ-
dc.contributorمحسن زکی زاده-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-01-05T06:25:36Z-
dc.date.available2023-01-05T06:25:36Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4331-
dc.description.abstractتجارت الکترونیک یک روش دیجیتالی تجارت کالا و خدمات از طریق اینترنت می باشد. این پژوهش بررسی عوامل تاثیر گذار بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z را هدف گرفته است . به این منظور با مطالعه پیشینه پژوهش های انجام شده عوامل موثر بر ترغیب پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z پرداخته شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است . جامعه آماری پژوهش را دانشجویان و دانش آموزان ایرانی تشکیل دادهاند که تعداد ۲۱۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاست . تجزیه و تحلیل دادهها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری -حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی الاس انجام گرفته است . نتایج تجزیه و تحلیل دادهها تاثیر درک سهولت استفاده را بر اعتماد، درک سودمندی و رضایت نشان می دهد. تاثیر درک سودمندی بر قصد استفاده و رضایت تایید شده است . اعتماد بر ریسک در نظر گرفته شده، قصد رفتاری و درک سودمندی موثر است . رضایت کاربران بر قصد رفتاری تاثیرگذار است . صرفه جویی در قیمت بر رضایت تاثیر مثبتی دارد و نهایتا قصد رفتاری بر استفاده بر استفاده واقعی موثر است . این پژوهش ، بینش مفیدی برای سیاست گذاران کشور فراهم می کند تا با درک این عوامل ، بتوانند از عوامل تاثیر گذار بر پذیرش تجارت الکترونیک استفاده نمایند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجارت الکترونیک ، نسل Z ، مدل پذیرش تکنولوژی ، ایران.en_US
dc.titleتبیین عوامل تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
655.pdf892.01 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسینا پورنگ-
dc.contributorمحسن زکی زاده-
dc.contributorحامد حیدری-
dc.date.accessioned2023-01-05T06:25:36Z-
dc.date.available2023-01-05T06:25:36Z-
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4331-
dc.description.abstractتجارت الکترونیک یک روش دیجیتالی تجارت کالا و خدمات از طریق اینترنت می باشد. این پژوهش بررسی عوامل تاثیر گذار بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z را هدف گرفته است . به این منظور با مطالعه پیشینه پژوهش های انجام شده عوامل موثر بر ترغیب پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z پرداخته شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است . جامعه آماری پژوهش را دانشجویان و دانش آموزان ایرانی تشکیل دادهاند که تعداد ۲۱۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاست . تجزیه و تحلیل دادهها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری -حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی الاس انجام گرفته است . نتایج تجزیه و تحلیل دادهها تاثیر درک سهولت استفاده را بر اعتماد، درک سودمندی و رضایت نشان می دهد. تاثیر درک سودمندی بر قصد استفاده و رضایت تایید شده است . اعتماد بر ریسک در نظر گرفته شده، قصد رفتاری و درک سودمندی موثر است . رضایت کاربران بر قصد رفتاری تاثیرگذار است . صرفه جویی در قیمت بر رضایت تاثیر مثبتی دارد و نهایتا قصد رفتاری بر استفاده بر استفاده واقعی موثر است . این پژوهش ، بینش مفیدی برای سیاست گذاران کشور فراهم می کند تا با درک این عوامل ، بتوانند از عوامل تاثیر گذار بر پذیرش تجارت الکترونیک استفاده نمایند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجارت الکترونیک ، نسل Z ، مدل پذیرش تکنولوژی ، ایران.en_US
dc.titleتبیین عوامل تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط نسل Z-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
655.pdf892.01 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File