Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4084
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعید روحانی-
dc.contributor.authorمحمدعلی شاه حسینی-
dc.contributor.authorاحد زارع رواسان-
dc.contributor.authorالهام رحمانيان فر-
dc.date.accessioned2026-06-19T20:57:55Z-
dc.date.available2026-06-19T20:57:55Z-
dc.date.issued1392en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4084-
dc.description.abstractتعداد فزاينده اي از سازمان ها در حال اجراي چارچوب هاي مختلف مديريت خدمات فناوري اطلاعات (ITSM)، به منظور بهبود خدمات و فرايندهاي فناوري اطلاعات خود هستند. براي پياده سازي موفق پروژه هاي ITSM در يک سازمان، انتخاب سيستم مناسب ITSM ضروري است. ارزيابي و انتخاب بسته هاي نرم افزاري ITSM، فرايندي پيچيده و وقت گير است. انتخاب سيستم نامناسب ممکن است پرهزينه باشد و تاثيرات بسيار بدي بر فرايندها و خدمات فناوري اطلاعات سازمان بگذارد. اين نوشتار بر اساس روش تاپسيس فازي، مدلي براي حل چنين مساله اي ارائه مي کند. اين مدل مبتني بر چارچوب ITIL است که معيارهاي انتخاب سيستم ITSM را به دو دسته عمده کارکردي (استراتژي خدمت، طراحي خدمت، انتقال خدمت، عمليات خدمت، بهبود مستمر خدمات) و غيرکارکردي (کيفيت، فني، فروشنده و پياده سازي) تقسيم مي کند که به طور کلي شامل چهل وشش معيار انتخاب است. درنهايت، يک مثال عددي در يک شرکت ارائه دهنده خدمات فناوري اطلاعات در ايران آورده شده است تا استفاده از مدل معرفي شده را نشان دهد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subject: انتخاب سيستمهاي مـديريت خـدمات فنـاوري اطلاعـات، تاپسـيس فـازي، سيستمهاي مديريت خـدمات فنـاوري اطلاعـات، مـديريت خـدمات فنـاوري اطلاعات.en_US
dc.titleمدل انتخاب نرم افزار مديريت خدمات فناوري اطلاعات مبتني بر رويكرد تاپسيس فازي-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
17-persian.pdf12.75 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعید روحانی-
dc.contributor.authorمحمدعلی شاه حسینی-
dc.contributor.authorاحد زارع رواسان-
dc.contributor.authorالهام رحمانيان فر-
dc.date.accessioned2026-06-19T20:57:55Z-
dc.date.available2026-06-19T20:57:55Z-
dc.date.issued1392en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4084-
dc.description.abstractتعداد فزاينده اي از سازمان ها در حال اجراي چارچوب هاي مختلف مديريت خدمات فناوري اطلاعات (ITSM)، به منظور بهبود خدمات و فرايندهاي فناوري اطلاعات خود هستند. براي پياده سازي موفق پروژه هاي ITSM در يک سازمان، انتخاب سيستم مناسب ITSM ضروري است. ارزيابي و انتخاب بسته هاي نرم افزاري ITSM، فرايندي پيچيده و وقت گير است. انتخاب سيستم نامناسب ممکن است پرهزينه باشد و تاثيرات بسيار بدي بر فرايندها و خدمات فناوري اطلاعات سازمان بگذارد. اين نوشتار بر اساس روش تاپسيس فازي، مدلي براي حل چنين مساله اي ارائه مي کند. اين مدل مبتني بر چارچوب ITIL است که معيارهاي انتخاب سيستم ITSM را به دو دسته عمده کارکردي (استراتژي خدمت، طراحي خدمت، انتقال خدمت، عمليات خدمت، بهبود مستمر خدمات) و غيرکارکردي (کيفيت، فني، فروشنده و پياده سازي) تقسيم مي کند که به طور کلي شامل چهل وشش معيار انتخاب است. درنهايت، يک مثال عددي در يک شرکت ارائه دهنده خدمات فناوري اطلاعات در ايران آورده شده است تا استفاده از مدل معرفي شده را نشان دهد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subject: انتخاب سيستمهاي مـديريت خـدمات فنـاوري اطلاعـات، تاپسـيس فـازي، سيستمهاي مديريت خـدمات فنـاوري اطلاعـات، مـديريت خـدمات فنـاوري اطلاعات.en_US
dc.titleمدل انتخاب نرم افزار مديريت خدمات فناوري اطلاعات مبتني بر رويكرد تاپسيس فازي-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
17-persian.pdf12.75 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعید روحانی-
dc.contributor.authorمحمدعلی شاه حسینی-
dc.contributor.authorاحد زارع رواسان-
dc.contributor.authorالهام رحمانيان فر-
dc.date.accessioned2026-06-19T20:57:55Z-
dc.date.available2026-06-19T20:57:55Z-
dc.date.issued1392en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4084-
dc.description.abstractتعداد فزاينده اي از سازمان ها در حال اجراي چارچوب هاي مختلف مديريت خدمات فناوري اطلاعات (ITSM)، به منظور بهبود خدمات و فرايندهاي فناوري اطلاعات خود هستند. براي پياده سازي موفق پروژه هاي ITSM در يک سازمان، انتخاب سيستم مناسب ITSM ضروري است. ارزيابي و انتخاب بسته هاي نرم افزاري ITSM، فرايندي پيچيده و وقت گير است. انتخاب سيستم نامناسب ممکن است پرهزينه باشد و تاثيرات بسيار بدي بر فرايندها و خدمات فناوري اطلاعات سازمان بگذارد. اين نوشتار بر اساس روش تاپسيس فازي، مدلي براي حل چنين مساله اي ارائه مي کند. اين مدل مبتني بر چارچوب ITIL است که معيارهاي انتخاب سيستم ITSM را به دو دسته عمده کارکردي (استراتژي خدمت، طراحي خدمت، انتقال خدمت، عمليات خدمت، بهبود مستمر خدمات) و غيرکارکردي (کيفيت، فني، فروشنده و پياده سازي) تقسيم مي کند که به طور کلي شامل چهل وشش معيار انتخاب است. درنهايت، يک مثال عددي در يک شرکت ارائه دهنده خدمات فناوري اطلاعات در ايران آورده شده است تا استفاده از مدل معرفي شده را نشان دهد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subject: انتخاب سيستمهاي مـديريت خـدمات فنـاوري اطلاعـات، تاپسـيس فـازي، سيستمهاي مديريت خـدمات فنـاوري اطلاعـات، مـديريت خـدمات فنـاوري اطلاعات.en_US
dc.titleمدل انتخاب نرم افزار مديريت خدمات فناوري اطلاعات مبتني بر رويكرد تاپسيس فازي-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
17-persian.pdf12.75 MBAdobe PDF