Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/3825
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدکتر محمد رحیم اسفیدانی-
dc.contributor.advisorدکتر سعید عربلوی مقدم-
dc.contributor.authorهما آزمایش فرد-
dc.date.accessioned2020-09-10T21:47:32Z-
dc.date.available2020-09-10T21:47:32Z-
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/3825-
dc.description.abstractفرايند تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل دروني و بيروني بسياري قرار می‌گیرد كه اين عوامل می‌تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراك و خود پنداره و عوامل ديگري باشد.سن شناختي نيز يكي از عوامل موثردر فرايند تصمیم‌گیری رفتار مصرف‌کننده است كه در پژوهش‌های داخلي كمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تأثیر سن شناختي بر ابعاد مصرف مد كه شامل پذيرش محصولات جديد،جستجوي اطلاعات مد،رفتار خريد مد،علاقه به مد،اعتمادبه‌نفس و رهبري مد در بازار پوشاك تهران را موردمطالعه قراردادیم.درواقع هدف از اين پژوهش آشنايي با رفتار خريد مد در ميان مصرف‌کنندگان ايراني با توجه به نگرش آن‌ها به سن شناختي و ابعاد مصرف مد است. نمونه‌ی آماري در اين تحقيق 400 نفر از خريداران بازار پوشاك تهران در سطح شهر می‌باشد كه با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش پرسشنامه حضوري بود كه براي آزمون فرضيات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاري و تحليل عاملي استفاده كرديم. نتايج پژوهش حاكي از آن بود كه علاقه به مد بر سن شناختي و سن شناختي بر جستجوي اطلاعات مد و بر پذيرش محصولات جديد مد تأثیرگذار است.همچنين تأثیر مثبت محصولات جديد مد و جستجوي اطلاعات مد بر اعتمادبه‌نفس و تأثیر مثبت اعتمادبه‌نفس بر رهبري مد مورد تائید قرار گرفت.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتصمیم‌گیری در مصرف‌کننده، سن شناختي ، ابعاد مصرف مدen_US
dc.titleبررسی تاثیر سن شناختی بر مصرف مد-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T951243003.pdf2.32 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدکتر محمد رحیم اسفیدانی-
dc.contributor.advisorدکتر سعید عربلوی مقدم-
dc.contributor.authorهما آزمایش فرد-
dc.date.accessioned2020-09-10T21:47:32Z-
dc.date.available2020-09-10T21:47:32Z-
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/3825-
dc.description.abstractفرايند تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل دروني و بيروني بسياري قرار می‌گیرد كه اين عوامل می‌تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراك و خود پنداره و عوامل ديگري باشد.سن شناختي نيز يكي از عوامل موثردر فرايند تصمیم‌گیری رفتار مصرف‌کننده است كه در پژوهش‌های داخلي كمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تأثیر سن شناختي بر ابعاد مصرف مد كه شامل پذيرش محصولات جديد،جستجوي اطلاعات مد،رفتار خريد مد،علاقه به مد،اعتمادبه‌نفس و رهبري مد در بازار پوشاك تهران را موردمطالعه قراردادیم.درواقع هدف از اين پژوهش آشنايي با رفتار خريد مد در ميان مصرف‌کنندگان ايراني با توجه به نگرش آن‌ها به سن شناختي و ابعاد مصرف مد است. نمونه‌ی آماري در اين تحقيق 400 نفر از خريداران بازار پوشاك تهران در سطح شهر می‌باشد كه با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش پرسشنامه حضوري بود كه براي آزمون فرضيات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاري و تحليل عاملي استفاده كرديم. نتايج پژوهش حاكي از آن بود كه علاقه به مد بر سن شناختي و سن شناختي بر جستجوي اطلاعات مد و بر پذيرش محصولات جديد مد تأثیرگذار است.همچنين تأثیر مثبت محصولات جديد مد و جستجوي اطلاعات مد بر اعتمادبه‌نفس و تأثیر مثبت اعتمادبه‌نفس بر رهبري مد مورد تائید قرار گرفت.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتصمیم‌گیری در مصرف‌کننده، سن شناختي ، ابعاد مصرف مدen_US
dc.titleبررسی تاثیر سن شناختی بر مصرف مد-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T951243003.pdf2.32 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدکتر محمد رحیم اسفیدانی-
dc.contributor.advisorدکتر سعید عربلوی مقدم-
dc.contributor.authorهما آزمایش فرد-
dc.date.accessioned2020-09-10T21:47:32Z-
dc.date.available2020-09-10T21:47:32Z-
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/3825-
dc.description.abstractفرايند تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل دروني و بيروني بسياري قرار می‌گیرد كه اين عوامل می‌تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراك و خود پنداره و عوامل ديگري باشد.سن شناختي نيز يكي از عوامل موثردر فرايند تصمیم‌گیری رفتار مصرف‌کننده است كه در پژوهش‌های داخلي كمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تأثیر سن شناختي بر ابعاد مصرف مد كه شامل پذيرش محصولات جديد،جستجوي اطلاعات مد،رفتار خريد مد،علاقه به مد،اعتمادبه‌نفس و رهبري مد در بازار پوشاك تهران را موردمطالعه قراردادیم.درواقع هدف از اين پژوهش آشنايي با رفتار خريد مد در ميان مصرف‌کنندگان ايراني با توجه به نگرش آن‌ها به سن شناختي و ابعاد مصرف مد است. نمونه‌ی آماري در اين تحقيق 400 نفر از خريداران بازار پوشاك تهران در سطح شهر می‌باشد كه با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش پرسشنامه حضوري بود كه براي آزمون فرضيات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاري و تحليل عاملي استفاده كرديم. نتايج پژوهش حاكي از آن بود كه علاقه به مد بر سن شناختي و سن شناختي بر جستجوي اطلاعات مد و بر پذيرش محصولات جديد مد تأثیرگذار است.همچنين تأثیر مثبت محصولات جديد مد و جستجوي اطلاعات مد بر اعتمادبه‌نفس و تأثیر مثبت اعتمادبه‌نفس بر رهبري مد مورد تائید قرار گرفت.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتصمیم‌گیری در مصرف‌کننده، سن شناختي ، ابعاد مصرف مدen_US
dc.titleبررسی تاثیر سن شناختی بر مصرف مد-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T951243003.pdf2.32 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File