جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/3825
عنوان: بررسی تاثیر سن شناختی بر مصرف مد
پدیدآورنده: دکتر محمد رحیم اسفیدانی;دکتر سعید عربلوی مقدم;هما آزمایش فرد
کلید واژه ها: تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده، سن شناختي ، ابعاد مصرف مد
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: فرايند تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل دروني و بيروني بسياري قرار می‌گیرد كه اين عوامل می‌تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراك و خود پنداره و عوامل ديگري باشد.سن شناختي نيز يكي از عوامل موثردر فرايند تصمیم‌گیری رفتار مصرف‌کننده است كه در پژوهش‌های داخلي كمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تأثیر سن شناختي بر ابعاد مصرف مد كه شامل پذيرش محصولات جديد،جستجوي اطلاعات مد،رفتار خريد مد،علاقه به مد،اعتمادبه‌نفس و رهبري مد در بازار پوشاك تهران را موردمطالعه قراردادیم.درواقع هدف از اين پژوهش آشنايي با رفتار خريد مد در ميان مصرف‌کنندگان ايراني با توجه به نگرش آن‌ها به سن شناختي و ابعاد مصرف مد است. نمونه‌ی آماري در اين تحقيق 400 نفر از خريداران بازار پوشاك تهران در سطح شهر می‌باشد كه با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش پرسشنامه حضوري بود كه براي آزمون فرضيات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاري و تحليل عاملي استفاده كرديم. نتايج پژوهش حاكي از آن بود كه علاقه به مد بر سن شناختي و سن شناختي بر جستجوي اطلاعات مد و بر پذيرش محصولات جديد مد تأثیرگذار است.همچنين تأثیر مثبت محصولات جديد مد و جستجوي اطلاعات مد بر اعتمادبه‌نفس و تأثیر مثبت اعتمادبه‌نفس بر رهبري مد مورد تائید قرار گرفت.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3825
مجموعه(های):پایان نامه های الکترونیک

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
T951243003.pdf2.32 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تاثیر سن شناختی بر مصرف مد
پدیدآورنده: دکتر محمد رحیم اسفیدانی;دکتر سعید عربلوی مقدم;هما آزمایش فرد
کلید واژه ها: تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده، سن شناختي ، ابعاد مصرف مد
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: فرايند تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل دروني و بيروني بسياري قرار می‌گیرد كه اين عوامل می‌تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراك و خود پنداره و عوامل ديگري باشد.سن شناختي نيز يكي از عوامل موثردر فرايند تصمیم‌گیری رفتار مصرف‌کننده است كه در پژوهش‌های داخلي كمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تأثیر سن شناختي بر ابعاد مصرف مد كه شامل پذيرش محصولات جديد،جستجوي اطلاعات مد،رفتار خريد مد،علاقه به مد،اعتمادبه‌نفس و رهبري مد در بازار پوشاك تهران را موردمطالعه قراردادیم.درواقع هدف از اين پژوهش آشنايي با رفتار خريد مد در ميان مصرف‌کنندگان ايراني با توجه به نگرش آن‌ها به سن شناختي و ابعاد مصرف مد است. نمونه‌ی آماري در اين تحقيق 400 نفر از خريداران بازار پوشاك تهران در سطح شهر می‌باشد كه با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش پرسشنامه حضوري بود كه براي آزمون فرضيات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاري و تحليل عاملي استفاده كرديم. نتايج پژوهش حاكي از آن بود كه علاقه به مد بر سن شناختي و سن شناختي بر جستجوي اطلاعات مد و بر پذيرش محصولات جديد مد تأثیرگذار است.همچنين تأثیر مثبت محصولات جديد مد و جستجوي اطلاعات مد بر اعتمادبه‌نفس و تأثیر مثبت اعتمادبه‌نفس بر رهبري مد مورد تائید قرار گرفت.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3825
مجموعه(های):پایان نامه های الکترونیک

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
T951243003.pdf2.32 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی تاثیر سن شناختی بر مصرف مد
پدیدآورنده: دکتر محمد رحیم اسفیدانی;دکتر سعید عربلوی مقدم;هما آزمایش فرد
کلید واژه ها: تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده، سن شناختي ، ابعاد مصرف مد
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: فرايند تصمیم‌گیری در مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل دروني و بيروني بسياري قرار می‌گیرد كه اين عوامل می‌تواند مرتبط باشخصیت،نگرش،ادراك و خود پنداره و عوامل ديگري باشد.سن شناختي نيز يكي از عوامل موثردر فرايند تصمیم‌گیری رفتار مصرف‌کننده است كه در پژوهش‌های داخلي كمتر موردتوجه قرارگرفته است.در این پژوهش تأثیر سن شناختي بر ابعاد مصرف مد كه شامل پذيرش محصولات جديد،جستجوي اطلاعات مد،رفتار خريد مد،علاقه به مد،اعتمادبه‌نفس و رهبري مد در بازار پوشاك تهران را موردمطالعه قراردادیم.درواقع هدف از اين پژوهش آشنايي با رفتار خريد مد در ميان مصرف‌کنندگان ايراني با توجه به نگرش آن‌ها به سن شناختي و ابعاد مصرف مد است. نمونه‌ی آماري در اين تحقيق 400 نفر از خريداران بازار پوشاك تهران در سطح شهر می‌باشد كه با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار اصلي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش پرسشنامه حضوري بود كه براي آزمون فرضيات و برازش مدل از مدل معادلات ساختاري و تحليل عاملي استفاده كرديم. نتايج پژوهش حاكي از آن بود كه علاقه به مد بر سن شناختي و سن شناختي بر جستجوي اطلاعات مد و بر پذيرش محصولات جديد مد تأثیرگذار است.همچنين تأثیر مثبت محصولات جديد مد و جستجوي اطلاعات مد بر اعتمادبه‌نفس و تأثیر مثبت اعتمادبه‌نفس بر رهبري مد مورد تائید قرار گرفت.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/3825
مجموعه(های):پایان نامه های الکترونیک

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
T951243003.pdf2.32 MBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل