Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/5065
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorاحد نظری-
dc.contributor.authorعلی قاسم زادگان-
dc.date.accessioned2025-12-02T12:05:29Z-
dc.date.available2025-12-02T12:05:29Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5065-
dc.description.abstractبا گذشت بیش از چند دهه از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 و با توجه به افزایش تعداد جمعیت کشور از حدود 36 میلون نفر به حدود 80 میلیون و افزایش جبهه های کاری شاخه عمران، با در نظر گرفتن نیاز های اساسی کشور در سمت و سوی توسعه و باعث افزایش نیازمندی به بالاتر بردن سرعت اجرایی و نیز تخصیص منابع مالی برای رشته های عمرانی به ویژه در ساید راهسازی گردیده است. متاسفانه با افزایش تعداد تحریم های ظالمانه بین المللی درطی یک دهه گذشته و کم شدن تخصیص های بودجه عمرانی توسط دولت، شاهد کاهش تامین مالی پروژه های عمرانی به ویژه راه سازی بوده ایم این مهم با حضور تامین کنندگان مالی و نیز سرمایه گزاران داخلی و خارجی قابل ترمیم می باشد. با وجود اینکه سطح علمی و نیروی فنی مهندسی عمرانی در کشور ما غیرقابل انکار است، علی رغم پیشرفت های گسترده در حوزه ساخت و پیشبرد اجرایی پروژه در سیستم تامین مصالح، ابداع، نگهداری و بایگانی مدارک و اسناد فنی طراحی سازه های مرتبط با راهسازی بر اساس پیشرفت ها و استانداردهای روز دنیا و همچنین تدوین آیین نامه های جهانی و بومی سازی آن با موانعی روبرو گردیده است و فاصله آشکار مابین دانشگاه و صنعت، در حوزه خدمات مهندسی خللی مشهود محسوب می گردد و ادامه این روند در آینده نزدیک مشکلات فنی و مهندسی زیادی را در پی خواهد داشت، که از آثار بلقوه آن می توان به افزایش قابل توجه هزینه های ساخت و نگهداری پروژه ها، کاهش عمر مفید سازه ها و ناکارآمدی بنا های ساخته شده و ... اشاره نمود. در این پژوهش سعی گردیده است تا با بررسی عوامل موثر در روند شکل گیری و عملکرد مهندس ارزش در پروژه های راهسازی، از تاثیر چشمگیر آن در کاهش هزینه های اجرایی یک پروژه و افزایش توان فنی مهندسی و لزوم توجه ویژه از جانب کافرمایان و پیمانکاران به این مقوله و با تدوین آیین نامه های جامع نسبت به بیان راهکارهایی فنی، اجرایی اقدام نمود. در نهایت برای نتیجه گیری نهایی پروژهش و بهره برداری از نتایج حاصله نسبت به مطالعه موردی و ساختاری عملکرد مهندسی ارزش در طرح جایگزین نمودن پل فلزی شماره 5 با ساخت دیوار خاک مسلح در پروژه ملی آزادراه تهران- شمال (قطعه B2) مورد بررسی قرار خواهد گرفت .en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعملکرد مهندسی ارزش در پروژه های راهسازی مطالعه موردی : جایگزینی پل فلزی شماره 5 آزاد راه تهران شمال با دیوار خاک مسلح در قطعه B2en_US
dc.titleعملکرد مهندسی ارزش در پروژه های راهسازی مطالعه موردی : جایگزینی پل فلزی شماره 5 آزاد راه تهران شمال با دیوار خاک مسلح در قطعه B2-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorاحد نظری-
dc.contributor.authorعلی قاسم زادگان-
dc.date.accessioned2025-12-02T12:05:29Z-
dc.date.available2025-12-02T12:05:29Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5065-
dc.description.abstractبا گذشت بیش از چند دهه از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 و با توجه به افزایش تعداد جمعیت کشور از حدود 36 میلون نفر به حدود 80 میلیون و افزایش جبهه های کاری شاخه عمران، با در نظر گرفتن نیاز های اساسی کشور در سمت و سوی توسعه و باعث افزایش نیازمندی به بالاتر بردن سرعت اجرایی و نیز تخصیص منابع مالی برای رشته های عمرانی به ویژه در ساید راهسازی گردیده است. متاسفانه با افزایش تعداد تحریم های ظالمانه بین المللی درطی یک دهه گذشته و کم شدن تخصیص های بودجه عمرانی توسط دولت، شاهد کاهش تامین مالی پروژه های عمرانی به ویژه راه سازی بوده ایم این مهم با حضور تامین کنندگان مالی و نیز سرمایه گزاران داخلی و خارجی قابل ترمیم می باشد. با وجود اینکه سطح علمی و نیروی فنی مهندسی عمرانی در کشور ما غیرقابل انکار است، علی رغم پیشرفت های گسترده در حوزه ساخت و پیشبرد اجرایی پروژه در سیستم تامین مصالح، ابداع، نگهداری و بایگانی مدارک و اسناد فنی طراحی سازه های مرتبط با راهسازی بر اساس پیشرفت ها و استانداردهای روز دنیا و همچنین تدوین آیین نامه های جهانی و بومی سازی آن با موانعی روبرو گردیده است و فاصله آشکار مابین دانشگاه و صنعت، در حوزه خدمات مهندسی خللی مشهود محسوب می گردد و ادامه این روند در آینده نزدیک مشکلات فنی و مهندسی زیادی را در پی خواهد داشت، که از آثار بلقوه آن می توان به افزایش قابل توجه هزینه های ساخت و نگهداری پروژه ها، کاهش عمر مفید سازه ها و ناکارآمدی بنا های ساخته شده و ... اشاره نمود. در این پژوهش سعی گردیده است تا با بررسی عوامل موثر در روند شکل گیری و عملکرد مهندس ارزش در پروژه های راهسازی، از تاثیر چشمگیر آن در کاهش هزینه های اجرایی یک پروژه و افزایش توان فنی مهندسی و لزوم توجه ویژه از جانب کافرمایان و پیمانکاران به این مقوله و با تدوین آیین نامه های جامع نسبت به بیان راهکارهایی فنی، اجرایی اقدام نمود. در نهایت برای نتیجه گیری نهایی پروژهش و بهره برداری از نتایج حاصله نسبت به مطالعه موردی و ساختاری عملکرد مهندسی ارزش در طرح جایگزین نمودن پل فلزی شماره 5 با ساخت دیوار خاک مسلح در پروژه ملی آزادراه تهران- شمال (قطعه B2) مورد بررسی قرار خواهد گرفت .en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعملکرد مهندسی ارزش در پروژه های راهسازی مطالعه موردی : جایگزینی پل فلزی شماره 5 آزاد راه تهران شمال با دیوار خاک مسلح در قطعه B2en_US
dc.titleعملکرد مهندسی ارزش در پروژه های راهسازی مطالعه موردی : جایگزینی پل فلزی شماره 5 آزاد راه تهران شمال با دیوار خاک مسلح در قطعه B2-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorاحد نظری-
dc.contributor.authorعلی قاسم زادگان-
dc.date.accessioned2025-12-02T12:05:29Z-
dc.date.available2025-12-02T12:05:29Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5065-
dc.description.abstractبا گذشت بیش از چند دهه از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 و با توجه به افزایش تعداد جمعیت کشور از حدود 36 میلون نفر به حدود 80 میلیون و افزایش جبهه های کاری شاخه عمران، با در نظر گرفتن نیاز های اساسی کشور در سمت و سوی توسعه و باعث افزایش نیازمندی به بالاتر بردن سرعت اجرایی و نیز تخصیص منابع مالی برای رشته های عمرانی به ویژه در ساید راهسازی گردیده است. متاسفانه با افزایش تعداد تحریم های ظالمانه بین المللی درطی یک دهه گذشته و کم شدن تخصیص های بودجه عمرانی توسط دولت، شاهد کاهش تامین مالی پروژه های عمرانی به ویژه راه سازی بوده ایم این مهم با حضور تامین کنندگان مالی و نیز سرمایه گزاران داخلی و خارجی قابل ترمیم می باشد. با وجود اینکه سطح علمی و نیروی فنی مهندسی عمرانی در کشور ما غیرقابل انکار است، علی رغم پیشرفت های گسترده در حوزه ساخت و پیشبرد اجرایی پروژه در سیستم تامین مصالح، ابداع، نگهداری و بایگانی مدارک و اسناد فنی طراحی سازه های مرتبط با راهسازی بر اساس پیشرفت ها و استانداردهای روز دنیا و همچنین تدوین آیین نامه های جهانی و بومی سازی آن با موانعی روبرو گردیده است و فاصله آشکار مابین دانشگاه و صنعت، در حوزه خدمات مهندسی خللی مشهود محسوب می گردد و ادامه این روند در آینده نزدیک مشکلات فنی و مهندسی زیادی را در پی خواهد داشت، که از آثار بلقوه آن می توان به افزایش قابل توجه هزینه های ساخت و نگهداری پروژه ها، کاهش عمر مفید سازه ها و ناکارآمدی بنا های ساخته شده و ... اشاره نمود. در این پژوهش سعی گردیده است تا با بررسی عوامل موثر در روند شکل گیری و عملکرد مهندس ارزش در پروژه های راهسازی، از تاثیر چشمگیر آن در کاهش هزینه های اجرایی یک پروژه و افزایش توان فنی مهندسی و لزوم توجه ویژه از جانب کافرمایان و پیمانکاران به این مقوله و با تدوین آیین نامه های جامع نسبت به بیان راهکارهایی فنی، اجرایی اقدام نمود. در نهایت برای نتیجه گیری نهایی پروژهش و بهره برداری از نتایج حاصله نسبت به مطالعه موردی و ساختاری عملکرد مهندسی ارزش در طرح جایگزین نمودن پل فلزی شماره 5 با ساخت دیوار خاک مسلح در پروژه ملی آزادراه تهران- شمال (قطعه B2) مورد بررسی قرار خواهد گرفت .en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعملکرد مهندسی ارزش در پروژه های راهسازی مطالعه موردی : جایگزینی پل فلزی شماره 5 آزاد راه تهران شمال با دیوار خاک مسلح در قطعه B2en_US
dc.titleعملکرد مهندسی ارزش در پروژه های راهسازی مطالعه موردی : جایگزینی پل فلزی شماره 5 آزاد راه تهران شمال با دیوار خاک مسلح در قطعه B2-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک