Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/5061
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.advisorعسل بسیجی-
dc.contributor.authorامیرحسین عربان-
dc.date.accessioned2025-12-02T10:22:29Z-
dc.date.available2025-12-02T10:22:29Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5061-
dc.description.abstractهدف: این پژوهش به بررسی نقش ویژگی‌های مدیرعامل بر فروش صادراتی با در نظرگرفتن نقش رقابت در بازار محصول می‌پردازد. روش‌شناسی پژوهش: روش پژوهش از لحاظ هدف ، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها ، توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد که اطلاعات مالی 31 شرکت از دو صنعت دارویی و شیمیایی در دوره زمانی 10 ساله، از سالهای 1392 تا 1401، مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها:یافته‌های پژوهش در ارتباط با فرضیه‌ها، نشان می‌دهد، ویژگی‌های مدیرعامل بر فروش صادراتی تاثیر دارد. ویژگی‌های مورد بررسی در این پژوهش شامل تحصیلات مدیرعامل، قدرت مدیرعامل و دانش مالی مدیرعامل می‌باشد که نتایج بررسی‌ها نشان داد که هر سه ویژگی مدیرعامل تاثیر مثبتی بر فروش صادراتی شرکت ها دارد. همچنین نتایج در ارتباط با فرضیه اصلی دوم نیز نشان داد رقابت در بازار محصول بر رابطه ویژگی‌های مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر می‌گذارد. به طوری که رقابت در بازار محصول تاثیر منفی بر رابطه قدرت مدیرعامل و فروش صادراتی دارد اما بر رابطه دانش مالی مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر مثبت دارد. از طرف دیگر نتایج نشان داد رقابت بازار محصول بررابطه بین تحصیلات مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر معناداری ندارد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد در صنایع دارویی و شیمیایی که از فروش صادراتی بیشتری نسبت به صنایع دیگر برخوردار هستند تحصیلات، قدرت و تخصص مالی مدیرعامل، می‌تواند به افزایش فروش صادراتی این شرکت‌ها کمک کند. این نشان می‌دهد با تفکر مدیران کارآمد زمینه های لازم برای صادرات فراهم خواهد شد. همچنین مدیرعاملان با دانش مالی بالا می‌توانند در شرایط رقابتی فروش صادراتی خود را افزایش دهند. چرا که این مدیران در شرایط رقابتی می‌توانند شرکت‌ها را در مواجهه با مشکلات تامین مالی با توجه کاهش سهم بازار شرکت ها، یاری رسانده و در این شرایط نیز فروش صادراتی را بهبود بخشند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectویژگی‌های مدیرعامل، فروش صادراتی، رقابت در بازار محصولen_US
dc.titleبررسی نقش ویژگی های مدیرعامل بر فروش صادراتی با در نظرگرفتن نقش رقابت در بازار محصول-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File SizeFormat 
پایان نامه امیر حسین عربان نهایی مهر البرز.pdf1.46 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.advisorعسل بسیجی-
dc.contributor.authorامیرحسین عربان-
dc.date.accessioned2025-12-02T10:22:29Z-
dc.date.available2025-12-02T10:22:29Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5061-
dc.description.abstractهدف: این پژوهش به بررسی نقش ویژگی‌های مدیرعامل بر فروش صادراتی با در نظرگرفتن نقش رقابت در بازار محصول می‌پردازد. روش‌شناسی پژوهش: روش پژوهش از لحاظ هدف ، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها ، توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد که اطلاعات مالی 31 شرکت از دو صنعت دارویی و شیمیایی در دوره زمانی 10 ساله، از سالهای 1392 تا 1401، مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها:یافته‌های پژوهش در ارتباط با فرضیه‌ها، نشان می‌دهد، ویژگی‌های مدیرعامل بر فروش صادراتی تاثیر دارد. ویژگی‌های مورد بررسی در این پژوهش شامل تحصیلات مدیرعامل، قدرت مدیرعامل و دانش مالی مدیرعامل می‌باشد که نتایج بررسی‌ها نشان داد که هر سه ویژگی مدیرعامل تاثیر مثبتی بر فروش صادراتی شرکت ها دارد. همچنین نتایج در ارتباط با فرضیه اصلی دوم نیز نشان داد رقابت در بازار محصول بر رابطه ویژگی‌های مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر می‌گذارد. به طوری که رقابت در بازار محصول تاثیر منفی بر رابطه قدرت مدیرعامل و فروش صادراتی دارد اما بر رابطه دانش مالی مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر مثبت دارد. از طرف دیگر نتایج نشان داد رقابت بازار محصول بررابطه بین تحصیلات مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر معناداری ندارد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد در صنایع دارویی و شیمیایی که از فروش صادراتی بیشتری نسبت به صنایع دیگر برخوردار هستند تحصیلات، قدرت و تخصص مالی مدیرعامل، می‌تواند به افزایش فروش صادراتی این شرکت‌ها کمک کند. این نشان می‌دهد با تفکر مدیران کارآمد زمینه های لازم برای صادرات فراهم خواهد شد. همچنین مدیرعاملان با دانش مالی بالا می‌توانند در شرایط رقابتی فروش صادراتی خود را افزایش دهند. چرا که این مدیران در شرایط رقابتی می‌توانند شرکت‌ها را در مواجهه با مشکلات تامین مالی با توجه کاهش سهم بازار شرکت ها، یاری رسانده و در این شرایط نیز فروش صادراتی را بهبود بخشند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectویژگی‌های مدیرعامل، فروش صادراتی، رقابت در بازار محصولen_US
dc.titleبررسی نقش ویژگی های مدیرعامل بر فروش صادراتی با در نظرگرفتن نقش رقابت در بازار محصول-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File SizeFormat 
پایان نامه امیر حسین عربان نهایی مهر البرز.pdf1.46 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحمیدرضا رضوانی-
dc.contributor.advisorعسل بسیجی-
dc.contributor.authorامیرحسین عربان-
dc.date.accessioned2025-12-02T10:22:29Z-
dc.date.available2025-12-02T10:22:29Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5061-
dc.description.abstractهدف: این پژوهش به بررسی نقش ویژگی‌های مدیرعامل بر فروش صادراتی با در نظرگرفتن نقش رقابت در بازار محصول می‌پردازد. روش‌شناسی پژوهش: روش پژوهش از لحاظ هدف ، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها ، توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد که اطلاعات مالی 31 شرکت از دو صنعت دارویی و شیمیایی در دوره زمانی 10 ساله، از سالهای 1392 تا 1401، مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها:یافته‌های پژوهش در ارتباط با فرضیه‌ها، نشان می‌دهد، ویژگی‌های مدیرعامل بر فروش صادراتی تاثیر دارد. ویژگی‌های مورد بررسی در این پژوهش شامل تحصیلات مدیرعامل، قدرت مدیرعامل و دانش مالی مدیرعامل می‌باشد که نتایج بررسی‌ها نشان داد که هر سه ویژگی مدیرعامل تاثیر مثبتی بر فروش صادراتی شرکت ها دارد. همچنین نتایج در ارتباط با فرضیه اصلی دوم نیز نشان داد رقابت در بازار محصول بر رابطه ویژگی‌های مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر می‌گذارد. به طوری که رقابت در بازار محصول تاثیر منفی بر رابطه قدرت مدیرعامل و فروش صادراتی دارد اما بر رابطه دانش مالی مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر مثبت دارد. از طرف دیگر نتایج نشان داد رقابت بازار محصول بررابطه بین تحصیلات مدیرعامل و فروش صادراتی تاثیر معناداری ندارد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد در صنایع دارویی و شیمیایی که از فروش صادراتی بیشتری نسبت به صنایع دیگر برخوردار هستند تحصیلات، قدرت و تخصص مالی مدیرعامل، می‌تواند به افزایش فروش صادراتی این شرکت‌ها کمک کند. این نشان می‌دهد با تفکر مدیران کارآمد زمینه های لازم برای صادرات فراهم خواهد شد. همچنین مدیرعاملان با دانش مالی بالا می‌توانند در شرایط رقابتی فروش صادراتی خود را افزایش دهند. چرا که این مدیران در شرایط رقابتی می‌توانند شرکت‌ها را در مواجهه با مشکلات تامین مالی با توجه کاهش سهم بازار شرکت ها، یاری رسانده و در این شرایط نیز فروش صادراتی را بهبود بخشند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectویژگی‌های مدیرعامل، فروش صادراتی، رقابت در بازار محصولen_US
dc.titleبررسی نقش ویژگی های مدیرعامل بر فروش صادراتی با در نظرگرفتن نقش رقابت در بازار محصول-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File SizeFormat 
پایان نامه امیر حسین عربان نهایی مهر البرز.pdf1.46 MBAdobe PDF