Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/5033
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمیدرضا معصومی خلجی-
dc.contributorآرین مدیری-
dc.contributorمصطفی حقیقت-
dc.date.accessioned2025-06-08T22:50:21Z-
dc.date.available2025-06-08T22:50:21Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5033-
dc.description.abstractامروزه، هوش تجاری۱(BI) به عنوان یک مزیت رقابتی و عامل حیاتی در موفقیت سازمانها و بخصوص در بانک ها محسوب می شود. هوش تجاری دادهها و اطلاعات سازمان را یکپارچه کرده و امکان کنترل و ردیابی فرایندهای کلیدی سازمان را برای مدیران فراهم کرده و مبنایی برای اخذ تصمیمات اثربخش می باشد. در این میان، استقرار هوش تجاری مستلزم فراهم سازی پیش نیازها و زیرساخت هایی است که این زیرساخت ها برای موسسات مختلف با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهند و تنوع مشتریانشان می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، توجه به ویژگی های سازمان از جمله نوع مشتریان، صنف فعالیت ، موقعیت جغرافیایی و غیره در شناسایی زیرساخت ها اهمیت فراوانی دارد. در این راستا در مقاله حاضر، ابتدا به بررسی زیرساخت های لازم جهت استقرار هوش تجاری در سازمان و بطور خاص در سیستم بانکی پارسیان پرداخته شده است . در نهایت زیرساخت های شناسایی شده با منطق فازی، الویت بندی شده اند. بر اساس این تحقیق زیرساخت های سیاستی در اولویت منطق فازی جهت استقرار BI در بانک پارسیان قرار گرفت . بعد از زیرساخت های سیاستی بترتیب اولویت ها به صورت زیرساخت های مهارتی ، زیرساخت های فنی و در نهایت زیرساخت های عملیاتی مشخص شدند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectهوش تجاری ، زیرساخت های استقرار BI ، منطق فازی ، بانک پارسیانen_US
dc.titleزیرساخت های لازم برای استقرار هوش تجاری و اولویت بندی آنها با منطق فازی (مطالعه موردی: بانک پارسیان)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
815.pdf371.54 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمیدرضا معصومی خلجی-
dc.contributorآرین مدیری-
dc.contributorمصطفی حقیقت-
dc.date.accessioned2025-06-08T22:50:21Z-
dc.date.available2025-06-08T22:50:21Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5033-
dc.description.abstractامروزه، هوش تجاری۱(BI) به عنوان یک مزیت رقابتی و عامل حیاتی در موفقیت سازمانها و بخصوص در بانک ها محسوب می شود. هوش تجاری دادهها و اطلاعات سازمان را یکپارچه کرده و امکان کنترل و ردیابی فرایندهای کلیدی سازمان را برای مدیران فراهم کرده و مبنایی برای اخذ تصمیمات اثربخش می باشد. در این میان، استقرار هوش تجاری مستلزم فراهم سازی پیش نیازها و زیرساخت هایی است که این زیرساخت ها برای موسسات مختلف با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهند و تنوع مشتریانشان می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، توجه به ویژگی های سازمان از جمله نوع مشتریان، صنف فعالیت ، موقعیت جغرافیایی و غیره در شناسایی زیرساخت ها اهمیت فراوانی دارد. در این راستا در مقاله حاضر، ابتدا به بررسی زیرساخت های لازم جهت استقرار هوش تجاری در سازمان و بطور خاص در سیستم بانکی پارسیان پرداخته شده است . در نهایت زیرساخت های شناسایی شده با منطق فازی، الویت بندی شده اند. بر اساس این تحقیق زیرساخت های سیاستی در اولویت منطق فازی جهت استقرار BI در بانک پارسیان قرار گرفت . بعد از زیرساخت های سیاستی بترتیب اولویت ها به صورت زیرساخت های مهارتی ، زیرساخت های فنی و در نهایت زیرساخت های عملیاتی مشخص شدند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectهوش تجاری ، زیرساخت های استقرار BI ، منطق فازی ، بانک پارسیانen_US
dc.titleزیرساخت های لازم برای استقرار هوش تجاری و اولویت بندی آنها با منطق فازی (مطالعه موردی: بانک پارسیان)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
815.pdf371.54 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمیدرضا معصومی خلجی-
dc.contributorآرین مدیری-
dc.contributorمصطفی حقیقت-
dc.date.accessioned2025-06-08T22:50:21Z-
dc.date.available2025-06-08T22:50:21Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/5033-
dc.description.abstractامروزه، هوش تجاری۱(BI) به عنوان یک مزیت رقابتی و عامل حیاتی در موفقیت سازمانها و بخصوص در بانک ها محسوب می شود. هوش تجاری دادهها و اطلاعات سازمان را یکپارچه کرده و امکان کنترل و ردیابی فرایندهای کلیدی سازمان را برای مدیران فراهم کرده و مبنایی برای اخذ تصمیمات اثربخش می باشد. در این میان، استقرار هوش تجاری مستلزم فراهم سازی پیش نیازها و زیرساخت هایی است که این زیرساخت ها برای موسسات مختلف با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهند و تنوع مشتریانشان می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، توجه به ویژگی های سازمان از جمله نوع مشتریان، صنف فعالیت ، موقعیت جغرافیایی و غیره در شناسایی زیرساخت ها اهمیت فراوانی دارد. در این راستا در مقاله حاضر، ابتدا به بررسی زیرساخت های لازم جهت استقرار هوش تجاری در سازمان و بطور خاص در سیستم بانکی پارسیان پرداخته شده است . در نهایت زیرساخت های شناسایی شده با منطق فازی، الویت بندی شده اند. بر اساس این تحقیق زیرساخت های سیاستی در اولویت منطق فازی جهت استقرار BI در بانک پارسیان قرار گرفت . بعد از زیرساخت های سیاستی بترتیب اولویت ها به صورت زیرساخت های مهارتی ، زیرساخت های فنی و در نهایت زیرساخت های عملیاتی مشخص شدند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectهوش تجاری ، زیرساخت های استقرار BI ، منطق فازی ، بانک پارسیانen_US
dc.titleزیرساخت های لازم برای استقرار هوش تجاری و اولویت بندی آنها با منطق فازی (مطالعه موردی: بانک پارسیان)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
815.pdf371.54 kBAdobe PDF