Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/5027
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | آرش قاضی سعیدی | - |
dc.contributor | سجاد عبادی | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-08T22:41:08Z | - |
dc.date.available | 2025-06-08T22:41:08Z | - |
dc.date.issued | 1403 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/5027 | - |
dc.description.abstract | در عصر حاضر، آموزش عالی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار، نقشی کلیدی در ارتقای سطح دانش و مهارتها ایفا می نمایند. آموزش عالی غیردولتی به عنوان مکمل آموزش دولتی ، در این راستا حائز اهمیت می باشد. ظهور فناوری های نوین ، آموزش مجازی را به عنوان رویکردی نوین در نظام آموزش عالی مطرح نمود. این رویکرد مزیت های متعددی از جمله افزایش دسترسی به آموزش، انعطافپذیری در زمان و مکان یادگیری و شخصی سازی محتوای آموزشی را به همراه دارد . با وجود مزیت های فراوان، آموزش مجازی در کشورهای در حال توسعه با چالش هایی روبرو می باشد. این مقاله به بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی نظام آموزش عالی غیردولتی ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه ، با تمرکز بر آموزش مجازی می پردازد. یافته های پژوهش نشان می دهد عدم دسترسی به زیرساخت های مناسب ، کمبود دانش و مهارتهای لازم، محتوای آموزشی نامناسب ، مسائل فرهنگی و اجتماعی و کمبود منابع مالی از جمله مهم ترین چالش های مشترک در این زمینه می باشند. غلبه بر این چالش ها از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت ها، برگزاری دورههای آموزشی ، حمایت از تولید محتوای باکیفیت ، ترویج فرهنگ استفاده از آموزش مجازی و حمایت دولت از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی امکانپذیر می باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که آموزش مجازی می تواند فرصت های ارزشمندی برای ارتقای کیفیت آموزش عالی در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه فراهم نماید. بابرنام هریزی و تلاش مسئولان و دستاندرکاران، میتوان از این فرصت برای گسترش دسترسی به آموزش، ارتقای کیفیت آموزش و افزایش مهارتهای نیروی انسانی استفاده نمود. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | آموزش مجازی ، آموزش عالی غیردولتی ، کشورهای در حال توسعه ، چالشها ، فرصتها | en_US |
dc.title | چالش های اصلی نظام آموزش عالی غیردولتی ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه (با تاکید بر نظام آموزش مجازی ) | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مهندسی صنایع |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
809.pdf | 428.7 kB | Adobe PDF |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | آرش قاضی سعیدی | - |
dc.contributor | سجاد عبادی | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-08T22:41:08Z | - |
dc.date.available | 2025-06-08T22:41:08Z | - |
dc.date.issued | 1403 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/5027 | - |
dc.description.abstract | در عصر حاضر، آموزش عالی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار، نقشی کلیدی در ارتقای سطح دانش و مهارتها ایفا می نمایند. آموزش عالی غیردولتی به عنوان مکمل آموزش دولتی ، در این راستا حائز اهمیت می باشد. ظهور فناوری های نوین ، آموزش مجازی را به عنوان رویکردی نوین در نظام آموزش عالی مطرح نمود. این رویکرد مزیت های متعددی از جمله افزایش دسترسی به آموزش، انعطافپذیری در زمان و مکان یادگیری و شخصی سازی محتوای آموزشی را به همراه دارد . با وجود مزیت های فراوان، آموزش مجازی در کشورهای در حال توسعه با چالش هایی روبرو می باشد. این مقاله به بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی نظام آموزش عالی غیردولتی ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه ، با تمرکز بر آموزش مجازی می پردازد. یافته های پژوهش نشان می دهد عدم دسترسی به زیرساخت های مناسب ، کمبود دانش و مهارتهای لازم، محتوای آموزشی نامناسب ، مسائل فرهنگی و اجتماعی و کمبود منابع مالی از جمله مهم ترین چالش های مشترک در این زمینه می باشند. غلبه بر این چالش ها از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت ها، برگزاری دورههای آموزشی ، حمایت از تولید محتوای باکیفیت ، ترویج فرهنگ استفاده از آموزش مجازی و حمایت دولت از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی امکانپذیر می باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که آموزش مجازی می تواند فرصت های ارزشمندی برای ارتقای کیفیت آموزش عالی در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه فراهم نماید. بابرنام هریزی و تلاش مسئولان و دستاندرکاران، میتوان از این فرصت برای گسترش دسترسی به آموزش، ارتقای کیفیت آموزش و افزایش مهارتهای نیروی انسانی استفاده نمود. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | آموزش مجازی ، آموزش عالی غیردولتی ، کشورهای در حال توسعه ، چالشها ، فرصتها | en_US |
dc.title | چالش های اصلی نظام آموزش عالی غیردولتی ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه (با تاکید بر نظام آموزش مجازی ) | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مهندسی صنایع |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
809.pdf | 428.7 kB | Adobe PDF |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | آرش قاضی سعیدی | - |
dc.contributor | سجاد عبادی | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-08T22:41:08Z | - |
dc.date.available | 2025-06-08T22:41:08Z | - |
dc.date.issued | 1403 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/5027 | - |
dc.description.abstract | در عصر حاضر، آموزش عالی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار، نقشی کلیدی در ارتقای سطح دانش و مهارتها ایفا می نمایند. آموزش عالی غیردولتی به عنوان مکمل آموزش دولتی ، در این راستا حائز اهمیت می باشد. ظهور فناوری های نوین ، آموزش مجازی را به عنوان رویکردی نوین در نظام آموزش عالی مطرح نمود. این رویکرد مزیت های متعددی از جمله افزایش دسترسی به آموزش، انعطافپذیری در زمان و مکان یادگیری و شخصی سازی محتوای آموزشی را به همراه دارد . با وجود مزیت های فراوان، آموزش مجازی در کشورهای در حال توسعه با چالش هایی روبرو می باشد. این مقاله به بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی نظام آموزش عالی غیردولتی ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه ، با تمرکز بر آموزش مجازی می پردازد. یافته های پژوهش نشان می دهد عدم دسترسی به زیرساخت های مناسب ، کمبود دانش و مهارتهای لازم، محتوای آموزشی نامناسب ، مسائل فرهنگی و اجتماعی و کمبود منابع مالی از جمله مهم ترین چالش های مشترک در این زمینه می باشند. غلبه بر این چالش ها از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت ها، برگزاری دورههای آموزشی ، حمایت از تولید محتوای باکیفیت ، ترویج فرهنگ استفاده از آموزش مجازی و حمایت دولت از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی امکانپذیر می باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که آموزش مجازی می تواند فرصت های ارزشمندی برای ارتقای کیفیت آموزش عالی در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه فراهم نماید. بابرنام هریزی و تلاش مسئولان و دستاندرکاران، میتوان از این فرصت برای گسترش دسترسی به آموزش، ارتقای کیفیت آموزش و افزایش مهارتهای نیروی انسانی استفاده نمود. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | آموزش مجازی ، آموزش عالی غیردولتی ، کشورهای در حال توسعه ، چالشها ، فرصتها | en_US |
dc.title | چالش های اصلی نظام آموزش عالی غیردولتی ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه (با تاکید بر نظام آموزش مجازی ) | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مهندسی صنایع |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
809.pdf | 428.7 kB | Adobe PDF |