Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهدی استیفایی-
dc.contributorمعصومه حسینی-
dc.contributorصالحه انگالی بوشهر-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:59:38Z-
dc.date.available2025-06-08T19:59:38Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4949-
dc.description.abstractاین مقاله به منظور معرفی و تبیین مفهوم استراتژی اقیانوس آبی و بررسی نقش آن در تغییر وتحول استراتژیک سازمان ها انجام شده است. این مقاله از نوع تحقیقات کاربردی بوده و روش انجامآن توصیفی-تحلیلی و مطالعات کتابخانه ای می باشد. همچنین ابزار گردآوری اطالعات فیشبرداری می باشد. در مفهوم استراتژی اقیانوس آبی، حوزه های کاری و خدماتی سازمان ها به دواقیانوس تشبیه شده است: اقیانوسهای آبی و اقیانوسهای قرمز. اقیانوسهای قرمز در واقع حوزههای شناخته شده هستند و نماد کلیه صنایع و خدماتی اند که امروزه موجود بوده و سازمان ها درآن به رقابت میپردازند. اقیانوسهای آبی نیز در واقع فضاهای شناخته نشده حوزه های کاری وخدماتی هستند و نماد کلیه حوزه هایی می باشند که در حال حاضر وجود ندارند. امروزه استراتژیکه سازمان را به سمت اقیانوس آبی رهنمون میسازد، استراتژی های سنتی همانند توسعه محصولو خدمات )اعم از خدمات انتظامی، شهری و...(، تنوع همگون، توسعه حوزه های کاری و خدماتی ،رسوخ در دیگر حوزه های کاری و خدماتی ، مشارکت، کاهش هزینه و واگذاری نبوده، بلکه نوآوریارزش آفرین به عنوان یک استراتژی است که با اتخاذ آن هزینهها کاهش پیدا کرده و هم زمان نیزبرای ذی نفعان سازمان ارزش بیشتری ایجاد میشود. از این رو استراتژی اقیانوس آبی عمدتا به»نوآوری ارزش« تکیه داشته و زمانی تحقق مییابد که یک کسبوکار به طور همزمان برای خود ومشتریانش ارزش های جدیدی را ایجاد نماید.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectاستراتژی اقیانوس آبی ، مدیریت استراتژیک ، استراتژی ، نوآوری ارزش آفرین.en_US
dc.titleاستراتژی اقیانوس آبی به عنوان انقلابی در حوزه مدیریت استراتژیک-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File SizeFormat 
223.pdf374.15 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهدی استیفایی-
dc.contributorمعصومه حسینی-
dc.contributorصالحه انگالی بوشهر-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:59:38Z-
dc.date.available2025-06-08T19:59:38Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4949-
dc.description.abstractاین مقاله به منظور معرفی و تبیین مفهوم استراتژی اقیانوس آبی و بررسی نقش آن در تغییر وتحول استراتژیک سازمان ها انجام شده است. این مقاله از نوع تحقیقات کاربردی بوده و روش انجامآن توصیفی-تحلیلی و مطالعات کتابخانه ای می باشد. همچنین ابزار گردآوری اطالعات فیشبرداری می باشد. در مفهوم استراتژی اقیانوس آبی، حوزه های کاری و خدماتی سازمان ها به دواقیانوس تشبیه شده است: اقیانوسهای آبی و اقیانوسهای قرمز. اقیانوسهای قرمز در واقع حوزههای شناخته شده هستند و نماد کلیه صنایع و خدماتی اند که امروزه موجود بوده و سازمان ها درآن به رقابت میپردازند. اقیانوسهای آبی نیز در واقع فضاهای شناخته نشده حوزه های کاری وخدماتی هستند و نماد کلیه حوزه هایی می باشند که در حال حاضر وجود ندارند. امروزه استراتژیکه سازمان را به سمت اقیانوس آبی رهنمون میسازد، استراتژی های سنتی همانند توسعه محصولو خدمات )اعم از خدمات انتظامی، شهری و...(، تنوع همگون، توسعه حوزه های کاری و خدماتی ،رسوخ در دیگر حوزه های کاری و خدماتی ، مشارکت، کاهش هزینه و واگذاری نبوده، بلکه نوآوریارزش آفرین به عنوان یک استراتژی است که با اتخاذ آن هزینهها کاهش پیدا کرده و هم زمان نیزبرای ذی نفعان سازمان ارزش بیشتری ایجاد میشود. از این رو استراتژی اقیانوس آبی عمدتا به»نوآوری ارزش« تکیه داشته و زمانی تحقق مییابد که یک کسبوکار به طور همزمان برای خود ومشتریانش ارزش های جدیدی را ایجاد نماید.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectاستراتژی اقیانوس آبی ، مدیریت استراتژیک ، استراتژی ، نوآوری ارزش آفرین.en_US
dc.titleاستراتژی اقیانوس آبی به عنوان انقلابی در حوزه مدیریت استراتژیک-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File SizeFormat 
223.pdf374.15 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمهدی استیفایی-
dc.contributorمعصومه حسینی-
dc.contributorصالحه انگالی بوشهر-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:59:38Z-
dc.date.available2025-06-08T19:59:38Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4949-
dc.description.abstractاین مقاله به منظور معرفی و تبیین مفهوم استراتژی اقیانوس آبی و بررسی نقش آن در تغییر وتحول استراتژیک سازمان ها انجام شده است. این مقاله از نوع تحقیقات کاربردی بوده و روش انجامآن توصیفی-تحلیلی و مطالعات کتابخانه ای می باشد. همچنین ابزار گردآوری اطالعات فیشبرداری می باشد. در مفهوم استراتژی اقیانوس آبی، حوزه های کاری و خدماتی سازمان ها به دواقیانوس تشبیه شده است: اقیانوسهای آبی و اقیانوسهای قرمز. اقیانوسهای قرمز در واقع حوزههای شناخته شده هستند و نماد کلیه صنایع و خدماتی اند که امروزه موجود بوده و سازمان ها درآن به رقابت میپردازند. اقیانوسهای آبی نیز در واقع فضاهای شناخته نشده حوزه های کاری وخدماتی هستند و نماد کلیه حوزه هایی می باشند که در حال حاضر وجود ندارند. امروزه استراتژیکه سازمان را به سمت اقیانوس آبی رهنمون میسازد، استراتژی های سنتی همانند توسعه محصولو خدمات )اعم از خدمات انتظامی، شهری و...(، تنوع همگون، توسعه حوزه های کاری و خدماتی ،رسوخ در دیگر حوزه های کاری و خدماتی ، مشارکت، کاهش هزینه و واگذاری نبوده، بلکه نوآوریارزش آفرین به عنوان یک استراتژی است که با اتخاذ آن هزینهها کاهش پیدا کرده و هم زمان نیزبرای ذی نفعان سازمان ارزش بیشتری ایجاد میشود. از این رو استراتژی اقیانوس آبی عمدتا به»نوآوری ارزش« تکیه داشته و زمانی تحقق مییابد که یک کسبوکار به طور همزمان برای خود ومشتریانش ارزش های جدیدی را ایجاد نماید.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectاستراتژی اقیانوس آبی ، مدیریت استراتژیک ، استراتژی ، نوآوری ارزش آفرین.en_US
dc.titleاستراتژی اقیانوس آبی به عنوان انقلابی در حوزه مدیریت استراتژیک-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File SizeFormat 
223.pdf374.15 kBAdobe PDF