Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4945
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorاردلان اسفندیاری-
dc.contributorعسل بسیجی-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:52:53Z-
dc.date.available2025-06-08T19:52:53Z-
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4945-
dc.description.abstractتحلیل رفتار مشتری در بازارهای آنلاین یک فرایند مهم است که به کسب و کارها کمک می کند تا درک عمیق تری از مشتریان خود و نیازهای آن ها داشته باشند. این تحلیل می تواند به شرکت ها در ارائه محصولات و خدمات بهتر، بهبود تجربه مشتری، افزایش فروش و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک کند. بر این اساس، پژوهش حاضر با استفاده از نمونه اماری شامل ۱۲۰ نفر از مشتری در بازارهای آنلاین بازار بورس و اوراق بهادار تهران و همچنین روش معادلات ساختاری، به بررسی متغیرهای جامعه شناختی در حوزه تصمیمات مشتری در بازارهای آنلاین پرداخته است. پایایی داده های پژوهش با استفاده از اماریه الفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر تاثیر متغیرهای جامعه شناختی نظیر سواد مالی، ادارک ریسک، احساسات، ارزش پول، مادی گرایی در تصمیم مشتری در بازارهای آنلاین را تایید نموده است. در بین متغیرهای تاثیرگذار، سواد مالی دارای بیشترین اثر می باشد متغیرهای مورد پژوهش به جز احساسات همگی تاثیر مثبت بر تصمیم مشتری در بازارهای آنلاین دارند. نتایج حاصل از این تحقیق می تواند مورد استفاده سرمایه گذارن حقیقی، حقوقی و سیاست های دولت در خصوص انتشار اطلاعات و یا تدارک محیطی مشتری در بازارهای آنلاین ویژه برای انجام تصمیم های اقتصادی و مشتری در بازارهای آنلاین، قرار گیرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectرفتار مشتری ، بازارهای آنلاین ، تکنیک های داده کاوی.en_US
dc.titleتحلیل رفتار مشتری در بازارهای آنلاین با استفاده از تکنیک های داده کاوی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File SizeFormat 
219.pdf1.67 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorاردلان اسفندیاری-
dc.contributorعسل بسیجی-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:52:53Z-
dc.date.available2025-06-08T19:52:53Z-
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4945-
dc.description.abstractتحلیل رفتار مشتری در بازارهای آنلاین یک فرایند مهم است که به کسب و کارها کمک می کند تا درک عمیق تری از مشتریان خود و نیازهای آن ها داشته باشند. این تحلیل می تواند به شرکت ها در ارائه محصولات و خدمات بهتر، بهبود تجربه مشتری، افزایش فروش و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک کند. بر این اساس، پژوهش حاضر با استفاده از نمونه اماری شامل ۱۲۰ نفر از مشتری در بازارهای آنلاین بازار بورس و اوراق بهادار تهران و همچنین روش معادلات ساختاری، به بررسی متغیرهای جامعه شناختی در حوزه تصمیمات مشتری در بازارهای آنلاین پرداخته است. پایایی داده های پژوهش با استفاده از اماریه الفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر تاثیر متغیرهای جامعه شناختی نظیر سواد مالی، ادارک ریسک، احساسات، ارزش پول، مادی گرایی در تصمیم مشتری در بازارهای آنلاین را تایید نموده است. در بین متغیرهای تاثیرگذار، سواد مالی دارای بیشترین اثر می باشد متغیرهای مورد پژوهش به جز احساسات همگی تاثیر مثبت بر تصمیم مشتری در بازارهای آنلاین دارند. نتایج حاصل از این تحقیق می تواند مورد استفاده سرمایه گذارن حقیقی، حقوقی و سیاست های دولت در خصوص انتشار اطلاعات و یا تدارک محیطی مشتری در بازارهای آنلاین ویژه برای انجام تصمیم های اقتصادی و مشتری در بازارهای آنلاین، قرار گیرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectرفتار مشتری ، بازارهای آنلاین ، تکنیک های داده کاوی.en_US
dc.titleتحلیل رفتار مشتری در بازارهای آنلاین با استفاده از تکنیک های داده کاوی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File SizeFormat 
219.pdf1.67 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorاردلان اسفندیاری-
dc.contributorعسل بسیجی-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:52:53Z-
dc.date.available2025-06-08T19:52:53Z-
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4945-
dc.description.abstractتحلیل رفتار مشتری در بازارهای آنلاین یک فرایند مهم است که به کسب و کارها کمک می کند تا درک عمیق تری از مشتریان خود و نیازهای آن ها داشته باشند. این تحلیل می تواند به شرکت ها در ارائه محصولات و خدمات بهتر، بهبود تجربه مشتری، افزایش فروش و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک کند. بر این اساس، پژوهش حاضر با استفاده از نمونه اماری شامل ۱۲۰ نفر از مشتری در بازارهای آنلاین بازار بورس و اوراق بهادار تهران و همچنین روش معادلات ساختاری، به بررسی متغیرهای جامعه شناختی در حوزه تصمیمات مشتری در بازارهای آنلاین پرداخته است. پایایی داده های پژوهش با استفاده از اماریه الفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر تاثیر متغیرهای جامعه شناختی نظیر سواد مالی، ادارک ریسک، احساسات، ارزش پول، مادی گرایی در تصمیم مشتری در بازارهای آنلاین را تایید نموده است. در بین متغیرهای تاثیرگذار، سواد مالی دارای بیشترین اثر می باشد متغیرهای مورد پژوهش به جز احساسات همگی تاثیر مثبت بر تصمیم مشتری در بازارهای آنلاین دارند. نتایج حاصل از این تحقیق می تواند مورد استفاده سرمایه گذارن حقیقی، حقوقی و سیاست های دولت در خصوص انتشار اطلاعات و یا تدارک محیطی مشتری در بازارهای آنلاین ویژه برای انجام تصمیم های اقتصادی و مشتری در بازارهای آنلاین، قرار گیرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectرفتار مشتری ، بازارهای آنلاین ، تکنیک های داده کاوی.en_US
dc.titleتحلیل رفتار مشتری در بازارهای آنلاین با استفاده از تکنیک های داده کاوی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File SizeFormat 
219.pdf1.67 MBAdobe PDF