Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسروش مصیبی-
dc.contributorمحمد جوان دهقان مرد-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:30:52Z-
dc.date.available2025-06-08T19:30:52Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4932-
dc.description.abstractپایش سلامت سازه ای روسازی جاده ها یکی از مولفه های کلیدی در نگهداری و بهبود زیرساخت های حمل ونقل است. با توجه به اهمیت استفاده از روش های نوین برای شناسایی آسیب های پنهان و جلوگیری از خرابی های جدی در جاده ها، این پژوهش به بررسی کاربرد فناوری های پیشرفته همچون حسگرهای دما، فشار، ارتعاش و دوربین های حرارتی برای پایش وضعیت سلامت روسازی جاده ها می پردازد. در این مطالعه، چهار جاده مهم ایران شامل قم-تهران، جاده چالوس، فیروزکوه و گرمسار-کاشان به عنوان نمونه های موردی انتخاب شدند. آزمایش های میدانی با استفاده از تجهیزات نوین در نقاط مختلف این جاده ها انجام گرفت تا اطلاعات بلادرنگی در مورد تغییرات دما، فشار، ارتعاشات و تصاویر حرارتی جمع آوری شود. نتایج نشان داد که استفاده از حسگرهای دما و فشار به شناسایی ترک های سطحی، نشست ها و ناپایداری های جاده ای کمک کرده است. همچنین، حسگرهای ارتعاش در شناسایی ترک های طولی و ناپایداری های سطح جاده موثر بودند. دوربین های حرارتی نیز نقاط آسیب دیده در لایه های سطحی و زیرین جاده ها را شناسایی کرده اند. در مجموع، این پژوهش نشان داد که ترکیب این فناوری ها می تواند به شناسایی آسیب های پنهان و ارزیابی وضعیت سلامت روسازی جاده ها به صورت دقیق و بلادرنگ کمک کند و امکان برنامه ریزی موثر برای نگهداری و ترمیم جاده ها را فراهم آورد. این روش ها با ارائه اطلاعات دقیق و به موقع، می توانند به بهبود ایمنی جاده ها و کاهش هزینه های نگهداری کمک کنند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectپایش سلامت سازه ای ، روسازی جاده ها ، ایمنی جاده هاen_US
dc.titleبررسی روش های نوین پایش سلامت سازه ای روسازی جاده ها-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File SizeFormat 
855.pdf377.89 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسروش مصیبی-
dc.contributorمحمد جوان دهقان مرد-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:30:52Z-
dc.date.available2025-06-08T19:30:52Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4932-
dc.description.abstractپایش سلامت سازه ای روسازی جاده ها یکی از مولفه های کلیدی در نگهداری و بهبود زیرساخت های حمل ونقل است. با توجه به اهمیت استفاده از روش های نوین برای شناسایی آسیب های پنهان و جلوگیری از خرابی های جدی در جاده ها، این پژوهش به بررسی کاربرد فناوری های پیشرفته همچون حسگرهای دما، فشار، ارتعاش و دوربین های حرارتی برای پایش وضعیت سلامت روسازی جاده ها می پردازد. در این مطالعه، چهار جاده مهم ایران شامل قم-تهران، جاده چالوس، فیروزکوه و گرمسار-کاشان به عنوان نمونه های موردی انتخاب شدند. آزمایش های میدانی با استفاده از تجهیزات نوین در نقاط مختلف این جاده ها انجام گرفت تا اطلاعات بلادرنگی در مورد تغییرات دما، فشار، ارتعاشات و تصاویر حرارتی جمع آوری شود. نتایج نشان داد که استفاده از حسگرهای دما و فشار به شناسایی ترک های سطحی، نشست ها و ناپایداری های جاده ای کمک کرده است. همچنین، حسگرهای ارتعاش در شناسایی ترک های طولی و ناپایداری های سطح جاده موثر بودند. دوربین های حرارتی نیز نقاط آسیب دیده در لایه های سطحی و زیرین جاده ها را شناسایی کرده اند. در مجموع، این پژوهش نشان داد که ترکیب این فناوری ها می تواند به شناسایی آسیب های پنهان و ارزیابی وضعیت سلامت روسازی جاده ها به صورت دقیق و بلادرنگ کمک کند و امکان برنامه ریزی موثر برای نگهداری و ترمیم جاده ها را فراهم آورد. این روش ها با ارائه اطلاعات دقیق و به موقع، می توانند به بهبود ایمنی جاده ها و کاهش هزینه های نگهداری کمک کنند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectپایش سلامت سازه ای ، روسازی جاده ها ، ایمنی جاده هاen_US
dc.titleبررسی روش های نوین پایش سلامت سازه ای روسازی جاده ها-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File SizeFormat 
855.pdf377.89 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسروش مصیبی-
dc.contributorمحمد جوان دهقان مرد-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:30:52Z-
dc.date.available2025-06-08T19:30:52Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4932-
dc.description.abstractپایش سلامت سازه ای روسازی جاده ها یکی از مولفه های کلیدی در نگهداری و بهبود زیرساخت های حمل ونقل است. با توجه به اهمیت استفاده از روش های نوین برای شناسایی آسیب های پنهان و جلوگیری از خرابی های جدی در جاده ها، این پژوهش به بررسی کاربرد فناوری های پیشرفته همچون حسگرهای دما، فشار، ارتعاش و دوربین های حرارتی برای پایش وضعیت سلامت روسازی جاده ها می پردازد. در این مطالعه، چهار جاده مهم ایران شامل قم-تهران، جاده چالوس، فیروزکوه و گرمسار-کاشان به عنوان نمونه های موردی انتخاب شدند. آزمایش های میدانی با استفاده از تجهیزات نوین در نقاط مختلف این جاده ها انجام گرفت تا اطلاعات بلادرنگی در مورد تغییرات دما، فشار، ارتعاشات و تصاویر حرارتی جمع آوری شود. نتایج نشان داد که استفاده از حسگرهای دما و فشار به شناسایی ترک های سطحی، نشست ها و ناپایداری های جاده ای کمک کرده است. همچنین، حسگرهای ارتعاش در شناسایی ترک های طولی و ناپایداری های سطح جاده موثر بودند. دوربین های حرارتی نیز نقاط آسیب دیده در لایه های سطحی و زیرین جاده ها را شناسایی کرده اند. در مجموع، این پژوهش نشان داد که ترکیب این فناوری ها می تواند به شناسایی آسیب های پنهان و ارزیابی وضعیت سلامت روسازی جاده ها به صورت دقیق و بلادرنگ کمک کند و امکان برنامه ریزی موثر برای نگهداری و ترمیم جاده ها را فراهم آورد. این روش ها با ارائه اطلاعات دقیق و به موقع، می توانند به بهبود ایمنی جاده ها و کاهش هزینه های نگهداری کمک کنند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectپایش سلامت سازه ای ، روسازی جاده ها ، ایمنی جاده هاen_US
dc.titleبررسی روش های نوین پایش سلامت سازه ای روسازی جاده ها-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

Files in This Item:
File SizeFormat 
855.pdf377.89 kBAdobe PDF