Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorزهرا رحیمی-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:00:32Z-
dc.date.available2025-06-08T19:00:32Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4910-
dc.description.abstractامروزه خلق ارزش و ایجاد ارزش افزوده شرط بقای سازمان ها بوده که از طریق فناوری که ابزار ورود به کسب وکارهای دانشی است ایجاد می شود. تجاری سازی به دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کرده و ارزش اقتصادی ارائه می دهد؛ بنابراین مهم ترین مرحله مدیریت فناوری، تجاری سازی محصول و درآمدهای ناشی از آن است. این پژوهش باهدف طراحی مدل مناسب تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش داده بنیاد (مورد-مطالعه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان) انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات توصیفی بوده و در چهارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام گرفته است. داده های موردنیاز در این پژوهش با بهره گیری از ابزار مصاحبه حضوری _ نیمه ساختاریافته گردآوری شده و برای انتخاب افراد از نمونه گیری نظری از نوع هدفمند استفاده شده است. یافته های این پژوهش حاکی از ۱۵ عامل با ۱۵۹ متغیر تشکیل دهنده عوامل موثر بر تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان شهرک تحقیقاتی اصفهان است. مقوله های شناسایی شده کدگذاری محوری شامل مقوله اصلی یا محوری (ساختار فروش بازاریابی فناوری و توانمندی های سرمایه انسانی)؛ شرایط زمینه ای (بازار فناوری و زیرساخت تجاری)؛ شرایط علی (عوامل پیشران درون سازمانی، عوامل پیشران برون سازمانی و انگیزه های مالی و حقوقی) ؛ راهبردها (استقبال بازار از تکنولوژی و ارتقاء سطح تکنولوژی)؛ شرایط مداخله گر (موانع درون سازمانی، موانع برون سازمانی، عوامل فرهنگی و ناپایداری عوامل محیطی) و پیامدها (پژوهش تولید با ارزش افزوده بالاتر و توسعه اقتصادی) است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجاری سازی ، فناوری ، شرکت های دانش بنیانen_US
dc.titleطراحی مدل مناسب تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش داده بنیاد (مورد مطالعه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
833.pdf1.04 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorزهرا رحیمی-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:00:32Z-
dc.date.available2025-06-08T19:00:32Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4910-
dc.description.abstractامروزه خلق ارزش و ایجاد ارزش افزوده شرط بقای سازمان ها بوده که از طریق فناوری که ابزار ورود به کسب وکارهای دانشی است ایجاد می شود. تجاری سازی به دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کرده و ارزش اقتصادی ارائه می دهد؛ بنابراین مهم ترین مرحله مدیریت فناوری، تجاری سازی محصول و درآمدهای ناشی از آن است. این پژوهش باهدف طراحی مدل مناسب تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش داده بنیاد (مورد-مطالعه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان) انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات توصیفی بوده و در چهارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام گرفته است. داده های موردنیاز در این پژوهش با بهره گیری از ابزار مصاحبه حضوری _ نیمه ساختاریافته گردآوری شده و برای انتخاب افراد از نمونه گیری نظری از نوع هدفمند استفاده شده است. یافته های این پژوهش حاکی از ۱۵ عامل با ۱۵۹ متغیر تشکیل دهنده عوامل موثر بر تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان شهرک تحقیقاتی اصفهان است. مقوله های شناسایی شده کدگذاری محوری شامل مقوله اصلی یا محوری (ساختار فروش بازاریابی فناوری و توانمندی های سرمایه انسانی)؛ شرایط زمینه ای (بازار فناوری و زیرساخت تجاری)؛ شرایط علی (عوامل پیشران درون سازمانی، عوامل پیشران برون سازمانی و انگیزه های مالی و حقوقی) ؛ راهبردها (استقبال بازار از تکنولوژی و ارتقاء سطح تکنولوژی)؛ شرایط مداخله گر (موانع درون سازمانی، موانع برون سازمانی، عوامل فرهنگی و ناپایداری عوامل محیطی) و پیامدها (پژوهش تولید با ارزش افزوده بالاتر و توسعه اقتصادی) است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجاری سازی ، فناوری ، شرکت های دانش بنیانen_US
dc.titleطراحی مدل مناسب تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش داده بنیاد (مورد مطالعه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
833.pdf1.04 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorزهرا رحیمی-
dc.date.accessioned2025-06-08T19:00:32Z-
dc.date.available2025-06-08T19:00:32Z-
dc.date.issued1403en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4910-
dc.description.abstractامروزه خلق ارزش و ایجاد ارزش افزوده شرط بقای سازمان ها بوده که از طریق فناوری که ابزار ورود به کسب وکارهای دانشی است ایجاد می شود. تجاری سازی به دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کرده و ارزش اقتصادی ارائه می دهد؛ بنابراین مهم ترین مرحله مدیریت فناوری، تجاری سازی محصول و درآمدهای ناشی از آن است. این پژوهش باهدف طراحی مدل مناسب تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش داده بنیاد (مورد-مطالعه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان) انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات توصیفی بوده و در چهارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام گرفته است. داده های موردنیاز در این پژوهش با بهره گیری از ابزار مصاحبه حضوری _ نیمه ساختاریافته گردآوری شده و برای انتخاب افراد از نمونه گیری نظری از نوع هدفمند استفاده شده است. یافته های این پژوهش حاکی از ۱۵ عامل با ۱۵۹ متغیر تشکیل دهنده عوامل موثر بر تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان شهرک تحقیقاتی اصفهان است. مقوله های شناسایی شده کدگذاری محوری شامل مقوله اصلی یا محوری (ساختار فروش بازاریابی فناوری و توانمندی های سرمایه انسانی)؛ شرایط زمینه ای (بازار فناوری و زیرساخت تجاری)؛ شرایط علی (عوامل پیشران درون سازمانی، عوامل پیشران برون سازمانی و انگیزه های مالی و حقوقی) ؛ راهبردها (استقبال بازار از تکنولوژی و ارتقاء سطح تکنولوژی)؛ شرایط مداخله گر (موانع درون سازمانی، موانع برون سازمانی، عوامل فرهنگی و ناپایداری عوامل محیطی) و پیامدها (پژوهش تولید با ارزش افزوده بالاتر و توسعه اقتصادی) است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتجاری سازی ، فناوری ، شرکت های دانش بنیانen_US
dc.titleطراحی مدل مناسب تجاری سازی فناوری در شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش داده بنیاد (مورد مطالعه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
833.pdf1.04 MBAdobe PDF