Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمینا نوروزی-
dc.contributorآمنه خدیور-
dc.contributorفاطمه عباسی-
dc.date.accessioned2023-12-02T07:34:01Z-
dc.date.available2023-12-02T07:34:01Z-
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4895-
dc.description.abstractبا ظهور رسانه‌های اجتماعی مردم ایده‌ها، تجربیات، نظرات و مقاصد خود را در توییتر، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. تحلیل و بررسی این نظرات در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات سودمندی را در رابطه با بازار، مشتریان و رقبا به سازمان‌ها می‌دهد. یکی از این اطلاعات، قصد خرید کاربران است که برای استفاده‌های تجاری مانند بازاریابی هدفمند و شخصی‌سازی تبلیغات موردتوجه قرار می‌گیرد. در این پژوهش سیستمی مبنی بر هوش مصنوعی جهت پیش‌بینی قصد خرید کاربران در رسانه توییتر ارائه شده-است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و جامعه مورد بررسی شامل نظرات کاربران در سایت توییتر می باشد و نمونه مورد بررسی شامل توییت های کاربران در ارتباط با آیفون 13 می باشد. جهت انجام پژوهش 23000 توییت انگلیسی کاربران جمع آوری شد و احساسات آن‌ها با استفاده از روش مبتنی بر واژگان تحلیل شد و نتایج قابل قبولی بادقت 0.81 ارائه شد. نتایج حاصل از تحلیل احساسات نشان دهنده احساسات عمومی مثبت در مورد آیفون 13 است. قصد خرید کاربران توییتر با استفاده از شبکه عصبی عمیق پیچشی حافظه طولانی کوتاه‌مدت بادقت 0.81 استخراج شد. سپس برای سنجش اثرگذاری احساسات کاربران و ویژگیهای استاتیکی از مدل شبکه عصبی عمیق چندلایه پرسپترون استفاده شد که نتایج حاصل دقت 0.80 را نمایش داد. استفاده از این مدل و پیش‌بینی قصد خرید به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی مناسبی جهت شناسایی مشتریان خود انجام دهند و هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subject"یادگیری عمیق" "شبکه عصبی پیچشی حافظه طولانی کوتاه‌مدت" "توییتر" "تحلیل احساسات" " قصد خرید"en_US
dc.titleمدل‌سازی و پیش‌بینی قصد خرید تلفن همراه کاربران توییتر بر مبنای تحلیل احساسات-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
213.pdf1.69 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمینا نوروزی-
dc.contributorآمنه خدیور-
dc.contributorفاطمه عباسی-
dc.date.accessioned2023-12-02T07:34:01Z-
dc.date.available2023-12-02T07:34:01Z-
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4895-
dc.description.abstractبا ظهور رسانه‌های اجتماعی مردم ایده‌ها، تجربیات، نظرات و مقاصد خود را در توییتر، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. تحلیل و بررسی این نظرات در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات سودمندی را در رابطه با بازار، مشتریان و رقبا به سازمان‌ها می‌دهد. یکی از این اطلاعات، قصد خرید کاربران است که برای استفاده‌های تجاری مانند بازاریابی هدفمند و شخصی‌سازی تبلیغات موردتوجه قرار می‌گیرد. در این پژوهش سیستمی مبنی بر هوش مصنوعی جهت پیش‌بینی قصد خرید کاربران در رسانه توییتر ارائه شده-است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و جامعه مورد بررسی شامل نظرات کاربران در سایت توییتر می باشد و نمونه مورد بررسی شامل توییت های کاربران در ارتباط با آیفون 13 می باشد. جهت انجام پژوهش 23000 توییت انگلیسی کاربران جمع آوری شد و احساسات آن‌ها با استفاده از روش مبتنی بر واژگان تحلیل شد و نتایج قابل قبولی بادقت 0.81 ارائه شد. نتایج حاصل از تحلیل احساسات نشان دهنده احساسات عمومی مثبت در مورد آیفون 13 است. قصد خرید کاربران توییتر با استفاده از شبکه عصبی عمیق پیچشی حافظه طولانی کوتاه‌مدت بادقت 0.81 استخراج شد. سپس برای سنجش اثرگذاری احساسات کاربران و ویژگیهای استاتیکی از مدل شبکه عصبی عمیق چندلایه پرسپترون استفاده شد که نتایج حاصل دقت 0.80 را نمایش داد. استفاده از این مدل و پیش‌بینی قصد خرید به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی مناسبی جهت شناسایی مشتریان خود انجام دهند و هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subject"یادگیری عمیق" "شبکه عصبی پیچشی حافظه طولانی کوتاه‌مدت" "توییتر" "تحلیل احساسات" " قصد خرید"en_US
dc.titleمدل‌سازی و پیش‌بینی قصد خرید تلفن همراه کاربران توییتر بر مبنای تحلیل احساسات-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
213.pdf1.69 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمینا نوروزی-
dc.contributorآمنه خدیور-
dc.contributorفاطمه عباسی-
dc.date.accessioned2023-12-02T07:34:01Z-
dc.date.available2023-12-02T07:34:01Z-
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4895-
dc.description.abstractبا ظهور رسانه‌های اجتماعی مردم ایده‌ها، تجربیات، نظرات و مقاصد خود را در توییتر، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. تحلیل و بررسی این نظرات در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات سودمندی را در رابطه با بازار، مشتریان و رقبا به سازمان‌ها می‌دهد. یکی از این اطلاعات، قصد خرید کاربران است که برای استفاده‌های تجاری مانند بازاریابی هدفمند و شخصی‌سازی تبلیغات موردتوجه قرار می‌گیرد. در این پژوهش سیستمی مبنی بر هوش مصنوعی جهت پیش‌بینی قصد خرید کاربران در رسانه توییتر ارائه شده-است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و جامعه مورد بررسی شامل نظرات کاربران در سایت توییتر می باشد و نمونه مورد بررسی شامل توییت های کاربران در ارتباط با آیفون 13 می باشد. جهت انجام پژوهش 23000 توییت انگلیسی کاربران جمع آوری شد و احساسات آن‌ها با استفاده از روش مبتنی بر واژگان تحلیل شد و نتایج قابل قبولی بادقت 0.81 ارائه شد. نتایج حاصل از تحلیل احساسات نشان دهنده احساسات عمومی مثبت در مورد آیفون 13 است. قصد خرید کاربران توییتر با استفاده از شبکه عصبی عمیق پیچشی حافظه طولانی کوتاه‌مدت بادقت 0.81 استخراج شد. سپس برای سنجش اثرگذاری احساسات کاربران و ویژگیهای استاتیکی از مدل شبکه عصبی عمیق چندلایه پرسپترون استفاده شد که نتایج حاصل دقت 0.80 را نمایش داد. استفاده از این مدل و پیش‌بینی قصد خرید به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی مناسبی جهت شناسایی مشتریان خود انجام دهند و هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subject"یادگیری عمیق" "شبکه عصبی پیچشی حافظه طولانی کوتاه‌مدت" "توییتر" "تحلیل احساسات" " قصد خرید"en_US
dc.titleمدل‌سازی و پیش‌بینی قصد خرید تلفن همراه کاربران توییتر بر مبنای تحلیل احساسات-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
213.pdf1.69 MBAdobe PDF