جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4891
عنوان: بررسی ارتباط برند با رفتار خرید کودکان ۸ تا ۱۲ساله شهر تهران
پدیدآورنده: رسول خندان;حمیدرضا رضوانی
کلید واژه ها: برند ، رفتار خرید مصرف کننده ، رفتار خریدکودکان ، شهر تهران
تاریخ انتشار: 1402
چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط برند با رفتار خرید کوکان ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران می باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کودکان ۸ تا ۱۲ساله شهر تهران می باشد . به منظور انتخاب گروه نمونه کودکان ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته بسته پاسخ استفاده شده است. این پرسشنامه دارای ۲۰سوال است که به صورت لیکرت ۵ گزینه ای( خیلی کم۱ ، کم ، متوسط ، زیاد و خیلی زیاد ۵ ) تنظیم شده است. پرسشنامه ۴ مولفه ( نوع بسته بندی محصول، رنگ بسته بندی محصول، تصاویر روی بسته بندی محصول، مفهوم پردازی برندها در ذهن کودکان ) را در ارتباط با رفتار خرید کودک می سنجد. برای تعیین روایی پرسشنامه از شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) استفاده شده است. نتایج CVR حاکی از آن بود که تمامی سوالات بزرگتر از عدد جدول (Lawshe) بود. این مطلب حاکی از آن بود که سوالات ضروری و مهم در این ابزار به کار گرفته شده است. پایایی پرسشنامه نیز پس ازمطالعه مقدماتی توسط تکنیکهای آماری (آلفای کرونباخ) و با کمک نرم افزار SPSS سنجیده شده است ، که ۹۲/۰ می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره ( به شیوه گام به گام) استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد که ارتباط معناداری بین رفتار خرید کودک با هر یک از مولفه های برند (نوع، رنگ، تصویر روی بسته بندی و مفهوم سازی برند در ذهن کودک) وجود دارد که البته دراین بین مولفه تصویر روی بسته بندی دارای بیشترین تاثیر و مفهوم سازی برند از کمترین تاثیر برخوردار است.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4891
مجموعه(های):مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
208.pdf781.54 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی ارتباط برند با رفتار خرید کودکان ۸ تا ۱۲ساله شهر تهران
پدیدآورنده: رسول خندان;حمیدرضا رضوانی
کلید واژه ها: برند ، رفتار خرید مصرف کننده ، رفتار خریدکودکان ، شهر تهران
تاریخ انتشار: 1402
چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط برند با رفتار خرید کوکان ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران می باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کودکان ۸ تا ۱۲ساله شهر تهران می باشد . به منظور انتخاب گروه نمونه کودکان ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته بسته پاسخ استفاده شده است. این پرسشنامه دارای ۲۰سوال است که به صورت لیکرت ۵ گزینه ای( خیلی کم۱ ، کم ، متوسط ، زیاد و خیلی زیاد ۵ ) تنظیم شده است. پرسشنامه ۴ مولفه ( نوع بسته بندی محصول، رنگ بسته بندی محصول، تصاویر روی بسته بندی محصول، مفهوم پردازی برندها در ذهن کودکان ) را در ارتباط با رفتار خرید کودک می سنجد. برای تعیین روایی پرسشنامه از شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) استفاده شده است. نتایج CVR حاکی از آن بود که تمامی سوالات بزرگتر از عدد جدول (Lawshe) بود. این مطلب حاکی از آن بود که سوالات ضروری و مهم در این ابزار به کار گرفته شده است. پایایی پرسشنامه نیز پس ازمطالعه مقدماتی توسط تکنیکهای آماری (آلفای کرونباخ) و با کمک نرم افزار SPSS سنجیده شده است ، که ۹۲/۰ می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره ( به شیوه گام به گام) استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد که ارتباط معناداری بین رفتار خرید کودک با هر یک از مولفه های برند (نوع، رنگ، تصویر روی بسته بندی و مفهوم سازی برند در ذهن کودک) وجود دارد که البته دراین بین مولفه تصویر روی بسته بندی دارای بیشترین تاثیر و مفهوم سازی برند از کمترین تاثیر برخوردار است.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4891
مجموعه(های):مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
208.pdf781.54 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی ارتباط برند با رفتار خرید کودکان ۸ تا ۱۲ساله شهر تهران
پدیدآورنده: رسول خندان;حمیدرضا رضوانی
کلید واژه ها: برند ، رفتار خرید مصرف کننده ، رفتار خریدکودکان ، شهر تهران
تاریخ انتشار: 1402
چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط برند با رفتار خرید کوکان ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران می باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کودکان ۸ تا ۱۲ساله شهر تهران می باشد . به منظور انتخاب گروه نمونه کودکان ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته بسته پاسخ استفاده شده است. این پرسشنامه دارای ۲۰سوال است که به صورت لیکرت ۵ گزینه ای( خیلی کم۱ ، کم ، متوسط ، زیاد و خیلی زیاد ۵ ) تنظیم شده است. پرسشنامه ۴ مولفه ( نوع بسته بندی محصول، رنگ بسته بندی محصول، تصاویر روی بسته بندی محصول، مفهوم پردازی برندها در ذهن کودکان ) را در ارتباط با رفتار خرید کودک می سنجد. برای تعیین روایی پرسشنامه از شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) استفاده شده است. نتایج CVR حاکی از آن بود که تمامی سوالات بزرگتر از عدد جدول (Lawshe) بود. این مطلب حاکی از آن بود که سوالات ضروری و مهم در این ابزار به کار گرفته شده است. پایایی پرسشنامه نیز پس ازمطالعه مقدماتی توسط تکنیکهای آماری (آلفای کرونباخ) و با کمک نرم افزار SPSS سنجیده شده است ، که ۹۲/۰ می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره ( به شیوه گام به گام) استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد که ارتباط معناداری بین رفتار خرید کودک با هر یک از مولفه های برند (نوع، رنگ، تصویر روی بسته بندی و مفهوم سازی برند در ذهن کودک) وجود دارد که البته دراین بین مولفه تصویر روی بسته بندی دارای بیشترین تاثیر و مفهوم سازی برند از کمترین تاثیر برخوردار است.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4891
مجموعه(های):مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
208.pdf781.54 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل