Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4827
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسید محمود عباس نژاد-
dc.contributorدکتر احد نظری-
dc.date.accessioned2023-05-08T05:41:41Z-
dc.date.available2023-05-08T05:41:41Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4827-
dc.description.abstractصنعت تونلسازی امروزه در دنیا و کشور ما با چالشهای زیادی گریبانگیر میباشد که ریسکهای قابل‌توجهی را به تمام اجزای پروژه وارد آورده و همواره دارای عدم قطعیتهای بالایی هستند. این عدم قطعیتها در صورت وقوع، باعث ایجاد آسیبهای انسانی ازجمله معلولیت جسمی و حتی مرگ‌ومیر فراوانی شده و گاهاً خسارات مالی جبران‌ناپذیری به بار میآورند. لذا شناسایی خطرات جهت پیشبینی تجهیزات موردنیاز و انتخاب روش کار ایمن و مقرون‌به‌صرفه در این‌گونه پروژهها بسیار ضروری بوده و ارزیابی و تحلیل ریسکهای موجود در تونل و ایجاد یک سیستم مدیریت کارا میتواند موجب به حداقل رساندن احتمال وقوع یا اثر پیامدهای منفی بر اهداف پروژه شود. بدین منظور پایان‌نامه حاضر باهدف شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی و ارائه راهکار مناسب جهت تقلیل خطرات ناشی از آن با استفاده از روش تحقیق غیرآزمایشی (توصیفی) از نوع مطالعه موردی دو تونل X و Y ارائه میگردد. در این راستا، برای ارزیابی ریسک حوادث شغلی از روش تحقیق کمی استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا کلیه حوادث شغلی مربوط به عملیات اجرایی این دو تونل شناسایی و با استفاده از تحلیل آماری اطلاعات جمع‌آوری‌شده، عوامل اصلی و تأثیرگذار بر حوادث تعیین میشوند. سپس با استفاده از روش شبیه‌سازی مونت‌کارلو میزان ریسک ناشی از حوادث شغلی، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و ماتریسهای کمی و کیفی تشکیل و بررسی میشوند. بدین ترتیب عدد ریسک تونل X برابر 39/3 و تونل Y برابر 92/13 به دست آمد که نشانگر قابل‌قبول بودن سطح ایمنی تونل X همراه با کنترل است. درنهایت نتایج به‌دست‌آمده باهم مقایسه شد. لازم به ذکر است، در مجموع ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ رﯾﺴﮏ ﺣﻮادث ﺷﻐﻠﯽ در اﯾﻦ دو ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ رﯾﺰش و ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﺟﺴﺎم ﺳﺨﺖ می‌باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectشناسایی و ارزیابی ریسک، حوادث شغلی، سازههای زیرزمینی، عدم قطعیت، مطالعه موردی، شبیهسازی مونت-کارلوen_US
dc.titleشناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی (مطالعه موردی: تونل X و تونل Y)-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
پایان نامه نهایی عباس نژاد.pdf6.4 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسید محمود عباس نژاد-
dc.contributorدکتر احد نظری-
dc.date.accessioned2023-05-08T05:41:41Z-
dc.date.available2023-05-08T05:41:41Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4827-
dc.description.abstractصنعت تونلسازی امروزه در دنیا و کشور ما با چالشهای زیادی گریبانگیر میباشد که ریسکهای قابل‌توجهی را به تمام اجزای پروژه وارد آورده و همواره دارای عدم قطعیتهای بالایی هستند. این عدم قطعیتها در صورت وقوع، باعث ایجاد آسیبهای انسانی ازجمله معلولیت جسمی و حتی مرگ‌ومیر فراوانی شده و گاهاً خسارات مالی جبران‌ناپذیری به بار میآورند. لذا شناسایی خطرات جهت پیشبینی تجهیزات موردنیاز و انتخاب روش کار ایمن و مقرون‌به‌صرفه در این‌گونه پروژهها بسیار ضروری بوده و ارزیابی و تحلیل ریسکهای موجود در تونل و ایجاد یک سیستم مدیریت کارا میتواند موجب به حداقل رساندن احتمال وقوع یا اثر پیامدهای منفی بر اهداف پروژه شود. بدین منظور پایان‌نامه حاضر باهدف شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی و ارائه راهکار مناسب جهت تقلیل خطرات ناشی از آن با استفاده از روش تحقیق غیرآزمایشی (توصیفی) از نوع مطالعه موردی دو تونل X و Y ارائه میگردد. در این راستا، برای ارزیابی ریسک حوادث شغلی از روش تحقیق کمی استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا کلیه حوادث شغلی مربوط به عملیات اجرایی این دو تونل شناسایی و با استفاده از تحلیل آماری اطلاعات جمع‌آوری‌شده، عوامل اصلی و تأثیرگذار بر حوادث تعیین میشوند. سپس با استفاده از روش شبیه‌سازی مونت‌کارلو میزان ریسک ناشی از حوادث شغلی، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و ماتریسهای کمی و کیفی تشکیل و بررسی میشوند. بدین ترتیب عدد ریسک تونل X برابر 39/3 و تونل Y برابر 92/13 به دست آمد که نشانگر قابل‌قبول بودن سطح ایمنی تونل X همراه با کنترل است. درنهایت نتایج به‌دست‌آمده باهم مقایسه شد. لازم به ذکر است، در مجموع ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ رﯾﺴﮏ ﺣﻮادث ﺷﻐﻠﯽ در اﯾﻦ دو ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ رﯾﺰش و ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﺟﺴﺎم ﺳﺨﺖ می‌باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectشناسایی و ارزیابی ریسک، حوادث شغلی، سازههای زیرزمینی، عدم قطعیت، مطالعه موردی، شبیهسازی مونت-کارلوen_US
dc.titleشناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی (مطالعه موردی: تونل X و تونل Y)-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
پایان نامه نهایی عباس نژاد.pdf6.4 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسید محمود عباس نژاد-
dc.contributorدکتر احد نظری-
dc.date.accessioned2023-05-08T05:41:41Z-
dc.date.available2023-05-08T05:41:41Z-
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4827-
dc.description.abstractصنعت تونلسازی امروزه در دنیا و کشور ما با چالشهای زیادی گریبانگیر میباشد که ریسکهای قابل‌توجهی را به تمام اجزای پروژه وارد آورده و همواره دارای عدم قطعیتهای بالایی هستند. این عدم قطعیتها در صورت وقوع، باعث ایجاد آسیبهای انسانی ازجمله معلولیت جسمی و حتی مرگ‌ومیر فراوانی شده و گاهاً خسارات مالی جبران‌ناپذیری به بار میآورند. لذا شناسایی خطرات جهت پیشبینی تجهیزات موردنیاز و انتخاب روش کار ایمن و مقرون‌به‌صرفه در این‌گونه پروژهها بسیار ضروری بوده و ارزیابی و تحلیل ریسکهای موجود در تونل و ایجاد یک سیستم مدیریت کارا میتواند موجب به حداقل رساندن احتمال وقوع یا اثر پیامدهای منفی بر اهداف پروژه شود. بدین منظور پایان‌نامه حاضر باهدف شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی و ارائه راهکار مناسب جهت تقلیل خطرات ناشی از آن با استفاده از روش تحقیق غیرآزمایشی (توصیفی) از نوع مطالعه موردی دو تونل X و Y ارائه میگردد. در این راستا، برای ارزیابی ریسک حوادث شغلی از روش تحقیق کمی استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا کلیه حوادث شغلی مربوط به عملیات اجرایی این دو تونل شناسایی و با استفاده از تحلیل آماری اطلاعات جمع‌آوری‌شده، عوامل اصلی و تأثیرگذار بر حوادث تعیین میشوند. سپس با استفاده از روش شبیه‌سازی مونت‌کارلو میزان ریسک ناشی از حوادث شغلی، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و ماتریسهای کمی و کیفی تشکیل و بررسی میشوند. بدین ترتیب عدد ریسک تونل X برابر 39/3 و تونل Y برابر 92/13 به دست آمد که نشانگر قابل‌قبول بودن سطح ایمنی تونل X همراه با کنترل است. درنهایت نتایج به‌دست‌آمده باهم مقایسه شد. لازم به ذکر است، در مجموع ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ رﯾﺴﮏ ﺣﻮادث ﺷﻐﻠﯽ در اﯾﻦ دو ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ رﯾﺰش و ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﺟﺴﺎم ﺳﺨﺖ می‌باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectشناسایی و ارزیابی ریسک، حوادث شغلی، سازههای زیرزمینی، عدم قطعیت، مطالعه موردی، شبیهسازی مونت-کارلوen_US
dc.titleشناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی (مطالعه موردی: تونل X و تونل Y)-
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:پایان نامه های الکترونیک

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
پایان نامه نهایی عباس نژاد.pdf6.4 MBAdobe PDFThumbnail
Preview File