Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4827
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | سید محمود عباس نژاد | - |
dc.contributor | دکتر احد نظری | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T05:41:41Z | - |
dc.date.available | 2023-05-08T05:41:41Z | - |
dc.date.issued | 1400 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4827 | - |
dc.description.abstract | صنعت تونلسازی امروزه در دنیا و کشور ما با چالشهای زیادی گریبانگیر میباشد که ریسکهای قابلتوجهی را به تمام اجزای پروژه وارد آورده و همواره دارای عدم قطعیتهای بالایی هستند. این عدم قطعیتها در صورت وقوع، باعث ایجاد آسیبهای انسانی ازجمله معلولیت جسمی و حتی مرگومیر فراوانی شده و گاهاً خسارات مالی جبرانناپذیری به بار میآورند. لذا شناسایی خطرات جهت پیشبینی تجهیزات موردنیاز و انتخاب روش کار ایمن و مقرونبهصرفه در اینگونه پروژهها بسیار ضروری بوده و ارزیابی و تحلیل ریسکهای موجود در تونل و ایجاد یک سیستم مدیریت کارا میتواند موجب به حداقل رساندن احتمال وقوع یا اثر پیامدهای منفی بر اهداف پروژه شود. بدین منظور پایاننامه حاضر باهدف شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی و ارائه راهکار مناسب جهت تقلیل خطرات ناشی از آن با استفاده از روش تحقیق غیرآزمایشی (توصیفی) از نوع مطالعه موردی دو تونل X و Y ارائه میگردد. در این راستا، برای ارزیابی ریسک حوادث شغلی از روش تحقیق کمی استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا کلیه حوادث شغلی مربوط به عملیات اجرایی این دو تونل شناسایی و با استفاده از تحلیل آماری اطلاعات جمعآوریشده، عوامل اصلی و تأثیرگذار بر حوادث تعیین میشوند. سپس با استفاده از روش شبیهسازی مونتکارلو میزان ریسک ناشی از حوادث شغلی، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و ماتریسهای کمی و کیفی تشکیل و بررسی میشوند. بدین ترتیب عدد ریسک تونل X برابر 39/3 و تونل Y برابر 92/13 به دست آمد که نشانگر قابلقبول بودن سطح ایمنی تونل X همراه با کنترل است. درنهایت نتایج بهدستآمده باهم مقایسه شد. لازم به ذکر است، در مجموع ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ رﯾﺴﮏ ﺣﻮادث ﺷﻐﻠﯽ در اﯾﻦ دو ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ رﯾﺰش و ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﺟﺴﺎم ﺳﺨﺖ میباشد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | شناسایی و ارزیابی ریسک، حوادث شغلی، سازههای زیرزمینی، عدم قطعیت، مطالعه موردی، شبیهسازی مونت-کارلو | en_US |
dc.title | شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی (مطالعه موردی: تونل X و تونل Y) | - |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | پایان نامه های الکترونیک |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
پایان نامه نهایی عباس نژاد.pdf | 6.4 MB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | سید محمود عباس نژاد | - |
dc.contributor | دکتر احد نظری | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T05:41:41Z | - |
dc.date.available | 2023-05-08T05:41:41Z | - |
dc.date.issued | 1400 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4827 | - |
dc.description.abstract | صنعت تونلسازی امروزه در دنیا و کشور ما با چالشهای زیادی گریبانگیر میباشد که ریسکهای قابلتوجهی را به تمام اجزای پروژه وارد آورده و همواره دارای عدم قطعیتهای بالایی هستند. این عدم قطعیتها در صورت وقوع، باعث ایجاد آسیبهای انسانی ازجمله معلولیت جسمی و حتی مرگومیر فراوانی شده و گاهاً خسارات مالی جبرانناپذیری به بار میآورند. لذا شناسایی خطرات جهت پیشبینی تجهیزات موردنیاز و انتخاب روش کار ایمن و مقرونبهصرفه در اینگونه پروژهها بسیار ضروری بوده و ارزیابی و تحلیل ریسکهای موجود در تونل و ایجاد یک سیستم مدیریت کارا میتواند موجب به حداقل رساندن احتمال وقوع یا اثر پیامدهای منفی بر اهداف پروژه شود. بدین منظور پایاننامه حاضر باهدف شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی و ارائه راهکار مناسب جهت تقلیل خطرات ناشی از آن با استفاده از روش تحقیق غیرآزمایشی (توصیفی) از نوع مطالعه موردی دو تونل X و Y ارائه میگردد. در این راستا، برای ارزیابی ریسک حوادث شغلی از روش تحقیق کمی استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا کلیه حوادث شغلی مربوط به عملیات اجرایی این دو تونل شناسایی و با استفاده از تحلیل آماری اطلاعات جمعآوریشده، عوامل اصلی و تأثیرگذار بر حوادث تعیین میشوند. سپس با استفاده از روش شبیهسازی مونتکارلو میزان ریسک ناشی از حوادث شغلی، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و ماتریسهای کمی و کیفی تشکیل و بررسی میشوند. بدین ترتیب عدد ریسک تونل X برابر 39/3 و تونل Y برابر 92/13 به دست آمد که نشانگر قابلقبول بودن سطح ایمنی تونل X همراه با کنترل است. درنهایت نتایج بهدستآمده باهم مقایسه شد. لازم به ذکر است، در مجموع ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ رﯾﺴﮏ ﺣﻮادث ﺷﻐﻠﯽ در اﯾﻦ دو ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ رﯾﺰش و ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﺟﺴﺎم ﺳﺨﺖ میباشد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | شناسایی و ارزیابی ریسک، حوادث شغلی، سازههای زیرزمینی، عدم قطعیت، مطالعه موردی، شبیهسازی مونت-کارلو | en_US |
dc.title | شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی (مطالعه موردی: تونل X و تونل Y) | - |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | پایان نامه های الکترونیک |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
پایان نامه نهایی عباس نژاد.pdf | 6.4 MB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | سید محمود عباس نژاد | - |
dc.contributor | دکتر احد نظری | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T05:41:41Z | - |
dc.date.available | 2023-05-08T05:41:41Z | - |
dc.date.issued | 1400 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4827 | - |
dc.description.abstract | صنعت تونلسازی امروزه در دنیا و کشور ما با چالشهای زیادی گریبانگیر میباشد که ریسکهای قابلتوجهی را به تمام اجزای پروژه وارد آورده و همواره دارای عدم قطعیتهای بالایی هستند. این عدم قطعیتها در صورت وقوع، باعث ایجاد آسیبهای انسانی ازجمله معلولیت جسمی و حتی مرگومیر فراوانی شده و گاهاً خسارات مالی جبرانناپذیری به بار میآورند. لذا شناسایی خطرات جهت پیشبینی تجهیزات موردنیاز و انتخاب روش کار ایمن و مقرونبهصرفه در اینگونه پروژهها بسیار ضروری بوده و ارزیابی و تحلیل ریسکهای موجود در تونل و ایجاد یک سیستم مدیریت کارا میتواند موجب به حداقل رساندن احتمال وقوع یا اثر پیامدهای منفی بر اهداف پروژه شود. بدین منظور پایاننامه حاضر باهدف شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی و ارائه راهکار مناسب جهت تقلیل خطرات ناشی از آن با استفاده از روش تحقیق غیرآزمایشی (توصیفی) از نوع مطالعه موردی دو تونل X و Y ارائه میگردد. در این راستا، برای ارزیابی ریسک حوادث شغلی از روش تحقیق کمی استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا کلیه حوادث شغلی مربوط به عملیات اجرایی این دو تونل شناسایی و با استفاده از تحلیل آماری اطلاعات جمعآوریشده، عوامل اصلی و تأثیرگذار بر حوادث تعیین میشوند. سپس با استفاده از روش شبیهسازی مونتکارلو میزان ریسک ناشی از حوادث شغلی، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و ماتریسهای کمی و کیفی تشکیل و بررسی میشوند. بدین ترتیب عدد ریسک تونل X برابر 39/3 و تونل Y برابر 92/13 به دست آمد که نشانگر قابلقبول بودن سطح ایمنی تونل X همراه با کنترل است. درنهایت نتایج بهدستآمده باهم مقایسه شد. لازم به ذکر است، در مجموع ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ رﯾﺴﮏ ﺣﻮادث ﺷﻐﻠﯽ در اﯾﻦ دو ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ رﯾﺰش و ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ اﺟﺴﺎم ﺳﺨﺖ میباشد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | شناسایی و ارزیابی ریسک، حوادث شغلی، سازههای زیرزمینی، عدم قطعیت، مطالعه موردی، شبیهسازی مونت-کارلو | en_US |
dc.title | شناسایی و ارزیابی علل حوادث شغلی در اجرای سازههای زیرزمینی (مطالعه موردی: تونل X و تونل Y) | - |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | پایان نامه های الکترونیک |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
پایان نامه نهایی عباس نژاد.pdf | 6.4 MB | Adobe PDF | Preview File |