جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید.
http://localhost/handle/Hannan/4787
عنوان: | بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فهرست بهای تجمیع شده راه، باند فرودگاه و زیرسازی راه آهن (مطالعه موردی پروژه های راه سازی) |
پدیدآورنده: | احسان فرصت کار;بهزاد شهرکی زاهدانی |
کلید واژه ها: | فهرست بهای تجمیع شده راه و باند/ راهسازی/ برآورد هزینه |
تاریخ انتشار: | 1400 |
چکیده: | انتخاب نوع روش برآورد قیمت و نحوه پرداخت در کلیه پروژهها بسیار مهم است. برآورد قیمت یکی از مهمترین مراحل مدیریت پروژهها به ویژه در زمان تعیین بودجه میباشد و مسیر اصلی هزینههای پروژه را در مراحل مختلف اجرای پروژه ترسیم میکند. با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه در چند سال اخیر نوع خاص و جدیدی از فهرست بهای پایه را موسوم به فهرست بهای تجمیع شده راه، باند فرودگاه و زیرسازی راه آهن منتشر نموده است و از سوی دیگر کمبود تحقیقات جامع در خصوص بررسی انواع روشهای برآورد قیمت در این مقاله تلاش شده است نقاط قوت و ضعف بخشنامه فهرست بهای تجمیع شده راه و باند در مقایسه با سایر روشها نظیر فهارس پایه آحاد بها مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. نوع روش تحقیق از نوع کیفی بوده و با برگزاری مصاحبههای ساختار یافته و به کارگیری نتایج در نرم افزار MAXQDA10 تجزیه و تحلیل یافتهها و دسته بندی نظرات استخراج شده انجام پذیرفته است، موردکاوی پژوهش، پروژههای راهسازی بوده و لذا نتایج با توجه به نظرات خبرگان در این حوزه قابل اثبات میباشد. از منظر نتایج به دست آمده مهمترین مزایای این فهرست بها کاهش نسبی ریسک پرداخت به پیمانکار، پرداخت خسارت دیرکرد به پیمانکار و عدم پرداخت هزینه حمل مصالح پای کار و همچنین مهمترین ضعفهای این فهرست بها، عدم تأمین شرایط قبل از مناقصه (بندهای 1-1، 1-1، 2-3 بخشنامه) شامل اعتبار، زمین، نقشه، عدم کاربرد مناسب در تونلسازی و کارهای زیرزمینی و همچنین سقف پایین حداکثر پرداخت خسارت دیرکرد به پیمانکار به شمار میآید. |
آدرس: | http://localhost/handle/Hannan/4787 |
مجموعه(های): | مدیریت پروژه و ساخت |
پیوست های این کاربرگه
فایل | توضیحات | اندازه | فرمت | |
---|---|---|---|---|
138.pdf | 785.37 kB | Adobe PDF | مشاهده فایل |
عنوان: | بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فهرست بهای تجمیع شده راه، باند فرودگاه و زیرسازی راه آهن (مطالعه موردی پروژه های راه سازی) |
پدیدآورنده: | احسان فرصت کار;بهزاد شهرکی زاهدانی |
کلید واژه ها: | فهرست بهای تجمیع شده راه و باند/ راهسازی/ برآورد هزینه |
تاریخ انتشار: | 1400 |
چکیده: | انتخاب نوع روش برآورد قیمت و نحوه پرداخت در کلیه پروژهها بسیار مهم است. برآورد قیمت یکی از مهمترین مراحل مدیریت پروژهها به ویژه در زمان تعیین بودجه میباشد و مسیر اصلی هزینههای پروژه را در مراحل مختلف اجرای پروژه ترسیم میکند. با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه در چند سال اخیر نوع خاص و جدیدی از فهرست بهای پایه را موسوم به فهرست بهای تجمیع شده راه، باند فرودگاه و زیرسازی راه آهن منتشر نموده است و از سوی دیگر کمبود تحقیقات جامع در خصوص بررسی انواع روشهای برآورد قیمت در این مقاله تلاش شده است نقاط قوت و ضعف بخشنامه فهرست بهای تجمیع شده راه و باند در مقایسه با سایر روشها نظیر فهارس پایه آحاد بها مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. نوع روش تحقیق از نوع کیفی بوده و با برگزاری مصاحبههای ساختار یافته و به کارگیری نتایج در نرم افزار MAXQDA10 تجزیه و تحلیل یافتهها و دسته بندی نظرات استخراج شده انجام پذیرفته است، موردکاوی پژوهش، پروژههای راهسازی بوده و لذا نتایج با توجه به نظرات خبرگان در این حوزه قابل اثبات میباشد. از منظر نتایج به دست آمده مهمترین مزایای این فهرست بها کاهش نسبی ریسک پرداخت به پیمانکار، پرداخت خسارت دیرکرد به پیمانکار و عدم پرداخت هزینه حمل مصالح پای کار و همچنین مهمترین ضعفهای این فهرست بها، عدم تأمین شرایط قبل از مناقصه (بندهای 1-1، 1-1، 2-3 بخشنامه) شامل اعتبار، زمین، نقشه، عدم کاربرد مناسب در تونلسازی و کارهای زیرزمینی و همچنین سقف پایین حداکثر پرداخت خسارت دیرکرد به پیمانکار به شمار میآید. |
آدرس: | http://localhost/handle/Hannan/4787 |
مجموعه(های): | مدیریت پروژه و ساخت |
پیوست های این کاربرگه
فایل | توضیحات | اندازه | فرمت | |
---|---|---|---|---|
138.pdf | 785.37 kB | Adobe PDF | مشاهده فایل |
عنوان: | بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فهرست بهای تجمیع شده راه، باند فرودگاه و زیرسازی راه آهن (مطالعه موردی پروژه های راه سازی) |
پدیدآورنده: | احسان فرصت کار;بهزاد شهرکی زاهدانی |
کلید واژه ها: | فهرست بهای تجمیع شده راه و باند/ راهسازی/ برآورد هزینه |
تاریخ انتشار: | 1400 |
چکیده: | انتخاب نوع روش برآورد قیمت و نحوه پرداخت در کلیه پروژهها بسیار مهم است. برآورد قیمت یکی از مهمترین مراحل مدیریت پروژهها به ویژه در زمان تعیین بودجه میباشد و مسیر اصلی هزینههای پروژه را در مراحل مختلف اجرای پروژه ترسیم میکند. با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه در چند سال اخیر نوع خاص و جدیدی از فهرست بهای پایه را موسوم به فهرست بهای تجمیع شده راه، باند فرودگاه و زیرسازی راه آهن منتشر نموده است و از سوی دیگر کمبود تحقیقات جامع در خصوص بررسی انواع روشهای برآورد قیمت در این مقاله تلاش شده است نقاط قوت و ضعف بخشنامه فهرست بهای تجمیع شده راه و باند در مقایسه با سایر روشها نظیر فهارس پایه آحاد بها مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. نوع روش تحقیق از نوع کیفی بوده و با برگزاری مصاحبههای ساختار یافته و به کارگیری نتایج در نرم افزار MAXQDA10 تجزیه و تحلیل یافتهها و دسته بندی نظرات استخراج شده انجام پذیرفته است، موردکاوی پژوهش، پروژههای راهسازی بوده و لذا نتایج با توجه به نظرات خبرگان در این حوزه قابل اثبات میباشد. از منظر نتایج به دست آمده مهمترین مزایای این فهرست بها کاهش نسبی ریسک پرداخت به پیمانکار، پرداخت خسارت دیرکرد به پیمانکار و عدم پرداخت هزینه حمل مصالح پای کار و همچنین مهمترین ضعفهای این فهرست بها، عدم تأمین شرایط قبل از مناقصه (بندهای 1-1، 1-1، 2-3 بخشنامه) شامل اعتبار، زمین، نقشه، عدم کاربرد مناسب در تونلسازی و کارهای زیرزمینی و همچنین سقف پایین حداکثر پرداخت خسارت دیرکرد به پیمانکار به شمار میآید. |
آدرس: | http://localhost/handle/Hannan/4787 |
مجموعه(های): | مدیریت پروژه و ساخت |
پیوست های این کاربرگه
فایل | توضیحات | اندازه | فرمت | |
---|---|---|---|---|
138.pdf | 785.37 kB | Adobe PDF | مشاهده فایل |