Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4782
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد حیدری-
dc.contributorسید مصطفی شاکریان-
dc.contributorمریم معظمی گودرزی-
dc.date.accessioned2023-05-05T09:11:28Z-
dc.date.available2023-05-05T09:11:28Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.other10.22034/dtj.2021.250671.1002-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4782-
dc.description.abstractدر اقتصاد مشارکتی افراد دارایی‌هایی را به همدیگر قرض می‌دهند، مورد استفاده قرار داده و یا به اجاره واگذار می‌کنند که متأثر از متغیرهای مختلف خارجی و داخلی است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر نگرانی‌های حریم خصوصی بر قصد مشارکت کاربران در بستر اقتصاد مشارکتی با نقش میانجی اعتماد و مزیت نسبی است. جامعۀ آماری مورد بررسی، کاربران استفاده‌کننده از خدمات پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه در نظر گرفته شد. نمونه‌گیری به‌صورت در دسترس صورت گرفت. اطلاعات حاصل از پرسشنامه‌های توزیع‌شده با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار آموس تحلیل شد. پایایی پرسشنامه نیز به‌وسیلۀ آلفای کرونباخ در نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌ای تأیید شد. نتایج به‌دست‌آمده بیانگر آن است که نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین اثر مستقیم معنی‌داری بر نگرانی‌های حریم خصوصی فیزیکی و مزیت اجتماعی ادراک‌شده نیز تأثیر معنی‌دار مستقیمی بر قصد مشارکت دارد. تأثیرات نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین و فیزیکی بر اعتماد و اثر نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین بر مزیت اجتماعی و اقتصادی ادراک‌شده نیز معنی‌دار و معکوس بوده است. شایان ذکر است که نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین، قصد مشارکت در خدمات اقامتی این پلتفرم‌ها را از طریق تأثیری که بر مزیت اجتماعی ادراک‌شده گذاشته، متأثر می‌سازد. در انتها پیشنهاد‌هایی با توجه به نتایج به‌دست‌آمده ارائه شده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectنگرانی حری خصوصی آنلاین، نگرانی حری خصوصی فیزیکی، اعتمااد، مزیات اجتمااعی ادراک.اده، مزیت اقتصادی ادراک.ده، قصد مشارکتen_US
dc.titleبررسی پیشرانهای موثر بر قصد مشارکت کاربران در کسب وکارهای پلتفرمی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
142.pdf578.56 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد حیدری-
dc.contributorسید مصطفی شاکریان-
dc.contributorمریم معظمی گودرزی-
dc.date.accessioned2023-05-05T09:11:28Z-
dc.date.available2023-05-05T09:11:28Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.other10.22034/dtj.2021.250671.1002-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4782-
dc.description.abstractدر اقتصاد مشارکتی افراد دارایی‌هایی را به همدیگر قرض می‌دهند، مورد استفاده قرار داده و یا به اجاره واگذار می‌کنند که متأثر از متغیرهای مختلف خارجی و داخلی است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر نگرانی‌های حریم خصوصی بر قصد مشارکت کاربران در بستر اقتصاد مشارکتی با نقش میانجی اعتماد و مزیت نسبی است. جامعۀ آماری مورد بررسی، کاربران استفاده‌کننده از خدمات پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه در نظر گرفته شد. نمونه‌گیری به‌صورت در دسترس صورت گرفت. اطلاعات حاصل از پرسشنامه‌های توزیع‌شده با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار آموس تحلیل شد. پایایی پرسشنامه نیز به‌وسیلۀ آلفای کرونباخ در نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌ای تأیید شد. نتایج به‌دست‌آمده بیانگر آن است که نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین اثر مستقیم معنی‌داری بر نگرانی‌های حریم خصوصی فیزیکی و مزیت اجتماعی ادراک‌شده نیز تأثیر معنی‌دار مستقیمی بر قصد مشارکت دارد. تأثیرات نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین و فیزیکی بر اعتماد و اثر نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین بر مزیت اجتماعی و اقتصادی ادراک‌شده نیز معنی‌دار و معکوس بوده است. شایان ذکر است که نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین، قصد مشارکت در خدمات اقامتی این پلتفرم‌ها را از طریق تأثیری که بر مزیت اجتماعی ادراک‌شده گذاشته، متأثر می‌سازد. در انتها پیشنهاد‌هایی با توجه به نتایج به‌دست‌آمده ارائه شده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectنگرانی حری خصوصی آنلاین، نگرانی حری خصوصی فیزیکی، اعتمااد، مزیات اجتمااعی ادراک.اده، مزیت اقتصادی ادراک.ده، قصد مشارکتen_US
dc.titleبررسی پیشرانهای موثر بر قصد مشارکت کاربران در کسب وکارهای پلتفرمی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
142.pdf578.56 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد حیدری-
dc.contributorسید مصطفی شاکریان-
dc.contributorمریم معظمی گودرزی-
dc.date.accessioned2023-05-05T09:11:28Z-
dc.date.available2023-05-05T09:11:28Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.other10.22034/dtj.2021.250671.1002-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4782-
dc.description.abstractدر اقتصاد مشارکتی افراد دارایی‌هایی را به همدیگر قرض می‌دهند، مورد استفاده قرار داده و یا به اجاره واگذار می‌کنند که متأثر از متغیرهای مختلف خارجی و داخلی است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر نگرانی‌های حریم خصوصی بر قصد مشارکت کاربران در بستر اقتصاد مشارکتی با نقش میانجی اعتماد و مزیت نسبی است. جامعۀ آماری مورد بررسی، کاربران استفاده‌کننده از خدمات پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه در نظر گرفته شد. نمونه‌گیری به‌صورت در دسترس صورت گرفت. اطلاعات حاصل از پرسشنامه‌های توزیع‌شده با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار آموس تحلیل شد. پایایی پرسشنامه نیز به‌وسیلۀ آلفای کرونباخ در نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌ای تأیید شد. نتایج به‌دست‌آمده بیانگر آن است که نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین اثر مستقیم معنی‌داری بر نگرانی‌های حریم خصوصی فیزیکی و مزیت اجتماعی ادراک‌شده نیز تأثیر معنی‌دار مستقیمی بر قصد مشارکت دارد. تأثیرات نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین و فیزیکی بر اعتماد و اثر نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین بر مزیت اجتماعی و اقتصادی ادراک‌شده نیز معنی‌دار و معکوس بوده است. شایان ذکر است که نگرانی‌های حریم خصوصی آنلاین، قصد مشارکت در خدمات اقامتی این پلتفرم‌ها را از طریق تأثیری که بر مزیت اجتماعی ادراک‌شده گذاشته، متأثر می‌سازد. در انتها پیشنهاد‌هایی با توجه به نتایج به‌دست‌آمده ارائه شده است.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectنگرانی حری خصوصی آنلاین، نگرانی حری خصوصی فیزیکی، اعتمااد، مزیات اجتمااعی ادراک.اده، مزیت اقتصادی ادراک.ده، قصد مشارکتen_US
dc.titleبررسی پیشرانهای موثر بر قصد مشارکت کاربران در کسب وکارهای پلتفرمی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
142.pdf578.56 kBAdobe PDF