Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4781
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمدتقی تقوی فرد-
dc.contributorعاطفه مهرپرورحسینی-
dc.contributorشیما صالحی مقدم-
dc.date.accessioned2023-05-05T08:42:27Z-
dc.date.available2023-05-05T08:42:27Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.22054/IMS.2019.35409.1436-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4781-
dc.description.abstractفناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پتانسیل توسعه در تمامی ابعاد است؛ بنابراین، بررسی اثر توسعه آن بر بهبود فضای کسب‌وکار از اهمیت زیادی برخوردار است. در این پژوهش، با استفاده از داده‌های جهانی سال 2017، 140 کشور جهان بر اساس شاخص‌های توسعه تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک به روش K- میانگین به 4 خوشه با شاخص اعتبار ضریب نیمرخ 705/0 تقسیم شدند. بر اساس نتایج پژوهش، کشورهایی با شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات بالاتر که اغلب اعضای خوشه یک را تشکیل می‌دادند، در شاخص‌های فضای کسب‌وکار نیز دارای رتبه‌های بالاتری هستند. ایران با وجود رتبه 124 کسب‌وکار که از میانگین خوشه سوم نیز بالاتر است، از نظر شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ در خوشه دوم قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد می‌شود که کشور ایران با مطالعه نحوه به‌کارگیری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای پیشرو، استراتژی‌هایی را به‌منظور افزایش اثربخشی فناوری اطلاعات در بهبود فضای کسب‌وکار تدوین کند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفناوری اطلاعات و ارتباطات، سهولت کسبوکار، خوشهبندی K - ميانگين، دولت الكترونيك، تجارت الكترونيك.en_US
dc.titleرابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سهولت کسب و کار در سطح جهان: رهیافت تحلیل خوشه ای-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
141.pdf980.68 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمدتقی تقوی فرد-
dc.contributorعاطفه مهرپرورحسینی-
dc.contributorشیما صالحی مقدم-
dc.date.accessioned2023-05-05T08:42:27Z-
dc.date.available2023-05-05T08:42:27Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.22054/IMS.2019.35409.1436-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4781-
dc.description.abstractفناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پتانسیل توسعه در تمامی ابعاد است؛ بنابراین، بررسی اثر توسعه آن بر بهبود فضای کسب‌وکار از اهمیت زیادی برخوردار است. در این پژوهش، با استفاده از داده‌های جهانی سال 2017، 140 کشور جهان بر اساس شاخص‌های توسعه تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک به روش K- میانگین به 4 خوشه با شاخص اعتبار ضریب نیمرخ 705/0 تقسیم شدند. بر اساس نتایج پژوهش، کشورهایی با شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات بالاتر که اغلب اعضای خوشه یک را تشکیل می‌دادند، در شاخص‌های فضای کسب‌وکار نیز دارای رتبه‌های بالاتری هستند. ایران با وجود رتبه 124 کسب‌وکار که از میانگین خوشه سوم نیز بالاتر است، از نظر شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ در خوشه دوم قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد می‌شود که کشور ایران با مطالعه نحوه به‌کارگیری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای پیشرو، استراتژی‌هایی را به‌منظور افزایش اثربخشی فناوری اطلاعات در بهبود فضای کسب‌وکار تدوین کند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفناوری اطلاعات و ارتباطات، سهولت کسبوکار، خوشهبندی K - ميانگين، دولت الكترونيك، تجارت الكترونيك.en_US
dc.titleرابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سهولت کسب و کار در سطح جهان: رهیافت تحلیل خوشه ای-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
141.pdf980.68 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحمدتقی تقوی فرد-
dc.contributorعاطفه مهرپرورحسینی-
dc.contributorشیما صالحی مقدم-
dc.date.accessioned2023-05-05T08:42:27Z-
dc.date.available2023-05-05T08:42:27Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.22054/IMS.2019.35409.1436-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4781-
dc.description.abstractفناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پتانسیل توسعه در تمامی ابعاد است؛ بنابراین، بررسی اثر توسعه آن بر بهبود فضای کسب‌وکار از اهمیت زیادی برخوردار است. در این پژوهش، با استفاده از داده‌های جهانی سال 2017، 140 کشور جهان بر اساس شاخص‌های توسعه تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک به روش K- میانگین به 4 خوشه با شاخص اعتبار ضریب نیمرخ 705/0 تقسیم شدند. بر اساس نتایج پژوهش، کشورهایی با شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات بالاتر که اغلب اعضای خوشه یک را تشکیل می‌دادند، در شاخص‌های فضای کسب‌وکار نیز دارای رتبه‌های بالاتری هستند. ایران با وجود رتبه 124 کسب‌وکار که از میانگین خوشه سوم نیز بالاتر است، از نظر شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ در خوشه دوم قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد می‌شود که کشور ایران با مطالعه نحوه به‌کارگیری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای پیشرو، استراتژی‌هایی را به‌منظور افزایش اثربخشی فناوری اطلاعات در بهبود فضای کسب‌وکار تدوین کند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفناوری اطلاعات و ارتباطات، سهولت کسبوکار، خوشهبندی K - ميانگين، دولت الكترونيك، تجارت الكترونيك.en_US
dc.titleرابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سهولت کسب و کار در سطح جهان: رهیافت تحلیل خوشه ای-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
141.pdf980.68 kBAdobe PDF