Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4776
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorرضوانی حمیدرضا-
dc.contributorروحانی امیررضا-
dc.date.accessioned2023-05-05T08:29:47Z-
dc.date.available2023-05-05T08:29:47Z-
dc.date.issued1394en_US
dc.identifier.otherنشریه: چشم انداز مدیریت بازرگانی سال:1394 | دوره:14 | شماره:2 (پیاپی 22) صفحات :179-200-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4776-
dc.description.abstract هر راهبرد کارکردی علاوه بر پاسخگویی به شرایط محیطی باید با راهبرد های سطوح دیگر شرکت و نیز با شایستگی های رقابتی واحد تجاری مربوطه هماهنگ باشد تا سبب هم افزایی در سازمان گردد. بر این اساس, تصمیمات مرتبط با محصول به عنوان یکی از عناصر آمیزه بازاریابی در هماهنگی با راهبرد های بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهشگران پیشین ضمن بیان راهبرد های محصول مختلف به بیان دلایل انتخاب این راهبرد ها توسط سازمان ها پرداخته اند. اما پژوهش های بسیار اندکی در زمینه معرفی گونه شناسی راهبرد های محصول انجام شده است. همچنین, از یک سو نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در رشد اقتصادی کشورها و از سوی دیگر گسترش تجارت الکترونیک در تمامی جنبه های اقتصادی, لزوم انتخاب صحیح راهبرد های محصول را بیش از گذشته مطرح می کند. از این رو, این پژوهش با بررسی ادبیات موضوع, اقدام به ارایه یک گونه شناسی راهبرد های محصول بر مبنای نقاط مرجع راهبردی در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط.ایران نموده است. بدین منظور, تعداد 400 کسب و کار الکترونیکی کوچک و متوسط ایران توسط پرسش نامه الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و پاسخگویی به سئوالات از نرم افزارهای SPSS 16 وLISREL 8. 5 استفاده شده است. نتایج نشان داد که محور توجه و میزان کنترل نقاط مرجع راهبردی موثری در انتخاب راهبرد های محصول در گونه شناسی مذکور هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectراهبرد محصول؛ گونه شناسی؛ نقاط مرجع راهبردی؛ کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط.en_US
dc.titleالگوی گونه شناسی راهبردهای محصول در کسب و کارهای کوچک و متوسط-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
177.pdf643.82 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorرضوانی حمیدرضا-
dc.contributorروحانی امیررضا-
dc.date.accessioned2023-05-05T08:29:47Z-
dc.date.available2023-05-05T08:29:47Z-
dc.date.issued1394en_US
dc.identifier.otherنشریه: چشم انداز مدیریت بازرگانی سال:1394 | دوره:14 | شماره:2 (پیاپی 22) صفحات :179-200-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4776-
dc.description.abstract هر راهبرد کارکردی علاوه بر پاسخگویی به شرایط محیطی باید با راهبرد های سطوح دیگر شرکت و نیز با شایستگی های رقابتی واحد تجاری مربوطه هماهنگ باشد تا سبب هم افزایی در سازمان گردد. بر این اساس, تصمیمات مرتبط با محصول به عنوان یکی از عناصر آمیزه بازاریابی در هماهنگی با راهبرد های بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهشگران پیشین ضمن بیان راهبرد های محصول مختلف به بیان دلایل انتخاب این راهبرد ها توسط سازمان ها پرداخته اند. اما پژوهش های بسیار اندکی در زمینه معرفی گونه شناسی راهبرد های محصول انجام شده است. همچنین, از یک سو نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در رشد اقتصادی کشورها و از سوی دیگر گسترش تجارت الکترونیک در تمامی جنبه های اقتصادی, لزوم انتخاب صحیح راهبرد های محصول را بیش از گذشته مطرح می کند. از این رو, این پژوهش با بررسی ادبیات موضوع, اقدام به ارایه یک گونه شناسی راهبرد های محصول بر مبنای نقاط مرجع راهبردی در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط.ایران نموده است. بدین منظور, تعداد 400 کسب و کار الکترونیکی کوچک و متوسط ایران توسط پرسش نامه الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و پاسخگویی به سئوالات از نرم افزارهای SPSS 16 وLISREL 8. 5 استفاده شده است. نتایج نشان داد که محور توجه و میزان کنترل نقاط مرجع راهبردی موثری در انتخاب راهبرد های محصول در گونه شناسی مذکور هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectراهبرد محصول؛ گونه شناسی؛ نقاط مرجع راهبردی؛ کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط.en_US
dc.titleالگوی گونه شناسی راهبردهای محصول در کسب و کارهای کوچک و متوسط-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
177.pdf643.82 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorرضوانی حمیدرضا-
dc.contributorروحانی امیررضا-
dc.date.accessioned2023-05-05T08:29:47Z-
dc.date.available2023-05-05T08:29:47Z-
dc.date.issued1394en_US
dc.identifier.otherنشریه: چشم انداز مدیریت بازرگانی سال:1394 | دوره:14 | شماره:2 (پیاپی 22) صفحات :179-200-
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4776-
dc.description.abstract هر راهبرد کارکردی علاوه بر پاسخگویی به شرایط محیطی باید با راهبرد های سطوح دیگر شرکت و نیز با شایستگی های رقابتی واحد تجاری مربوطه هماهنگ باشد تا سبب هم افزایی در سازمان گردد. بر این اساس, تصمیمات مرتبط با محصول به عنوان یکی از عناصر آمیزه بازاریابی در هماهنگی با راهبرد های بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهشگران پیشین ضمن بیان راهبرد های محصول مختلف به بیان دلایل انتخاب این راهبرد ها توسط سازمان ها پرداخته اند. اما پژوهش های بسیار اندکی در زمینه معرفی گونه شناسی راهبرد های محصول انجام شده است. همچنین, از یک سو نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در رشد اقتصادی کشورها و از سوی دیگر گسترش تجارت الکترونیک در تمامی جنبه های اقتصادی, لزوم انتخاب صحیح راهبرد های محصول را بیش از گذشته مطرح می کند. از این رو, این پژوهش با بررسی ادبیات موضوع, اقدام به ارایه یک گونه شناسی راهبرد های محصول بر مبنای نقاط مرجع راهبردی در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط.ایران نموده است. بدین منظور, تعداد 400 کسب و کار الکترونیکی کوچک و متوسط ایران توسط پرسش نامه الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و پاسخگویی به سئوالات از نرم افزارهای SPSS 16 وLISREL 8. 5 استفاده شده است. نتایج نشان داد که محور توجه و میزان کنترل نقاط مرجع راهبردی موثری در انتخاب راهبرد های محصول در گونه شناسی مذکور هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectراهبرد محصول؛ گونه شناسی؛ نقاط مرجع راهبردی؛ کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط.en_US
dc.titleالگوی گونه شناسی راهبردهای محصول در کسب و کارهای کوچک و متوسط-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت بازرگانی ، کسب و کار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
177.pdf643.82 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File