Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4749
Title: رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران
Authors: امیررضا روحانی;حمیدرضا رضوانی
subject: دل کسب وکار، راهبرد محصول، نقاط مرجع راهبردي، کسب وکارهاي الکترونیکی (E-SMEs) کوچک و متوسط
Year: 1392
Abstract: انتخاب نادرست مدل هاي کسب وکار الکترونیکی، بدون توجه به شرایط محیطی و سازمانی، مهم ترین مانع گسترش تجارت الکترونیک است. آگاهی از این موضوع که چه ارتباطی بین مدل هاي کسب وکار الکترونیک و راهبردهاي گوناگون در خلق، کسب و ارایه ارزش رقابتی وجود دارد اهمیت زیادي براي محققان و مدیران دارد. پژوهش حاضر، به دنبال بررسی رابطه بین مدل کسب وکار و راهبرد محصول در کسب وکارهاي الکترونیکی کوچک و متوسط ایران است. این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع، اقدام به ارایه گونه شناسی جدیدي از مدل هاي کسب وکار الکترونیک بر مبناي نقاط مرجع راهبردي نموده است. جامعه آماري این تحقیق، کلیه کسب وکارهاي الکترونیکی کوچک و متوسط حاضر در ایران است. ابزار جمع آوري داده براي آزمون فرضیه هاي اصلی و فرعی نیز پرسشنامه الکترونیکی است. پرسش نامه ها از طریق رایانامه براي مدیران سطوح عالی و میانی کسب وکارهاي الکترونیکی ارسال و در نهایت 400 پرسش نامه از ایشان دریافت تجزیه وتحلیل شد. نتایج LISREL و SPSS شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهاي حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که دو نقطه مرجع محورِ توجه و میزان کنترل، عوامل مؤثري در انتخاب مدل هاي کسب وکار الکترونیک و راهبردهاي محصول هستند. همچنین مشخص گردید که بین نوع مدل کسب وکار الکترونیک و انتخاب نوع راهبرد محصول رابطه معناداري وجود دارد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4749
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
192.pdf812.72 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران
Authors: امیررضا روحانی;حمیدرضا رضوانی
subject: دل کسب وکار، راهبرد محصول، نقاط مرجع راهبردي، کسب وکارهاي الکترونیکی (E-SMEs) کوچک و متوسط
Year: 1392
Abstract: انتخاب نادرست مدل هاي کسب وکار الکترونیکی، بدون توجه به شرایط محیطی و سازمانی، مهم ترین مانع گسترش تجارت الکترونیک است. آگاهی از این موضوع که چه ارتباطی بین مدل هاي کسب وکار الکترونیک و راهبردهاي گوناگون در خلق، کسب و ارایه ارزش رقابتی وجود دارد اهمیت زیادي براي محققان و مدیران دارد. پژوهش حاضر، به دنبال بررسی رابطه بین مدل کسب وکار و راهبرد محصول در کسب وکارهاي الکترونیکی کوچک و متوسط ایران است. این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع، اقدام به ارایه گونه شناسی جدیدي از مدل هاي کسب وکار الکترونیک بر مبناي نقاط مرجع راهبردي نموده است. جامعه آماري این تحقیق، کلیه کسب وکارهاي الکترونیکی کوچک و متوسط حاضر در ایران است. ابزار جمع آوري داده براي آزمون فرضیه هاي اصلی و فرعی نیز پرسشنامه الکترونیکی است. پرسش نامه ها از طریق رایانامه براي مدیران سطوح عالی و میانی کسب وکارهاي الکترونیکی ارسال و در نهایت 400 پرسش نامه از ایشان دریافت تجزیه وتحلیل شد. نتایج LISREL و SPSS شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهاي حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که دو نقطه مرجع محورِ توجه و میزان کنترل، عوامل مؤثري در انتخاب مدل هاي کسب وکار الکترونیک و راهبردهاي محصول هستند. همچنین مشخص گردید که بین نوع مدل کسب وکار الکترونیک و انتخاب نوع راهبرد محصول رابطه معناداري وجود دارد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4749
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
192.pdf812.72 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Title: رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران
Authors: امیررضا روحانی;حمیدرضا رضوانی
subject: دل کسب وکار، راهبرد محصول، نقاط مرجع راهبردي، کسب وکارهاي الکترونیکی (E-SMEs) کوچک و متوسط
Year: 1392
Abstract: انتخاب نادرست مدل هاي کسب وکار الکترونیکی، بدون توجه به شرایط محیطی و سازمانی، مهم ترین مانع گسترش تجارت الکترونیک است. آگاهی از این موضوع که چه ارتباطی بین مدل هاي کسب وکار الکترونیک و راهبردهاي گوناگون در خلق، کسب و ارایه ارزش رقابتی وجود دارد اهمیت زیادي براي محققان و مدیران دارد. پژوهش حاضر، به دنبال بررسی رابطه بین مدل کسب وکار و راهبرد محصول در کسب وکارهاي الکترونیکی کوچک و متوسط ایران است. این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع، اقدام به ارایه گونه شناسی جدیدي از مدل هاي کسب وکار الکترونیک بر مبناي نقاط مرجع راهبردي نموده است. جامعه آماري این تحقیق، کلیه کسب وکارهاي الکترونیکی کوچک و متوسط حاضر در ایران است. ابزار جمع آوري داده براي آزمون فرضیه هاي اصلی و فرعی نیز پرسشنامه الکترونیکی است. پرسش نامه ها از طریق رایانامه براي مدیران سطوح عالی و میانی کسب وکارهاي الکترونیکی ارسال و در نهایت 400 پرسش نامه از ایشان دریافت تجزیه وتحلیل شد. نتایج LISREL و SPSS شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهاي حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که دو نقطه مرجع محورِ توجه و میزان کنترل، عوامل مؤثري در انتخاب مدل هاي کسب وکار الکترونیک و راهبردهاي محصول هستند. همچنین مشخص گردید که بین نوع مدل کسب وکار الکترونیک و انتخاب نوع راهبرد محصول رابطه معناداري وجود دارد.
URI: http://localhost/handle/Hannan/4749
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
192.pdf812.72 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File