Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorخانلری امیر-
dc.contributorاحراری مهدی-
dc.contributorمیرپور سمیه-
dc.date.accessioned2023-05-04T20:37:08Z-
dc.date.available2023-05-04T20:37:08Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4733-
dc.description.abstract امروزه نقش مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان ابزار راهبردی در توسعه سازمان های تولیدی و خدماتی و همچنین جذب و نگهداری مشتریان در صنایع رقابتی, انکارناپذیر است. شناسایی, ارزش گذاری و دسته بندی مشتریان و تخصیص بهینه منابع به آنها با توجه به ارزشی که برای سازمان ها دارند, از دغدغه های اصلی حوزه مدیریت ارتباط با مشتری است. در این مقاله با استفاده از شبکه عصبی GMDH به محاسبه و پیش بینی ارزش طول عمر مشتریان, به عنوان ابزاری کلیدی در تحقق نقش مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری پرداخته شده است. برای این منظور, اطلاعات جمعیت شناختی و مالی 5000 مشتری حقیقی ارزنده یکی از بانک های خصوصی کشور با شرط میانگین موجودی بیش از 500 میلیون ریال در حداقل یکی از حساب ها, وارد شبکه شد. نتایج نشان داد به کمک این روش می توان با دقت بالای 90 درصد ارزش طول عمر مشتریان را پیش بینی کرد که به نسبت روش های آماری متعارف, دقت بیشتری دارد. پس از حذف متغیرهای موثر و مضاعف, شبکه بار دیگر آزمایش شد که در این حالت نیز پیش بینی با دقت بیش از 85 درصد بود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.titleپیش‌بینی ارزش طول عمر مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک دسته‎بندی گروهی داده‎ها (GMDH) در شبکۀ عصبی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
110.pdf6.6 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorخانلری امیر-
dc.contributorاحراری مهدی-
dc.contributorمیرپور سمیه-
dc.date.accessioned2023-05-04T20:37:08Z-
dc.date.available2023-05-04T20:37:08Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4733-
dc.description.abstract امروزه نقش مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان ابزار راهبردی در توسعه سازمان های تولیدی و خدماتی و همچنین جذب و نگهداری مشتریان در صنایع رقابتی, انکارناپذیر است. شناسایی, ارزش گذاری و دسته بندی مشتریان و تخصیص بهینه منابع به آنها با توجه به ارزشی که برای سازمان ها دارند, از دغدغه های اصلی حوزه مدیریت ارتباط با مشتری است. در این مقاله با استفاده از شبکه عصبی GMDH به محاسبه و پیش بینی ارزش طول عمر مشتریان, به عنوان ابزاری کلیدی در تحقق نقش مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری پرداخته شده است. برای این منظور, اطلاعات جمعیت شناختی و مالی 5000 مشتری حقیقی ارزنده یکی از بانک های خصوصی کشور با شرط میانگین موجودی بیش از 500 میلیون ریال در حداقل یکی از حساب ها, وارد شبکه شد. نتایج نشان داد به کمک این روش می توان با دقت بالای 90 درصد ارزش طول عمر مشتریان را پیش بینی کرد که به نسبت روش های آماری متعارف, دقت بیشتری دارد. پس از حذف متغیرهای موثر و مضاعف, شبکه بار دیگر آزمایش شد که در این حالت نیز پیش بینی با دقت بیش از 85 درصد بود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.titleپیش‌بینی ارزش طول عمر مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک دسته‎بندی گروهی داده‎ها (GMDH) در شبکۀ عصبی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
110.pdf6.6 MBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorخانلری امیر-
dc.contributorاحراری مهدی-
dc.contributorمیرپور سمیه-
dc.date.accessioned2023-05-04T20:37:08Z-
dc.date.available2023-05-04T20:37:08Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4733-
dc.description.abstract امروزه نقش مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان ابزار راهبردی در توسعه سازمان های تولیدی و خدماتی و همچنین جذب و نگهداری مشتریان در صنایع رقابتی, انکارناپذیر است. شناسایی, ارزش گذاری و دسته بندی مشتریان و تخصیص بهینه منابع به آنها با توجه به ارزشی که برای سازمان ها دارند, از دغدغه های اصلی حوزه مدیریت ارتباط با مشتری است. در این مقاله با استفاده از شبکه عصبی GMDH به محاسبه و پیش بینی ارزش طول عمر مشتریان, به عنوان ابزاری کلیدی در تحقق نقش مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری پرداخته شده است. برای این منظور, اطلاعات جمعیت شناختی و مالی 5000 مشتری حقیقی ارزنده یکی از بانک های خصوصی کشور با شرط میانگین موجودی بیش از 500 میلیون ریال در حداقل یکی از حساب ها, وارد شبکه شد. نتایج نشان داد به کمک این روش می توان با دقت بالای 90 درصد ارزش طول عمر مشتریان را پیش بینی کرد که به نسبت روش های آماری متعارف, دقت بیشتری دارد. پس از حذف متغیرهای موثر و مضاعف, شبکه بار دیگر آزمایش شد که در این حالت نیز پیش بینی با دقت بیش از 85 درصد بود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.titleپیش‌بینی ارزش طول عمر مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک دسته‎بندی گروهی داده‎ها (GMDH) در شبکۀ عصبی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
110.pdf6.6 MBAdobe PDF