Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4732
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسعيد روحاني-
dc.contributorشوكا ضامنيان-
dc.date.accessioned2023-05-04T20:31:13Z-
dc.date.available2023-05-04T20:31:13Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4732-
dc.description.abstractمقدمه: یکی از ابزارهای نوین در عرصه فناوری اطلاعات به عنوان پشتیبان و همراه در فرآیند مدیریت استراتژیک سازمان‌ها، داشبورد‌های سازمانی می‌باشد. هدف از این پژوهش، ساخت نمونه‌ای از یک داشبورد بیمارستانی بر اساس اصول و خطوط راهنمای طراحی و معماری فنی داشبوردهای سازمانی و ارزیابی آن بر اساس مدل رضایت‌مندی کاربر نهایی می‌باشد. روش: با روش تحقیق آزمایشی، مدل نمونه ی یک داشبورد آماده گردید. سپس با روش پیمایشی، پرسشنامه‌ای شامل 16 سؤال که زیرمجموعه پنج متغیر مستقل مدل رضایتمندی کاربر نهایی یعنی محتوا، دقت، فرمت، سهولت استفاده و به هنگام بودن می‌باشند طراحی و مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0/7 محاسبه گردید. داشبورد برای ارزیابی در اختیار حجم نمونه 36 نفر که با توجه به جدول مورگان و با شیوه نمونه‌گیری مبتنی بر هدف از میان جامعه آماری 40 نفری انتخاب شدند قرار گرفت و با تکمیل پرسشنامه‌ها اطلاعات آماری جمع‌آوری شده مورد مقایسه و تجزیه‌و‌تحلیل قرار گرفتند. نتایج: مقایسه میانگین متغیرهای پژوهش شامل رضایت از فرمت، به هنگام بودن، سهولت استفاده، محتوا و دقت داشبورد با وضعیت متوسط نشان داد که تفاوت معناداری بین میانگین تمامی متغیر‌ها و مقدار متوسط آن‌ها وجود دارد. نتیجه‌گیری: متغیر فرمت بیشترین میزان رضایت و متغیر دقت کمترین میزان رضایت را در بین کاربران داشته است. همچنین سطح رضایت کاربران از همه فاکتورهای داشبورد ساخته شده به یک اندازه می‌باشد. این نشان دهنده آن است که کاربران از داشبورد ساخته شده بر اساس اصول و خطوط راهنمای به دست آمده رضایت مناسبی داشته‌اند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectداشبورد بیمارستانی، مدل رضایت‌مندی، کاربر نهاییen_US
dc.titleنمونه سازي و ارزيابي يك داشبورد بيمارستاني بر اساس مدل رضايتمندي كاربر نهايي-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
106.pdf837.08 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسعيد روحاني-
dc.contributorشوكا ضامنيان-
dc.date.accessioned2023-05-04T20:31:13Z-
dc.date.available2023-05-04T20:31:13Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4732-
dc.description.abstractمقدمه: یکی از ابزارهای نوین در عرصه فناوری اطلاعات به عنوان پشتیبان و همراه در فرآیند مدیریت استراتژیک سازمان‌ها، داشبورد‌های سازمانی می‌باشد. هدف از این پژوهش، ساخت نمونه‌ای از یک داشبورد بیمارستانی بر اساس اصول و خطوط راهنمای طراحی و معماری فنی داشبوردهای سازمانی و ارزیابی آن بر اساس مدل رضایت‌مندی کاربر نهایی می‌باشد. روش: با روش تحقیق آزمایشی، مدل نمونه ی یک داشبورد آماده گردید. سپس با روش پیمایشی، پرسشنامه‌ای شامل 16 سؤال که زیرمجموعه پنج متغیر مستقل مدل رضایتمندی کاربر نهایی یعنی محتوا، دقت، فرمت، سهولت استفاده و به هنگام بودن می‌باشند طراحی و مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0/7 محاسبه گردید. داشبورد برای ارزیابی در اختیار حجم نمونه 36 نفر که با توجه به جدول مورگان و با شیوه نمونه‌گیری مبتنی بر هدف از میان جامعه آماری 40 نفری انتخاب شدند قرار گرفت و با تکمیل پرسشنامه‌ها اطلاعات آماری جمع‌آوری شده مورد مقایسه و تجزیه‌و‌تحلیل قرار گرفتند. نتایج: مقایسه میانگین متغیرهای پژوهش شامل رضایت از فرمت، به هنگام بودن، سهولت استفاده، محتوا و دقت داشبورد با وضعیت متوسط نشان داد که تفاوت معناداری بین میانگین تمامی متغیر‌ها و مقدار متوسط آن‌ها وجود دارد. نتیجه‌گیری: متغیر فرمت بیشترین میزان رضایت و متغیر دقت کمترین میزان رضایت را در بین کاربران داشته است. همچنین سطح رضایت کاربران از همه فاکتورهای داشبورد ساخته شده به یک اندازه می‌باشد. این نشان دهنده آن است که کاربران از داشبورد ساخته شده بر اساس اصول و خطوط راهنمای به دست آمده رضایت مناسبی داشته‌اند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectداشبورد بیمارستانی، مدل رضایت‌مندی، کاربر نهاییen_US
dc.titleنمونه سازي و ارزيابي يك داشبورد بيمارستاني بر اساس مدل رضايتمندي كاربر نهايي-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
106.pdf837.08 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسعيد روحاني-
dc.contributorشوكا ضامنيان-
dc.date.accessioned2023-05-04T20:31:13Z-
dc.date.available2023-05-04T20:31:13Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4732-
dc.description.abstractمقدمه: یکی از ابزارهای نوین در عرصه فناوری اطلاعات به عنوان پشتیبان و همراه در فرآیند مدیریت استراتژیک سازمان‌ها، داشبورد‌های سازمانی می‌باشد. هدف از این پژوهش، ساخت نمونه‌ای از یک داشبورد بیمارستانی بر اساس اصول و خطوط راهنمای طراحی و معماری فنی داشبوردهای سازمانی و ارزیابی آن بر اساس مدل رضایت‌مندی کاربر نهایی می‌باشد. روش: با روش تحقیق آزمایشی، مدل نمونه ی یک داشبورد آماده گردید. سپس با روش پیمایشی، پرسشنامه‌ای شامل 16 سؤال که زیرمجموعه پنج متغیر مستقل مدل رضایتمندی کاربر نهایی یعنی محتوا، دقت، فرمت، سهولت استفاده و به هنگام بودن می‌باشند طراحی و مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0/7 محاسبه گردید. داشبورد برای ارزیابی در اختیار حجم نمونه 36 نفر که با توجه به جدول مورگان و با شیوه نمونه‌گیری مبتنی بر هدف از میان جامعه آماری 40 نفری انتخاب شدند قرار گرفت و با تکمیل پرسشنامه‌ها اطلاعات آماری جمع‌آوری شده مورد مقایسه و تجزیه‌و‌تحلیل قرار گرفتند. نتایج: مقایسه میانگین متغیرهای پژوهش شامل رضایت از فرمت، به هنگام بودن، سهولت استفاده، محتوا و دقت داشبورد با وضعیت متوسط نشان داد که تفاوت معناداری بین میانگین تمامی متغیر‌ها و مقدار متوسط آن‌ها وجود دارد. نتیجه‌گیری: متغیر فرمت بیشترین میزان رضایت و متغیر دقت کمترین میزان رضایت را در بین کاربران داشته است. همچنین سطح رضایت کاربران از همه فاکتورهای داشبورد ساخته شده به یک اندازه می‌باشد. این نشان دهنده آن است که کاربران از داشبورد ساخته شده بر اساس اصول و خطوط راهنمای به دست آمده رضایت مناسبی داشته‌اند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectداشبورد بیمارستانی، مدل رضایت‌مندی، کاربر نهاییen_US
dc.titleنمونه سازي و ارزيابي يك داشبورد بيمارستاني بر اساس مدل رضايتمندي كاربر نهايي-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
106.pdf837.08 kBAdobe PDF