جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4698
عنوان: بررسی رابطه بین میزان انواع تعامل دانشجویان گروه فنی - مهندسی موسسه آموزش عالی مهر البرزبا عملکرد تحصیلی
پدیدآورنده: علینقی کمال خرازي;عباس بازرگان;فاطمه نارنجی ثانی;زینب السادات مصطفوي
کلید واژه ها: یادگیري الکترونیکی، تعامل، فنّاوري آموزشی، محیط تعاملی، عملکرد تحصیلی
تاریخ انتشار: 1394
چکیده: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطۀ بین میزان انواع تعامل دانشجویان گروه فنی مهندسی مؤسسۀ آموزش عالی مهر البرز با عملکرد تحصیلی آنها است. جامعۀ آماري پژوهش شامل تمام دانشجویان زن و مرد دانشکدة فنی مهندسی این دانشگاه و روش نمونهگیري به روش نمونهگیري تصادفی ساده است. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامۀ محققساخته است که روایی آن را استادان و خبرگان یادگیري الکترونیکی تأیید کردهاند و پایایی آن به وسیلۀ آلفاي کرانباخ تأیید شده است، همچنین معدل دانشجویان بهعنوان دو گروه مستقل و همبستگی پیرسون و رگرسیون T شاخص عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. براي تحلیل داده ها از آزمونهاي چندمتغیره استفاده شده است. نتایج مربوط به بررسی پرسشهاي پژوهش نشان داد که میانگین بهدستآمده براي انواع تعامل در 2 بود، که نشاندهندة این است که انواع تعامل در این دانشگاه در سطح نسبتاً مطلوب قرار / دوره هاي یادگیري الکترونیکی مهر البرز 94 0 وجود داشت؛ ضریب / دارد، همچنین بین تمام مؤلفه ه اي تعامل و عملکرد تحصیلی همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 0، و تعامل / 0، تعامل دانشجو با استاد 51 / 0، تعامل دانشجو با دانشجو 48 / همبستگی تعامل دانشجو با محتوا و عملکرد تحصیلی 31 0 بود. مؤلفه هایی که بیشترین توان پیشبینی عملکرد تحصیلی را داشت تعامل دانشجو با استاد و تعامل دانشجو / دانشجو با دستیار 31 با دانشجو بود، علاوه بر آن بین میزان انواع مؤلفههاي تعامل با اشتغال و جنسیت تفاوت معناداري وجود ندارد و فقط در مؤلفۀ تعامل دانشجو محتوا و دانشجو دستیار آموزشی با تجربۀ فنّاوري اطلاعات تفاوت معناداري وجود دارد؛ به عبارت دیگر، دانشجویانی که از تجربۀ فنّاوري اطلاعات برخوردارند می توانند تعامل بیشتري با محتوا و دستیار آموزشی برقرار کنند.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4698
مجموعه(های):تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
99.pdf319.59 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی رابطه بین میزان انواع تعامل دانشجویان گروه فنی - مهندسی موسسه آموزش عالی مهر البرزبا عملکرد تحصیلی
پدیدآورنده: علینقی کمال خرازي;عباس بازرگان;فاطمه نارنجی ثانی;زینب السادات مصطفوي
کلید واژه ها: یادگیري الکترونیکی، تعامل، فنّاوري آموزشی، محیط تعاملی، عملکرد تحصیلی
تاریخ انتشار: 1394
چکیده: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطۀ بین میزان انواع تعامل دانشجویان گروه فنی مهندسی مؤسسۀ آموزش عالی مهر البرز با عملکرد تحصیلی آنها است. جامعۀ آماري پژوهش شامل تمام دانشجویان زن و مرد دانشکدة فنی مهندسی این دانشگاه و روش نمونهگیري به روش نمونهگیري تصادفی ساده است. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامۀ محققساخته است که روایی آن را استادان و خبرگان یادگیري الکترونیکی تأیید کردهاند و پایایی آن به وسیلۀ آلفاي کرانباخ تأیید شده است، همچنین معدل دانشجویان بهعنوان دو گروه مستقل و همبستگی پیرسون و رگرسیون T شاخص عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. براي تحلیل داده ها از آزمونهاي چندمتغیره استفاده شده است. نتایج مربوط به بررسی پرسشهاي پژوهش نشان داد که میانگین بهدستآمده براي انواع تعامل در 2 بود، که نشاندهندة این است که انواع تعامل در این دانشگاه در سطح نسبتاً مطلوب قرار / دوره هاي یادگیري الکترونیکی مهر البرز 94 0 وجود داشت؛ ضریب / دارد، همچنین بین تمام مؤلفه ه اي تعامل و عملکرد تحصیلی همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 0، و تعامل / 0، تعامل دانشجو با استاد 51 / 0، تعامل دانشجو با دانشجو 48 / همبستگی تعامل دانشجو با محتوا و عملکرد تحصیلی 31 0 بود. مؤلفه هایی که بیشترین توان پیشبینی عملکرد تحصیلی را داشت تعامل دانشجو با استاد و تعامل دانشجو / دانشجو با دستیار 31 با دانشجو بود، علاوه بر آن بین میزان انواع مؤلفههاي تعامل با اشتغال و جنسیت تفاوت معناداري وجود ندارد و فقط در مؤلفۀ تعامل دانشجو محتوا و دانشجو دستیار آموزشی با تجربۀ فنّاوري اطلاعات تفاوت معناداري وجود دارد؛ به عبارت دیگر، دانشجویانی که از تجربۀ فنّاوري اطلاعات برخوردارند می توانند تعامل بیشتري با محتوا و دستیار آموزشی برقرار کنند.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4698
مجموعه(های):تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
99.pdf319.59 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: بررسی رابطه بین میزان انواع تعامل دانشجویان گروه فنی - مهندسی موسسه آموزش عالی مهر البرزبا عملکرد تحصیلی
پدیدآورنده: علینقی کمال خرازي;عباس بازرگان;فاطمه نارنجی ثانی;زینب السادات مصطفوي
کلید واژه ها: یادگیري الکترونیکی، تعامل، فنّاوري آموزشی، محیط تعاملی، عملکرد تحصیلی
تاریخ انتشار: 1394
چکیده: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطۀ بین میزان انواع تعامل دانشجویان گروه فنی مهندسی مؤسسۀ آموزش عالی مهر البرز با عملکرد تحصیلی آنها است. جامعۀ آماري پژوهش شامل تمام دانشجویان زن و مرد دانشکدة فنی مهندسی این دانشگاه و روش نمونهگیري به روش نمونهگیري تصادفی ساده است. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامۀ محققساخته است که روایی آن را استادان و خبرگان یادگیري الکترونیکی تأیید کردهاند و پایایی آن به وسیلۀ آلفاي کرانباخ تأیید شده است، همچنین معدل دانشجویان بهعنوان دو گروه مستقل و همبستگی پیرسون و رگرسیون T شاخص عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. براي تحلیل داده ها از آزمونهاي چندمتغیره استفاده شده است. نتایج مربوط به بررسی پرسشهاي پژوهش نشان داد که میانگین بهدستآمده براي انواع تعامل در 2 بود، که نشاندهندة این است که انواع تعامل در این دانشگاه در سطح نسبتاً مطلوب قرار / دوره هاي یادگیري الکترونیکی مهر البرز 94 0 وجود داشت؛ ضریب / دارد، همچنین بین تمام مؤلفه ه اي تعامل و عملکرد تحصیلی همبستگی مثبت و معناداري در سطح 05 0، و تعامل / 0، تعامل دانشجو با استاد 51 / 0، تعامل دانشجو با دانشجو 48 / همبستگی تعامل دانشجو با محتوا و عملکرد تحصیلی 31 0 بود. مؤلفه هایی که بیشترین توان پیشبینی عملکرد تحصیلی را داشت تعامل دانشجو با استاد و تعامل دانشجو / دانشجو با دستیار 31 با دانشجو بود، علاوه بر آن بین میزان انواع مؤلفههاي تعامل با اشتغال و جنسیت تفاوت معناداري وجود ندارد و فقط در مؤلفۀ تعامل دانشجو محتوا و دانشجو دستیار آموزشی با تجربۀ فنّاوري اطلاعات تفاوت معناداري وجود دارد؛ به عبارت دیگر، دانشجویانی که از تجربۀ فنّاوري اطلاعات برخوردارند می توانند تعامل بیشتري با محتوا و دستیار آموزشی برقرار کنند.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4698
مجموعه(های):تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
99.pdf319.59 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل