جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4608
عنوان: نیاز سنجی اجرائی سازی مطالعه بازار در مديريت سبد پروژه‌های ساخت‌وساز
پدیدآورنده: حامد حسینی;احسان سقط فروش;علی قورچی
کلید واژه ها: مطالعه بازار ، مدیریت سبد پروژه ، پروژه های ساخت وساز ، نیازسنجی ، اجرائی سازی
تاریخ انتشار: 1395
چکیده: مفهوم مدیریت سبد پروژه یکی از ابزارهای جدید حوزه ی مدیریت پروژه است. مدیریت سبد پروژه دارای فرآیندهای مداومی ست که عبارت اند از ارزیابی، انتخاب، اولویت بندی؛ این فرآیندها به طور مداوم در مدیریت سبد پروژه در حال اجرا و به روزرسانی هستند. در فرآیند ارزیابی یکی از مهم ترین بخش ها مطالعات بازار است. در حوزه های مختلف صنعت مفاهیم اساسی بازار و مطالعات بازار به خوبی شناخته و با دقت موردمطالعه و تحقیق قرارگرفته اند، اما در حوزه صنعت ساخت وساز مفاهیم بازار همچنان ناشناخته و مورد بی توجهی هستند. در سال های گذشته به خصوص در چند سال اخیر صنعت ساخت وساز ناشی از برخی عوامل خارجی و داخلی (در حوزه شرکت ها) دچار رکود شده است. این رکود درنهایت موجب پیچیده شدن اوضاع رقابت در بازار ساخت وساز شده و شرکت های بسیاری دچار ورشکستگی شده اند. این تحقیق با استفاده از روش آنالیز توصیفی سعی در تحلیل و بیان اهمیت مطالعه بازار کرده و با استفاده از بررسی بازار ساخت وساز به دنبال نمایش اهمیت و نیاز به مطالعه بازار در مدیریت سبد پروژه های ساخت و ساز است. جمع آوری دادها از طریق روش کتابخانه ای با ابزار فیش برداری و ملاحظات عینی صورت گرفته و در ادامه با تحلیلی کیفی به بیان یافته ها پرداخته است. درنهایت نتیجه حاصل از مقاله، نیاز مدیریت سبد پروژه های ساخت وساز را به مطالعه بازار بیان می دارد. مطالعه بازار برای سازمان هایی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می کنند موجب کاهش ریسک های سرمایه گذاری و افزایش احتمال موفقیت خواهد شد. در صورت عدم انجام مطالعه بازار منابع محدود سرمایه گذاری شده در معرض ریسک های بزرگی قرار می گیرند که با پیشرفت پروژه ها تهدید و تأثیر آن ها افزایش می یابد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4608
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
52.pdf737.56 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: نیاز سنجی اجرائی سازی مطالعه بازار در مديريت سبد پروژه‌های ساخت‌وساز
پدیدآورنده: حامد حسینی;احسان سقط فروش;علی قورچی
کلید واژه ها: مطالعه بازار ، مدیریت سبد پروژه ، پروژه های ساخت وساز ، نیازسنجی ، اجرائی سازی
تاریخ انتشار: 1395
چکیده: مفهوم مدیریت سبد پروژه یکی از ابزارهای جدید حوزه ی مدیریت پروژه است. مدیریت سبد پروژه دارای فرآیندهای مداومی ست که عبارت اند از ارزیابی، انتخاب، اولویت بندی؛ این فرآیندها به طور مداوم در مدیریت سبد پروژه در حال اجرا و به روزرسانی هستند. در فرآیند ارزیابی یکی از مهم ترین بخش ها مطالعات بازار است. در حوزه های مختلف صنعت مفاهیم اساسی بازار و مطالعات بازار به خوبی شناخته و با دقت موردمطالعه و تحقیق قرارگرفته اند، اما در حوزه صنعت ساخت وساز مفاهیم بازار همچنان ناشناخته و مورد بی توجهی هستند. در سال های گذشته به خصوص در چند سال اخیر صنعت ساخت وساز ناشی از برخی عوامل خارجی و داخلی (در حوزه شرکت ها) دچار رکود شده است. این رکود درنهایت موجب پیچیده شدن اوضاع رقابت در بازار ساخت وساز شده و شرکت های بسیاری دچار ورشکستگی شده اند. این تحقیق با استفاده از روش آنالیز توصیفی سعی در تحلیل و بیان اهمیت مطالعه بازار کرده و با استفاده از بررسی بازار ساخت وساز به دنبال نمایش اهمیت و نیاز به مطالعه بازار در مدیریت سبد پروژه های ساخت و ساز است. جمع آوری دادها از طریق روش کتابخانه ای با ابزار فیش برداری و ملاحظات عینی صورت گرفته و در ادامه با تحلیلی کیفی به بیان یافته ها پرداخته است. درنهایت نتیجه حاصل از مقاله، نیاز مدیریت سبد پروژه های ساخت وساز را به مطالعه بازار بیان می دارد. مطالعه بازار برای سازمان هایی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می کنند موجب کاهش ریسک های سرمایه گذاری و افزایش احتمال موفقیت خواهد شد. در صورت عدم انجام مطالعه بازار منابع محدود سرمایه گذاری شده در معرض ریسک های بزرگی قرار می گیرند که با پیشرفت پروژه ها تهدید و تأثیر آن ها افزایش می یابد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4608
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
52.pdf737.56 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل
عنوان: نیاز سنجی اجرائی سازی مطالعه بازار در مديريت سبد پروژه‌های ساخت‌وساز
پدیدآورنده: حامد حسینی;احسان سقط فروش;علی قورچی
کلید واژه ها: مطالعه بازار ، مدیریت سبد پروژه ، پروژه های ساخت وساز ، نیازسنجی ، اجرائی سازی
تاریخ انتشار: 1395
چکیده: مفهوم مدیریت سبد پروژه یکی از ابزارهای جدید حوزه ی مدیریت پروژه است. مدیریت سبد پروژه دارای فرآیندهای مداومی ست که عبارت اند از ارزیابی، انتخاب، اولویت بندی؛ این فرآیندها به طور مداوم در مدیریت سبد پروژه در حال اجرا و به روزرسانی هستند. در فرآیند ارزیابی یکی از مهم ترین بخش ها مطالعات بازار است. در حوزه های مختلف صنعت مفاهیم اساسی بازار و مطالعات بازار به خوبی شناخته و با دقت موردمطالعه و تحقیق قرارگرفته اند، اما در حوزه صنعت ساخت وساز مفاهیم بازار همچنان ناشناخته و مورد بی توجهی هستند. در سال های گذشته به خصوص در چند سال اخیر صنعت ساخت وساز ناشی از برخی عوامل خارجی و داخلی (در حوزه شرکت ها) دچار رکود شده است. این رکود درنهایت موجب پیچیده شدن اوضاع رقابت در بازار ساخت وساز شده و شرکت های بسیاری دچار ورشکستگی شده اند. این تحقیق با استفاده از روش آنالیز توصیفی سعی در تحلیل و بیان اهمیت مطالعه بازار کرده و با استفاده از بررسی بازار ساخت وساز به دنبال نمایش اهمیت و نیاز به مطالعه بازار در مدیریت سبد پروژه های ساخت و ساز است. جمع آوری دادها از طریق روش کتابخانه ای با ابزار فیش برداری و ملاحظات عینی صورت گرفته و در ادامه با تحلیلی کیفی به بیان یافته ها پرداخته است. درنهایت نتیجه حاصل از مقاله، نیاز مدیریت سبد پروژه های ساخت وساز را به مطالعه بازار بیان می دارد. مطالعه بازار برای سازمان هایی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می کنند موجب کاهش ریسک های سرمایه گذاری و افزایش احتمال موفقیت خواهد شد. در صورت عدم انجام مطالعه بازار منابع محدود سرمایه گذاری شده در معرض ریسک های بزرگی قرار می گیرند که با پیشرفت پروژه ها تهدید و تأثیر آن ها افزایش می یابد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4608
مجموعه(های):مدیریت ‍‍‍‍پروژه و ساخت

پیوست های این کاربرگه
فایل توضیحات اندازهفرمت  
52.pdf737.56 kBAdobe PDFتصویر
مشاهده فایل