Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4532
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorفرناز امین صالحی-
dc.contributorمیترا کوچه مشکی-
dc.contributorمحمدمهدی محمدمهدی-
dc.contributorمرجانه محسنی منش-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:27:05Z-
dc.date.available2023-02-03T20:27:05Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4532-
dc.description.abstractشناخت دقیق و علمی اجزای تشکیل دهنده ی تعهد سازمانی و سنجش میزان و تاثیر هریک از این عامل ها بر تعهد سازمانی از اهمیتی ویژه برخوردار بوده و می تواند در گزینش ارزشیابی و آموزش کارکنان راه گشای مدیریت کشور باشد. لذا، تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر جوسازمانی بر سختی کار کارکنان و تعهد سازمانی در شرکت بیمه آسیاانجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی پیمایشی و ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی می باشد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز این تحقیق از پرسشنامه استاندارد و برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی ، مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه های جو سازمانی هالپین و کرافت، فهرست بار کمی کار برای سنجش سختی کار اسپکتور و جکس 1998 )، تعهد سازمانی آلن و میر (بازبینی شده 2007 ) بودند. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران و معاونین و کارمندان ارشد شعب بیمه آسیا در شهر تهران بودند که با استفاده از فرمول کوکران و به شیوه کاملا تصادفی تعداد 196 نفر بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. تجزیه وتحلیل داده ها و فرضیات توسط آزمون های توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که رابطه ی علی مثبت و معنادار میان ابعاد جو سازمانی و با سختی کار کارکنان، تعهد هنجاری، تعهد مستمر، تعهد رفتاری، تعهد عاطفی و مقدار کار کارکنان وجود دارد و با توجه به مدل تخمین استاندارد کل مدل می توان گفت که متغیر جو سازمانی در حدود 43/56% از تغییرات متغیر سختی کار و در حدود 40/09% تغیرات متغیر تعهد شغلی را پیش بینی می کند. بنابراین فرضیه اصلی تایید می شود و می توان بیان کرد که ارتقای جو سازمانی در جامعه ی موردنظر در سطح اطمینان 95% موجب ارتقای تعهد سازمانی و بهبود شرایط کاری می شودen_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectجو سازمانی ، سختی کار ، تعهد سازمانی ، شرکت بیمه آسیاen_US
dc.titleتاثیر جو سازمانی بر سختی کار و تعهد سازمانی کارکنان(مطالعه موردی: شرکت بیمه آسیا)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
493.pdf735.01 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorفرناز امین صالحی-
dc.contributorمیترا کوچه مشکی-
dc.contributorمحمدمهدی محمدمهدی-
dc.contributorمرجانه محسنی منش-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:27:05Z-
dc.date.available2023-02-03T20:27:05Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4532-
dc.description.abstractشناخت دقیق و علمی اجزای تشکیل دهنده ی تعهد سازمانی و سنجش میزان و تاثیر هریک از این عامل ها بر تعهد سازمانی از اهمیتی ویژه برخوردار بوده و می تواند در گزینش ارزشیابی و آموزش کارکنان راه گشای مدیریت کشور باشد. لذا، تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر جوسازمانی بر سختی کار کارکنان و تعهد سازمانی در شرکت بیمه آسیاانجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی پیمایشی و ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی می باشد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز این تحقیق از پرسشنامه استاندارد و برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی ، مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه های جو سازمانی هالپین و کرافت، فهرست بار کمی کار برای سنجش سختی کار اسپکتور و جکس 1998 )، تعهد سازمانی آلن و میر (بازبینی شده 2007 ) بودند. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران و معاونین و کارمندان ارشد شعب بیمه آسیا در شهر تهران بودند که با استفاده از فرمول کوکران و به شیوه کاملا تصادفی تعداد 196 نفر بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. تجزیه وتحلیل داده ها و فرضیات توسط آزمون های توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که رابطه ی علی مثبت و معنادار میان ابعاد جو سازمانی و با سختی کار کارکنان، تعهد هنجاری، تعهد مستمر، تعهد رفتاری، تعهد عاطفی و مقدار کار کارکنان وجود دارد و با توجه به مدل تخمین استاندارد کل مدل می توان گفت که متغیر جو سازمانی در حدود 43/56% از تغییرات متغیر سختی کار و در حدود 40/09% تغیرات متغیر تعهد شغلی را پیش بینی می کند. بنابراین فرضیه اصلی تایید می شود و می توان بیان کرد که ارتقای جو سازمانی در جامعه ی موردنظر در سطح اطمینان 95% موجب ارتقای تعهد سازمانی و بهبود شرایط کاری می شودen_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectجو سازمانی ، سختی کار ، تعهد سازمانی ، شرکت بیمه آسیاen_US
dc.titleتاثیر جو سازمانی بر سختی کار و تعهد سازمانی کارکنان(مطالعه موردی: شرکت بیمه آسیا)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
493.pdf735.01 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorفرناز امین صالحی-
dc.contributorمیترا کوچه مشکی-
dc.contributorمحمدمهدی محمدمهدی-
dc.contributorمرجانه محسنی منش-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:27:05Z-
dc.date.available2023-02-03T20:27:05Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4532-
dc.description.abstractشناخت دقیق و علمی اجزای تشکیل دهنده ی تعهد سازمانی و سنجش میزان و تاثیر هریک از این عامل ها بر تعهد سازمانی از اهمیتی ویژه برخوردار بوده و می تواند در گزینش ارزشیابی و آموزش کارکنان راه گشای مدیریت کشور باشد. لذا، تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر جوسازمانی بر سختی کار کارکنان و تعهد سازمانی در شرکت بیمه آسیاانجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی پیمایشی و ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی می باشد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز این تحقیق از پرسشنامه استاندارد و برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی ، مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه های جو سازمانی هالپین و کرافت، فهرست بار کمی کار برای سنجش سختی کار اسپکتور و جکس 1998 )، تعهد سازمانی آلن و میر (بازبینی شده 2007 ) بودند. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران و معاونین و کارمندان ارشد شعب بیمه آسیا در شهر تهران بودند که با استفاده از فرمول کوکران و به شیوه کاملا تصادفی تعداد 196 نفر بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. تجزیه وتحلیل داده ها و فرضیات توسط آزمون های توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که رابطه ی علی مثبت و معنادار میان ابعاد جو سازمانی و با سختی کار کارکنان، تعهد هنجاری، تعهد مستمر، تعهد رفتاری، تعهد عاطفی و مقدار کار کارکنان وجود دارد و با توجه به مدل تخمین استاندارد کل مدل می توان گفت که متغیر جو سازمانی در حدود 43/56% از تغییرات متغیر سختی کار و در حدود 40/09% تغیرات متغیر تعهد شغلی را پیش بینی می کند. بنابراین فرضیه اصلی تایید می شود و می توان بیان کرد که ارتقای جو سازمانی در جامعه ی موردنظر در سطح اطمینان 95% موجب ارتقای تعهد سازمانی و بهبود شرایط کاری می شودen_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectجو سازمانی ، سختی کار ، تعهد سازمانی ، شرکت بیمه آسیاen_US
dc.titleتاثیر جو سازمانی بر سختی کار و تعهد سازمانی کارکنان(مطالعه موردی: شرکت بیمه آسیا)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
493.pdf735.01 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File