Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4529
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحسن مظاهری اسد-
dc.contributorتانیا سلجوقی-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:21:48Z-
dc.date.available2023-02-03T20:21:48Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4529-
dc.description.abstractسیستمهای هوش تجاری میتوانند مزایای بسیاری برای سازمانها به ارمغان آورند اما پیادهسازی و استفاده از مزایای آنها اغلب با مشکلاتی همراه بوده است. در همین رابطه، هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر اجرای موفق سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی ایران میباشد. بدین منظور ابتدا ادبیات و پیشینه تحقیق مرور گردیده و 26 عامل موفقیت از مطالعات متعددی استخراج گردید. در ادامه پرسشنامهای جهت بررسی پایایی، روایی و انتخاب عوامل مهم نهایی برای تحقیق حاضر تدوین و بین اساتید دانشگاهی و متخصصین شرکتهای تولیدی توزیع گردید که در نهایت تعداد 35 پرسشنامه تکمیل شده جمعآوری گردید. پس از بررسی پایایی پرسشنامه به روش آزمون آلفای کرونباخ و تایید پایایی پرسشنامه به بررسی روایی محتوایی به شکل کمی با استفاده از دو ضریب نسبی روایی محتوا و شاخص روایی محتوا پرداخته شد که نتایج نشاندهندهی تایید روایی محتوایی گویههای (عوامل) بوده است. سپس جهت پالایش عوامل موفقیت اولیه استخراجشده از ادبیات و پیشینه تحقیق از بررسی روایی صوری بهره گرفته و از بین 26 عامل شناسایی شده، تعداد 22 عامل که نمره آنها بالاتر از 5/1 بودند به عنوان عوامل مهمتر و نهایی تحقیق انتخاب گردیدند. در نهایت از تحلیل عاملی اکتشافی (روایی سازه) جهت گروهبندی عوامل شناسایی شده استفاده گردید که مطابق نتایج تحلیل عاملی اکتشافی، کلیه عوامل در چهار گروه سازمانی ، انسانی ، مدیریت پروژه و فنی دستهبندی شدند که هر کدام به ترتیب شامل 5 ،4 ،6 و 7 عامل حیاتی موفقیت در پروژههای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectهوش تجاری ، BI ، شرکتهای تولیدی ، عوامل حیاتی موفقیتen_US
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر اجرای موفق سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
490.pdf702.48 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحسن مظاهری اسد-
dc.contributorتانیا سلجوقی-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:21:48Z-
dc.date.available2023-02-03T20:21:48Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4529-
dc.description.abstractسیستمهای هوش تجاری میتوانند مزایای بسیاری برای سازمانها به ارمغان آورند اما پیادهسازی و استفاده از مزایای آنها اغلب با مشکلاتی همراه بوده است. در همین رابطه، هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر اجرای موفق سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی ایران میباشد. بدین منظور ابتدا ادبیات و پیشینه تحقیق مرور گردیده و 26 عامل موفقیت از مطالعات متعددی استخراج گردید. در ادامه پرسشنامهای جهت بررسی پایایی، روایی و انتخاب عوامل مهم نهایی برای تحقیق حاضر تدوین و بین اساتید دانشگاهی و متخصصین شرکتهای تولیدی توزیع گردید که در نهایت تعداد 35 پرسشنامه تکمیل شده جمعآوری گردید. پس از بررسی پایایی پرسشنامه به روش آزمون آلفای کرونباخ و تایید پایایی پرسشنامه به بررسی روایی محتوایی به شکل کمی با استفاده از دو ضریب نسبی روایی محتوا و شاخص روایی محتوا پرداخته شد که نتایج نشاندهندهی تایید روایی محتوایی گویههای (عوامل) بوده است. سپس جهت پالایش عوامل موفقیت اولیه استخراجشده از ادبیات و پیشینه تحقیق از بررسی روایی صوری بهره گرفته و از بین 26 عامل شناسایی شده، تعداد 22 عامل که نمره آنها بالاتر از 5/1 بودند به عنوان عوامل مهمتر و نهایی تحقیق انتخاب گردیدند. در نهایت از تحلیل عاملی اکتشافی (روایی سازه) جهت گروهبندی عوامل شناسایی شده استفاده گردید که مطابق نتایج تحلیل عاملی اکتشافی، کلیه عوامل در چهار گروه سازمانی ، انسانی ، مدیریت پروژه و فنی دستهبندی شدند که هر کدام به ترتیب شامل 5 ،4 ،6 و 7 عامل حیاتی موفقیت در پروژههای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectهوش تجاری ، BI ، شرکتهای تولیدی ، عوامل حیاتی موفقیتen_US
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر اجرای موفق سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
490.pdf702.48 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorمحسن مظاهری اسد-
dc.contributorتانیا سلجوقی-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:21:48Z-
dc.date.available2023-02-03T20:21:48Z-
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4529-
dc.description.abstractسیستمهای هوش تجاری میتوانند مزایای بسیاری برای سازمانها به ارمغان آورند اما پیادهسازی و استفاده از مزایای آنها اغلب با مشکلاتی همراه بوده است. در همین رابطه، هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر اجرای موفق سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی ایران میباشد. بدین منظور ابتدا ادبیات و پیشینه تحقیق مرور گردیده و 26 عامل موفقیت از مطالعات متعددی استخراج گردید. در ادامه پرسشنامهای جهت بررسی پایایی، روایی و انتخاب عوامل مهم نهایی برای تحقیق حاضر تدوین و بین اساتید دانشگاهی و متخصصین شرکتهای تولیدی توزیع گردید که در نهایت تعداد 35 پرسشنامه تکمیل شده جمعآوری گردید. پس از بررسی پایایی پرسشنامه به روش آزمون آلفای کرونباخ و تایید پایایی پرسشنامه به بررسی روایی محتوایی به شکل کمی با استفاده از دو ضریب نسبی روایی محتوا و شاخص روایی محتوا پرداخته شد که نتایج نشاندهندهی تایید روایی محتوایی گویههای (عوامل) بوده است. سپس جهت پالایش عوامل موفقیت اولیه استخراجشده از ادبیات و پیشینه تحقیق از بررسی روایی صوری بهره گرفته و از بین 26 عامل شناسایی شده، تعداد 22 عامل که نمره آنها بالاتر از 5/1 بودند به عنوان عوامل مهمتر و نهایی تحقیق انتخاب گردیدند. در نهایت از تحلیل عاملی اکتشافی (روایی سازه) جهت گروهبندی عوامل شناسایی شده استفاده گردید که مطابق نتایج تحلیل عاملی اکتشافی، کلیه عوامل در چهار گروه سازمانی ، انسانی ، مدیریت پروژه و فنی دستهبندی شدند که هر کدام به ترتیب شامل 5 ،4 ،6 و 7 عامل حیاتی موفقیت در پروژههای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectهوش تجاری ، BI ، شرکتهای تولیدی ، عوامل حیاتی موفقیتen_US
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر اجرای موفق سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای تولیدی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
490.pdf702.48 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File