جهت دسترسی به کاربرگه ی زیر، از این لینک استفاده کنید. http://localhost/handle/Hannan/4524
عنوان: بررسی نقش مستندسازی دانش در فرایند معماری نرم افزار (مورد مطالعه دانشگاه علوم پزشکی ایران)
پدیدآورنده: زهرا بوربور;سحرالسادات اشرافی فرد;طاها منصوری;محمدحسن سمسارپور
کلید واژه ها: مستندسازی دانش ، معماری نرم افزار ، دانشگاه علوم پزشکی ایران
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: هدف این مطالعه بررسی نقش مستندسازی دانش در فرآیند معماری نرم افزار در دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است. مبانی نظری و مطالعات پیشین این تحقیق به صورت کتابخانه ای و اطلاعات مربوط به آزمون فرضیات با روش میدانی و بوسیله پرسشنامه جمع آوری گردید. مطالعات نظری این تحقیق به صورت کتابخانه ای و از طریق مقالات، کتاب ها، مجلات و سایت های معتبر جمع آوری گشت. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به آزمون فرض ها از پرسشنامه استفاده شد. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته با توجه به مولفه های مستندسازی دانش و معماری نرم افزار استفاده شد. روایی و پایایی ابزار با استفاده از آزمون کرونباخ تایید شد. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد و از روش تصادفی خوشه ای نمونه گیری انجام شد. علت استفاده از روش تصادفی خوشه ای این بود که واریانس بین گروهی در اینجا بالاست و برای کاهش این واریانس از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شد. بعد از جمع آوری اطلاعات، داده ها با نرم افزار SPSS مورد آنالیز قرار گرفت. نتایج مطالعه می تواند برای مدیران سازمان ها و موسسات پیام های شفافی در برداشته باشد که بتوانند براساس آن یافته ها به تدوین برنامه عملیاتی دقیق با هدف افزایش مستندسازی دانش و تجربه خود بپردازند. همچنین نتایج این تحقیق میتواند روند و فرآیندهای معماری نرم افزار را تسریع نماید؛ همچنین از نظر کاربردی نقش مستندسازی دانش در معماری نرم افزار دارای نتایجی است که به مرور تمامی سازمان از آن منتفع خواهند شد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4524
مجموعه(های):مدیریت فناوری اطلاعات

پیوست های این کاربرگه
فایل اندازهفرمت  
487.pdf273.43 kBAdobe PDF
عنوان: بررسی نقش مستندسازی دانش در فرایند معماری نرم افزار (مورد مطالعه دانشگاه علوم پزشکی ایران)
پدیدآورنده: زهرا بوربور;سحرالسادات اشرافی فرد;طاها منصوری;محمدحسن سمسارپور
کلید واژه ها: مستندسازی دانش ، معماری نرم افزار ، دانشگاه علوم پزشکی ایران
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: هدف این مطالعه بررسی نقش مستندسازی دانش در فرآیند معماری نرم افزار در دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است. مبانی نظری و مطالعات پیشین این تحقیق به صورت کتابخانه ای و اطلاعات مربوط به آزمون فرضیات با روش میدانی و بوسیله پرسشنامه جمع آوری گردید. مطالعات نظری این تحقیق به صورت کتابخانه ای و از طریق مقالات، کتاب ها، مجلات و سایت های معتبر جمع آوری گشت. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به آزمون فرض ها از پرسشنامه استفاده شد. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته با توجه به مولفه های مستندسازی دانش و معماری نرم افزار استفاده شد. روایی و پایایی ابزار با استفاده از آزمون کرونباخ تایید شد. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد و از روش تصادفی خوشه ای نمونه گیری انجام شد. علت استفاده از روش تصادفی خوشه ای این بود که واریانس بین گروهی در اینجا بالاست و برای کاهش این واریانس از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شد. بعد از جمع آوری اطلاعات، داده ها با نرم افزار SPSS مورد آنالیز قرار گرفت. نتایج مطالعه می تواند برای مدیران سازمان ها و موسسات پیام های شفافی در برداشته باشد که بتوانند براساس آن یافته ها به تدوین برنامه عملیاتی دقیق با هدف افزایش مستندسازی دانش و تجربه خود بپردازند. همچنین نتایج این تحقیق میتواند روند و فرآیندهای معماری نرم افزار را تسریع نماید؛ همچنین از نظر کاربردی نقش مستندسازی دانش در معماری نرم افزار دارای نتایجی است که به مرور تمامی سازمان از آن منتفع خواهند شد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4524
مجموعه(های):مدیریت فناوری اطلاعات

پیوست های این کاربرگه
فایل اندازهفرمت  
487.pdf273.43 kBAdobe PDF
عنوان: بررسی نقش مستندسازی دانش در فرایند معماری نرم افزار (مورد مطالعه دانشگاه علوم پزشکی ایران)
پدیدآورنده: زهرا بوربور;سحرالسادات اشرافی فرد;طاها منصوری;محمدحسن سمسارپور
کلید واژه ها: مستندسازی دانش ، معماری نرم افزار ، دانشگاه علوم پزشکی ایران
تاریخ انتشار: 1397
چکیده: هدف این مطالعه بررسی نقش مستندسازی دانش در فرآیند معماری نرم افزار در دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است. مبانی نظری و مطالعات پیشین این تحقیق به صورت کتابخانه ای و اطلاعات مربوط به آزمون فرضیات با روش میدانی و بوسیله پرسشنامه جمع آوری گردید. مطالعات نظری این تحقیق به صورت کتابخانه ای و از طریق مقالات، کتاب ها، مجلات و سایت های معتبر جمع آوری گشت. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به آزمون فرض ها از پرسشنامه استفاده شد. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته با توجه به مولفه های مستندسازی دانش و معماری نرم افزار استفاده شد. روایی و پایایی ابزار با استفاده از آزمون کرونباخ تایید شد. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد و از روش تصادفی خوشه ای نمونه گیری انجام شد. علت استفاده از روش تصادفی خوشه ای این بود که واریانس بین گروهی در اینجا بالاست و برای کاهش این واریانس از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شد. بعد از جمع آوری اطلاعات، داده ها با نرم افزار SPSS مورد آنالیز قرار گرفت. نتایج مطالعه می تواند برای مدیران سازمان ها و موسسات پیام های شفافی در برداشته باشد که بتوانند براساس آن یافته ها به تدوین برنامه عملیاتی دقیق با هدف افزایش مستندسازی دانش و تجربه خود بپردازند. همچنین نتایج این تحقیق میتواند روند و فرآیندهای معماری نرم افزار را تسریع نماید؛ همچنین از نظر کاربردی نقش مستندسازی دانش در معماری نرم افزار دارای نتایجی است که به مرور تمامی سازمان از آن منتفع خواهند شد.
آدرس: http://localhost/handle/Hannan/4524
مجموعه(های):مدیریت فناوری اطلاعات

پیوست های این کاربرگه
فایل اندازهفرمت  
487.pdf273.43 kBAdobe PDF