Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4487
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | محمدرضا زرگران خوزانی | - |
dc.contributor | محمدحسین قرینه | - |
dc.contributor | افسانه شجاعی | - |
dc.contributor | سیداحمد پورجمشیدی | - |
dc.contributor | زهره زرگران خوزانی | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-01T08:46:10Z | - |
dc.date.available | 2023-02-01T08:46:10Z | - |
dc.date.issued | 1398 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4487 | - |
dc.description.abstract | در عصر کنونی به علت وجود پدیده هایی همانند افزایش رقابت ، تغییرات سریع محیطی و تکنولوژیکی، توسعه نوآوری و خلاقیت، اثربخشی، بهره وری و ایجاد کسب و کارهای نو، حکومت ها به شیوه ای تاثیرگذار به موضوع کارآفرینی پرداخته اند که در این رابطه، آموزش عالی کشور، در گسترش مفاهیم کارآفرینی از طریق ایجاد مباحث حوزه کارآفرینی، نقش مهمی بر عهده دارد. با نگاهی سیر تاریخی نظریات توسعه، در می یابیم که بدون قرار گرفتن در صف پیشروان علم و نوآوری، هیچ کشوری در پیمودن سریع مسیر توسعه موفق نخواهد بود. پژوهش حاضر در پی ارزیابی کارآیی آموزش عالی در ایجاد و توسعه پایدار کارآفرینی در حوزه علوم کشاورزی است. این پژوهش با تبیین مفاهیم کاربردی مرتبط با موضوع مقاله آغاز میشود و در پی آن از نقش مدیریت در ایجاد نوآوری و کارآفرینی سخن به میان خواهد آمد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه ای و مروری بوده و روش انجام آن پیمایشی و مطالعات کتابخانه ای و همچنین ابزار گردآوری اطلاعات نیز به شیوه ی فیش برداری بوده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که نظام آموزشی و دانشگاهی ایران به جهت تامین خلاء های موجود در پاسخ به ضرورت های پنهان جاری در عملیاتی کردن نتایج حاصل از بخش های تحقیق، توسعه و پژوهش، بایستی به سمت فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه سوق یابد تا بدینسان شرایط بهره برداری از مجموع دریافت های علمی حاصل شده در کشور، به صورت بهینه و منطقی و منطبق بر چالش ها و نیازمندی های در حوزه کشاورزی فراهم گردد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | آموزش عالی ، پایداری ، راندمان ، کارآفرینی ، کسب و کار ، کشاورزی | en_US |
dc.title | ارزیابی کارآیی آموزش عالی در ایجاد و توسعه پایدار کارآفرینی در حوزه علوم کشاورزی | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
452.pdf | 205.88 kB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | محمدرضا زرگران خوزانی | - |
dc.contributor | محمدحسین قرینه | - |
dc.contributor | افسانه شجاعی | - |
dc.contributor | سیداحمد پورجمشیدی | - |
dc.contributor | زهره زرگران خوزانی | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-01T08:46:10Z | - |
dc.date.available | 2023-02-01T08:46:10Z | - |
dc.date.issued | 1398 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4487 | - |
dc.description.abstract | در عصر کنونی به علت وجود پدیده هایی همانند افزایش رقابت ، تغییرات سریع محیطی و تکنولوژیکی، توسعه نوآوری و خلاقیت، اثربخشی، بهره وری و ایجاد کسب و کارهای نو، حکومت ها به شیوه ای تاثیرگذار به موضوع کارآفرینی پرداخته اند که در این رابطه، آموزش عالی کشور، در گسترش مفاهیم کارآفرینی از طریق ایجاد مباحث حوزه کارآفرینی، نقش مهمی بر عهده دارد. با نگاهی سیر تاریخی نظریات توسعه، در می یابیم که بدون قرار گرفتن در صف پیشروان علم و نوآوری، هیچ کشوری در پیمودن سریع مسیر توسعه موفق نخواهد بود. پژوهش حاضر در پی ارزیابی کارآیی آموزش عالی در ایجاد و توسعه پایدار کارآفرینی در حوزه علوم کشاورزی است. این پژوهش با تبیین مفاهیم کاربردی مرتبط با موضوع مقاله آغاز میشود و در پی آن از نقش مدیریت در ایجاد نوآوری و کارآفرینی سخن به میان خواهد آمد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه ای و مروری بوده و روش انجام آن پیمایشی و مطالعات کتابخانه ای و همچنین ابزار گردآوری اطلاعات نیز به شیوه ی فیش برداری بوده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که نظام آموزشی و دانشگاهی ایران به جهت تامین خلاء های موجود در پاسخ به ضرورت های پنهان جاری در عملیاتی کردن نتایج حاصل از بخش های تحقیق، توسعه و پژوهش، بایستی به سمت فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه سوق یابد تا بدینسان شرایط بهره برداری از مجموع دریافت های علمی حاصل شده در کشور، به صورت بهینه و منطقی و منطبق بر چالش ها و نیازمندی های در حوزه کشاورزی فراهم گردد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | آموزش عالی ، پایداری ، راندمان ، کارآفرینی ، کسب و کار ، کشاورزی | en_US |
dc.title | ارزیابی کارآیی آموزش عالی در ایجاد و توسعه پایدار کارآفرینی در حوزه علوم کشاورزی | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
452.pdf | 205.88 kB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | محمدرضا زرگران خوزانی | - |
dc.contributor | محمدحسین قرینه | - |
dc.contributor | افسانه شجاعی | - |
dc.contributor | سیداحمد پورجمشیدی | - |
dc.contributor | زهره زرگران خوزانی | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-01T08:46:10Z | - |
dc.date.available | 2023-02-01T08:46:10Z | - |
dc.date.issued | 1398 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4487 | - |
dc.description.abstract | در عصر کنونی به علت وجود پدیده هایی همانند افزایش رقابت ، تغییرات سریع محیطی و تکنولوژیکی، توسعه نوآوری و خلاقیت، اثربخشی، بهره وری و ایجاد کسب و کارهای نو، حکومت ها به شیوه ای تاثیرگذار به موضوع کارآفرینی پرداخته اند که در این رابطه، آموزش عالی کشور، در گسترش مفاهیم کارآفرینی از طریق ایجاد مباحث حوزه کارآفرینی، نقش مهمی بر عهده دارد. با نگاهی سیر تاریخی نظریات توسعه، در می یابیم که بدون قرار گرفتن در صف پیشروان علم و نوآوری، هیچ کشوری در پیمودن سریع مسیر توسعه موفق نخواهد بود. پژوهش حاضر در پی ارزیابی کارآیی آموزش عالی در ایجاد و توسعه پایدار کارآفرینی در حوزه علوم کشاورزی است. این پژوهش با تبیین مفاهیم کاربردی مرتبط با موضوع مقاله آغاز میشود و در پی آن از نقش مدیریت در ایجاد نوآوری و کارآفرینی سخن به میان خواهد آمد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه ای و مروری بوده و روش انجام آن پیمایشی و مطالعات کتابخانه ای و همچنین ابزار گردآوری اطلاعات نیز به شیوه ی فیش برداری بوده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که نظام آموزشی و دانشگاهی ایران به جهت تامین خلاء های موجود در پاسخ به ضرورت های پنهان جاری در عملیاتی کردن نتایج حاصل از بخش های تحقیق، توسعه و پژوهش، بایستی به سمت فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه سوق یابد تا بدینسان شرایط بهره برداری از مجموع دریافت های علمی حاصل شده در کشور، به صورت بهینه و منطقی و منطبق بر چالش ها و نیازمندی های در حوزه کشاورزی فراهم گردد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | آموزش عالی ، پایداری ، راندمان ، کارآفرینی ، کسب و کار ، کشاورزی | en_US |
dc.title | ارزیابی کارآیی آموزش عالی در ایجاد و توسعه پایدار کارآفرینی در حوزه علوم کشاورزی | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
452.pdf | 205.88 kB | Adobe PDF | Preview File |