Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4451
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیدمسعود ابوسباع کاظمینی-
dc.contributorسیدجمال الدین حسینی-
dc.contributorنرگس آقاخانی-
dc.contributorزهرا ادهم-
dc.date.accessioned2023-01-25T15:06:27Z-
dc.date.available2023-01-25T15:06:27Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4451-
dc.description.abstractکمپانی خرده فروشی آمازون برای نخستین بار ارسال کالا از طریق پهپاد یا ربات پرنده را معرفی نمود. در آینده نزدیک هواپیماهای بدون سرنشین خدمات متنوع و بی شماری به بشر ارایه می دهند. توانایی ربات های پرنده در جابجایی کالا و امکان هدایت و کنترل و ناوبری آنها می تواند انقلابی در تجارت الکترونیک و ارسال و تحویل سفارشات مشتریان خرده فروشی های اینترنتی ایجاد نماید. در ایران شرکت دیجی کالا بدنبال بهره گیری از این تکنولوژی بمنظور رسیدن به مزیت بزرگ رقابتی و تبلیغاتی آن می باشد. این مقاله با بهره گیری از منابع الکترونیک و مطالعات کتابخانه ای، بررسی اسناد و تحلیل محتوا به ارزیابی و شناسایی چالشها و فرصتهای استفاده از ربات پرنده در ارسال کالا پرداخته است. افزایش سرعت ارسال، کاهش هزینه، بالا رفتن سطح رضایت مشتریان، کاهش گازهای گلخانه ای از مزیت های بالقوه در این روش است، در مقابل، نیاز به وضع قوانین و مقررات ، نیاز به تعیین مسیرهای حرکت استاندارد، لزوم حفظ حریم خصوصی، نیاز به زیرساخت های فنی مانند ایستگاههای شارژ مجدد و آموزش و فرهنگ سازی عمومی از جمله چالش های جدی استفاده از ربات های پرنده در امور شهری و تجاری می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتحویل کالا ، ربات پرنده ، هواپیمای بدون سرنشین ، پهپاد ، خرده فروشی اینترنتی ، تجارت الکترونیکen_US
dc.titleمعرفی و ارزیابی تحویل کالا با ربات های پرنده-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
177.pdf762.64 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیدمسعود ابوسباع کاظمینی-
dc.contributorسیدجمال الدین حسینی-
dc.contributorنرگس آقاخانی-
dc.contributorزهرا ادهم-
dc.date.accessioned2023-01-25T15:06:27Z-
dc.date.available2023-01-25T15:06:27Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4451-
dc.description.abstractکمپانی خرده فروشی آمازون برای نخستین بار ارسال کالا از طریق پهپاد یا ربات پرنده را معرفی نمود. در آینده نزدیک هواپیماهای بدون سرنشین خدمات متنوع و بی شماری به بشر ارایه می دهند. توانایی ربات های پرنده در جابجایی کالا و امکان هدایت و کنترل و ناوبری آنها می تواند انقلابی در تجارت الکترونیک و ارسال و تحویل سفارشات مشتریان خرده فروشی های اینترنتی ایجاد نماید. در ایران شرکت دیجی کالا بدنبال بهره گیری از این تکنولوژی بمنظور رسیدن به مزیت بزرگ رقابتی و تبلیغاتی آن می باشد. این مقاله با بهره گیری از منابع الکترونیک و مطالعات کتابخانه ای، بررسی اسناد و تحلیل محتوا به ارزیابی و شناسایی چالشها و فرصتهای استفاده از ربات پرنده در ارسال کالا پرداخته است. افزایش سرعت ارسال، کاهش هزینه، بالا رفتن سطح رضایت مشتریان، کاهش گازهای گلخانه ای از مزیت های بالقوه در این روش است، در مقابل، نیاز به وضع قوانین و مقررات ، نیاز به تعیین مسیرهای حرکت استاندارد، لزوم حفظ حریم خصوصی، نیاز به زیرساخت های فنی مانند ایستگاههای شارژ مجدد و آموزش و فرهنگ سازی عمومی از جمله چالش های جدی استفاده از ربات های پرنده در امور شهری و تجاری می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتحویل کالا ، ربات پرنده ، هواپیمای بدون سرنشین ، پهپاد ، خرده فروشی اینترنتی ، تجارت الکترونیکen_US
dc.titleمعرفی و ارزیابی تحویل کالا با ربات های پرنده-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
177.pdf762.64 kBAdobe PDF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیدمسعود ابوسباع کاظمینی-
dc.contributorسیدجمال الدین حسینی-
dc.contributorنرگس آقاخانی-
dc.contributorزهرا ادهم-
dc.date.accessioned2023-01-25T15:06:27Z-
dc.date.available2023-01-25T15:06:27Z-
dc.date.issued1398en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4451-
dc.description.abstractکمپانی خرده فروشی آمازون برای نخستین بار ارسال کالا از طریق پهپاد یا ربات پرنده را معرفی نمود. در آینده نزدیک هواپیماهای بدون سرنشین خدمات متنوع و بی شماری به بشر ارایه می دهند. توانایی ربات های پرنده در جابجایی کالا و امکان هدایت و کنترل و ناوبری آنها می تواند انقلابی در تجارت الکترونیک و ارسال و تحویل سفارشات مشتریان خرده فروشی های اینترنتی ایجاد نماید. در ایران شرکت دیجی کالا بدنبال بهره گیری از این تکنولوژی بمنظور رسیدن به مزیت بزرگ رقابتی و تبلیغاتی آن می باشد. این مقاله با بهره گیری از منابع الکترونیک و مطالعات کتابخانه ای، بررسی اسناد و تحلیل محتوا به ارزیابی و شناسایی چالشها و فرصتهای استفاده از ربات پرنده در ارسال کالا پرداخته است. افزایش سرعت ارسال، کاهش هزینه، بالا رفتن سطح رضایت مشتریان، کاهش گازهای گلخانه ای از مزیت های بالقوه در این روش است، در مقابل، نیاز به وضع قوانین و مقررات ، نیاز به تعیین مسیرهای حرکت استاندارد، لزوم حفظ حریم خصوصی، نیاز به زیرساخت های فنی مانند ایستگاههای شارژ مجدد و آموزش و فرهنگ سازی عمومی از جمله چالش های جدی استفاده از ربات های پرنده در امور شهری و تجاری می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectتحویل کالا ، ربات پرنده ، هواپیمای بدون سرنشین ، پهپاد ، خرده فروشی اینترنتی ، تجارت الکترونیکen_US
dc.titleمعرفی و ارزیابی تحویل کالا با ربات های پرنده-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مدیریت فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File SizeFormat 
177.pdf762.64 kBAdobe PDF