Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4442
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد مصدق-
dc.contributorمحسن نظری-
dc.date.accessioned2023-01-24T20:22:03Z-
dc.date.available2023-01-24T20:22:03Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4442-
dc.description.abstractویروس کرونا فارغ از آسیب های جسمانی با تبعات فردی و اجتماعی گوناگونی همراه بوده که تهدیدامنیت روانی مردم و اخلال در نظام اقتصادی جامعه از مصادیق بارز آن است. کرونا نقطه عطفی استکه بی شک تحولات عظیمی را در تمامی صنایع به ارمغان خواهد آورد. صنعت بیمه نیز به عنوان مدعیصیانت از امنیت اجتماعی و اقتصاد کشور اگر نتواند در تامین و جبران آسیب های اقتصادی، متناسب بااین تحول جهانی ناخوشایند، پیش بیاید قطعا اعتبار و کارآمدی سابق خود را از دست خواهد داد. ازسوی دیگر، یکی از مشکلات اساسی که امروزه شرکت های بیمه با آن مواجه هستند، بحث مطالباتمعوق و انباشت دریافتنی های بیمه گذاران و مشتریان است. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدفشناسایی عوامل موثر بر مطالبات معوق در صنعت بیمه با رویکرد بروز مشکلی جهان شمول به نامهمه گیری بیماری کووید ۱۹ انجام شد. تحقیق حاضر با هدف کاربردی و به روش توصیفی پیمایشیانجام شد. جامعه آماری تحقیق، کلیه کارشناسان و مدیران شرکت های بیمه ای شهر تهران به تعداد ۴۶۰نفر بود که ۲۱۰ از آنها با استفاده از جدول مورگان و به روش تصادفی طبقه ای از بین شرکتهای بیمه ایانتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه ای محقق ساخته برگرفته از مبانی نظری بود کهروایی آن به صورت صوری و محتوایی و با جمع آوری نظرات تعداد ۱۰ نفر خبرگان صنعت بیمهبررسی و تایید شد. پایایی پرسش نامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه و برای کل پرسش نامه۰/۷۶۲ محاسبه و تایید شد. داده های حاصل با استفاده تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون تی و میانگینتجزیه و تحلیل گردید. نرم افزار مورد استفاده در این تحقیق SPSS نسخه ۲۳ بود. یافته های تحقیقنشان داد که دو عامل مهم درون سازمانی و برون سازمانی در تولید مطالبات معوق در صنعت بیمهعلی الخصوص در شرایط فعلی بیماری تاثیرگذار هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل درون سازمانی ، عوامل برون سازمانی ، مطالبات معوق در صنعت بیمه ، ویروس کروناen_US
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر وصول مطالبات شرکت های بیمه ا ی در دوران کرونا-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی ایمنی،بهداشت و محیط زیست

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
415.pdf244.34 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد مصدق-
dc.contributorمحسن نظری-
dc.date.accessioned2023-01-24T20:22:03Z-
dc.date.available2023-01-24T20:22:03Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4442-
dc.description.abstractویروس کرونا فارغ از آسیب های جسمانی با تبعات فردی و اجتماعی گوناگونی همراه بوده که تهدیدامنیت روانی مردم و اخلال در نظام اقتصادی جامعه از مصادیق بارز آن است. کرونا نقطه عطفی استکه بی شک تحولات عظیمی را در تمامی صنایع به ارمغان خواهد آورد. صنعت بیمه نیز به عنوان مدعیصیانت از امنیت اجتماعی و اقتصاد کشور اگر نتواند در تامین و جبران آسیب های اقتصادی، متناسب بااین تحول جهانی ناخوشایند، پیش بیاید قطعا اعتبار و کارآمدی سابق خود را از دست خواهد داد. ازسوی دیگر، یکی از مشکلات اساسی که امروزه شرکت های بیمه با آن مواجه هستند، بحث مطالباتمعوق و انباشت دریافتنی های بیمه گذاران و مشتریان است. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدفشناسایی عوامل موثر بر مطالبات معوق در صنعت بیمه با رویکرد بروز مشکلی جهان شمول به نامهمه گیری بیماری کووید ۱۹ انجام شد. تحقیق حاضر با هدف کاربردی و به روش توصیفی پیمایشیانجام شد. جامعه آماری تحقیق، کلیه کارشناسان و مدیران شرکت های بیمه ای شهر تهران به تعداد ۴۶۰نفر بود که ۲۱۰ از آنها با استفاده از جدول مورگان و به روش تصادفی طبقه ای از بین شرکتهای بیمه ایانتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه ای محقق ساخته برگرفته از مبانی نظری بود کهروایی آن به صورت صوری و محتوایی و با جمع آوری نظرات تعداد ۱۰ نفر خبرگان صنعت بیمهبررسی و تایید شد. پایایی پرسش نامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه و برای کل پرسش نامه۰/۷۶۲ محاسبه و تایید شد. داده های حاصل با استفاده تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون تی و میانگینتجزیه و تحلیل گردید. نرم افزار مورد استفاده در این تحقیق SPSS نسخه ۲۳ بود. یافته های تحقیقنشان داد که دو عامل مهم درون سازمانی و برون سازمانی در تولید مطالبات معوق در صنعت بیمهعلی الخصوص در شرایط فعلی بیماری تاثیرگذار هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل درون سازمانی ، عوامل برون سازمانی ، مطالبات معوق در صنعت بیمه ، ویروس کروناen_US
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر وصول مطالبات شرکت های بیمه ا ی در دوران کرونا-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی ایمنی،بهداشت و محیط زیست

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
415.pdf244.34 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد مصدق-
dc.contributorمحسن نظری-
dc.date.accessioned2023-01-24T20:22:03Z-
dc.date.available2023-01-24T20:22:03Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4442-
dc.description.abstractویروس کرونا فارغ از آسیب های جسمانی با تبعات فردی و اجتماعی گوناگونی همراه بوده که تهدیدامنیت روانی مردم و اخلال در نظام اقتصادی جامعه از مصادیق بارز آن است. کرونا نقطه عطفی استکه بی شک تحولات عظیمی را در تمامی صنایع به ارمغان خواهد آورد. صنعت بیمه نیز به عنوان مدعیصیانت از امنیت اجتماعی و اقتصاد کشور اگر نتواند در تامین و جبران آسیب های اقتصادی، متناسب بااین تحول جهانی ناخوشایند، پیش بیاید قطعا اعتبار و کارآمدی سابق خود را از دست خواهد داد. ازسوی دیگر، یکی از مشکلات اساسی که امروزه شرکت های بیمه با آن مواجه هستند، بحث مطالباتمعوق و انباشت دریافتنی های بیمه گذاران و مشتریان است. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدفشناسایی عوامل موثر بر مطالبات معوق در صنعت بیمه با رویکرد بروز مشکلی جهان شمول به نامهمه گیری بیماری کووید ۱۹ انجام شد. تحقیق حاضر با هدف کاربردی و به روش توصیفی پیمایشیانجام شد. جامعه آماری تحقیق، کلیه کارشناسان و مدیران شرکت های بیمه ای شهر تهران به تعداد ۴۶۰نفر بود که ۲۱۰ از آنها با استفاده از جدول مورگان و به روش تصادفی طبقه ای از بین شرکتهای بیمه ایانتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه ای محقق ساخته برگرفته از مبانی نظری بود کهروایی آن به صورت صوری و محتوایی و با جمع آوری نظرات تعداد ۱۰ نفر خبرگان صنعت بیمهبررسی و تایید شد. پایایی پرسش نامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه و برای کل پرسش نامه۰/۷۶۲ محاسبه و تایید شد. داده های حاصل با استفاده تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون تی و میانگینتجزیه و تحلیل گردید. نرم افزار مورد استفاده در این تحقیق SPSS نسخه ۲۳ بود. یافته های تحقیقنشان داد که دو عامل مهم درون سازمانی و برون سازمانی در تولید مطالبات معوق در صنعت بیمهعلی الخصوص در شرایط فعلی بیماری تاثیرگذار هستند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectعوامل درون سازمانی ، عوامل برون سازمانی ، مطالبات معوق در صنعت بیمه ، ویروس کروناen_US
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر وصول مطالبات شرکت های بیمه ا ی در دوران کرونا-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی ایمنی،بهداشت و محیط زیست

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
415.pdf244.34 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File