Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد حیدری-
dc.contributorنادی علیزاده-
dc.contributorیاسر غرایاق زندی-
dc.contributorنرگس نیکزاد-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:22:19Z-
dc.date.available2023-01-22T05:22:19Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4437-
dc.description.abstractامروزه تغییرات سریع فناوری و رشد کمی منابع اطلاعاتی سبب پیچیدگی زیاد و بی مهار محیط اطلاعاتی شده، به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده اند که آموزش سواد اطلاعاتی به دانش آموزان امری ضروری است که نمی توان نادیده گرفت و اهمیت پرداختن به آن را رد کرد. سواد اطلاعاتی به مهارت های فناوری اطلاعات وابسته است، بنابراین افرادی که مایل هستند تا به سواد اطلاعاتی دست یابند ابتدا باید مهارت های تکنولوژیکی مربوطه را کسب کنند. از این رو نقش فناوری اطلاعات در سواد اطلاعاتی دانش آموزان، نقشی تعیین کننده است که در کنار نقاط قوت و خلق فرصت های زیاد، نقاط ضعف و تهدیدهایی را نیز با خود به هم راه دارد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل داخلی (نقاط قوت وضعف)، عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) انجام گرفت. با استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات، برنامه ریزان و سیاست گذاران این امر قادر خواهند بود نقاط ضعف پیش روی سواد اطلاعاتی دانش آموزان را کاهش دهند. استفاده از قابلیت های فن اوری اطلاعات و استفاده از آن در آموزش به شیوه ی فعال و دانش آموز محور فرصت تحقق آموزش و پرورش خلاق را برای آموزش فراهم می آورد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفناوری اطلاعات ، سواد اطلاعاتی ، تحلیل SWOTen_US
dc.titleتاثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان با تحلیل SWOT-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
409.pdf432.32 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد حیدری-
dc.contributorنادی علیزاده-
dc.contributorیاسر غرایاق زندی-
dc.contributorنرگس نیکزاد-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:22:19Z-
dc.date.available2023-01-22T05:22:19Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4437-
dc.description.abstractامروزه تغییرات سریع فناوری و رشد کمی منابع اطلاعاتی سبب پیچیدگی زیاد و بی مهار محیط اطلاعاتی شده، به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده اند که آموزش سواد اطلاعاتی به دانش آموزان امری ضروری است که نمی توان نادیده گرفت و اهمیت پرداختن به آن را رد کرد. سواد اطلاعاتی به مهارت های فناوری اطلاعات وابسته است، بنابراین افرادی که مایل هستند تا به سواد اطلاعاتی دست یابند ابتدا باید مهارت های تکنولوژیکی مربوطه را کسب کنند. از این رو نقش فناوری اطلاعات در سواد اطلاعاتی دانش آموزان، نقشی تعیین کننده است که در کنار نقاط قوت و خلق فرصت های زیاد، نقاط ضعف و تهدیدهایی را نیز با خود به هم راه دارد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل داخلی (نقاط قوت وضعف)، عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) انجام گرفت. با استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات، برنامه ریزان و سیاست گذاران این امر قادر خواهند بود نقاط ضعف پیش روی سواد اطلاعاتی دانش آموزان را کاهش دهند. استفاده از قابلیت های فن اوری اطلاعات و استفاده از آن در آموزش به شیوه ی فعال و دانش آموز محور فرصت تحقق آموزش و پرورش خلاق را برای آموزش فراهم می آورد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفناوری اطلاعات ، سواد اطلاعاتی ، تحلیل SWOTen_US
dc.titleتاثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان با تحلیل SWOT-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
409.pdf432.32 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحامد حیدری-
dc.contributorنادی علیزاده-
dc.contributorیاسر غرایاق زندی-
dc.contributorنرگس نیکزاد-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:22:19Z-
dc.date.available2023-01-22T05:22:19Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4437-
dc.description.abstractامروزه تغییرات سریع فناوری و رشد کمی منابع اطلاعاتی سبب پیچیدگی زیاد و بی مهار محیط اطلاعاتی شده، به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده اند که آموزش سواد اطلاعاتی به دانش آموزان امری ضروری است که نمی توان نادیده گرفت و اهمیت پرداختن به آن را رد کرد. سواد اطلاعاتی به مهارت های فناوری اطلاعات وابسته است، بنابراین افرادی که مایل هستند تا به سواد اطلاعاتی دست یابند ابتدا باید مهارت های تکنولوژیکی مربوطه را کسب کنند. از این رو نقش فناوری اطلاعات در سواد اطلاعاتی دانش آموزان، نقشی تعیین کننده است که در کنار نقاط قوت و خلق فرصت های زیاد، نقاط ضعف و تهدیدهایی را نیز با خود به هم راه دارد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل داخلی (نقاط قوت وضعف)، عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) انجام گرفت. با استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات، برنامه ریزان و سیاست گذاران این امر قادر خواهند بود نقاط ضعف پیش روی سواد اطلاعاتی دانش آموزان را کاهش دهند. استفاده از قابلیت های فن اوری اطلاعات و استفاده از آن در آموزش به شیوه ی فعال و دانش آموز محور فرصت تحقق آموزش و پرورش خلاق را برای آموزش فراهم می آورد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectفناوری اطلاعات ، سواد اطلاعاتی ، تحلیل SWOTen_US
dc.titleتاثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان با تحلیل SWOT-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
409.pdf432.32 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File