Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4437
Title: | تاثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان با تحلیل SWOT |
Authors: | حامد حیدری;نادی علیزاده;یاسر غرایاق زندی;نرگس نیکزاد |
subject: | فناوری اطلاعات ، سواد اطلاعاتی ، تحلیل SWOT |
Year: | 1399 |
Abstract: | امروزه تغییرات سریع فناوری و رشد کمی منابع اطلاعاتی سبب پیچیدگی زیاد و بی مهار محیط اطلاعاتی شده، به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده اند که آموزش سواد اطلاعاتی به دانش آموزان امری ضروری است که نمی توان نادیده گرفت و اهمیت پرداختن به آن را رد کرد. سواد اطلاعاتی به مهارت های فناوری اطلاعات وابسته است، بنابراین افرادی که مایل هستند تا به سواد اطلاعاتی دست یابند ابتدا باید مهارت های تکنولوژیکی مربوطه را کسب کنند. از این رو نقش فناوری اطلاعات در سواد اطلاعاتی دانش آموزان، نقشی تعیین کننده است که در کنار نقاط قوت و خلق فرصت های زیاد، نقاط ضعف و تهدیدهایی را نیز با خود به هم راه دارد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل داخلی (نقاط قوت وضعف)، عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) انجام گرفت. با استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات، برنامه ریزان و سیاست گذاران این امر قادر خواهند بود نقاط ضعف پیش روی سواد اطلاعاتی دانش آموزان را کاهش دهند. استفاده از قابلیت های فن اوری اطلاعات و استفاده از آن در آموزش به شیوه ی فعال و دانش آموز محور فرصت تحقق آموزش و پرورش خلاق را برای آموزش فراهم می آورد. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4437 |
Appears in Collections: | مهندسی فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
409.pdf | 432.32 kB | Adobe PDF | Preview File |
Title: | تاثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان با تحلیل SWOT |
Authors: | حامد حیدری;نادی علیزاده;یاسر غرایاق زندی;نرگس نیکزاد |
subject: | فناوری اطلاعات ، سواد اطلاعاتی ، تحلیل SWOT |
Year: | 1399 |
Abstract: | امروزه تغییرات سریع فناوری و رشد کمی منابع اطلاعاتی سبب پیچیدگی زیاد و بی مهار محیط اطلاعاتی شده، به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده اند که آموزش سواد اطلاعاتی به دانش آموزان امری ضروری است که نمی توان نادیده گرفت و اهمیت پرداختن به آن را رد کرد. سواد اطلاعاتی به مهارت های فناوری اطلاعات وابسته است، بنابراین افرادی که مایل هستند تا به سواد اطلاعاتی دست یابند ابتدا باید مهارت های تکنولوژیکی مربوطه را کسب کنند. از این رو نقش فناوری اطلاعات در سواد اطلاعاتی دانش آموزان، نقشی تعیین کننده است که در کنار نقاط قوت و خلق فرصت های زیاد، نقاط ضعف و تهدیدهایی را نیز با خود به هم راه دارد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل داخلی (نقاط قوت وضعف)، عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) انجام گرفت. با استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات، برنامه ریزان و سیاست گذاران این امر قادر خواهند بود نقاط ضعف پیش روی سواد اطلاعاتی دانش آموزان را کاهش دهند. استفاده از قابلیت های فن اوری اطلاعات و استفاده از آن در آموزش به شیوه ی فعال و دانش آموز محور فرصت تحقق آموزش و پرورش خلاق را برای آموزش فراهم می آورد. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4437 |
Appears in Collections: | مهندسی فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
409.pdf | 432.32 kB | Adobe PDF | Preview File |
Title: | تاثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان با تحلیل SWOT |
Authors: | حامد حیدری;نادی علیزاده;یاسر غرایاق زندی;نرگس نیکزاد |
subject: | فناوری اطلاعات ، سواد اطلاعاتی ، تحلیل SWOT |
Year: | 1399 |
Abstract: | امروزه تغییرات سریع فناوری و رشد کمی منابع اطلاعاتی سبب پیچیدگی زیاد و بی مهار محیط اطلاعاتی شده، به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده اند که آموزش سواد اطلاعاتی به دانش آموزان امری ضروری است که نمی توان نادیده گرفت و اهمیت پرداختن به آن را رد کرد. سواد اطلاعاتی به مهارت های فناوری اطلاعات وابسته است، بنابراین افرادی که مایل هستند تا به سواد اطلاعاتی دست یابند ابتدا باید مهارت های تکنولوژیکی مربوطه را کسب کنند. از این رو نقش فناوری اطلاعات در سواد اطلاعاتی دانش آموزان، نقشی تعیین کننده است که در کنار نقاط قوت و خلق فرصت های زیاد، نقاط ضعف و تهدیدهایی را نیز با خود به هم راه دارد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل داخلی (نقاط قوت وضعف)، عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) انجام گرفت. با استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات، برنامه ریزان و سیاست گذاران این امر قادر خواهند بود نقاط ضعف پیش روی سواد اطلاعاتی دانش آموزان را کاهش دهند. استفاده از قابلیت های فن اوری اطلاعات و استفاده از آن در آموزش به شیوه ی فعال و دانش آموز محور فرصت تحقق آموزش و پرورش خلاق را برای آموزش فراهم می آورد. |
URI: | http://localhost/handle/Hannan/4437 |
Appears in Collections: | مهندسی فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
409.pdf | 432.32 kB | Adobe PDF | Preview File |