Please use this identifier to cite or link to this item:
http://localhost/handle/Hannan/4432
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | حمیدرضا شبانی | - |
dc.contributor | مهرشاد خسرویانی | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-22T05:09:11Z | - |
dc.date.available | 2023-01-22T05:09:11Z | - |
dc.date.issued | 1399 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4432 | - |
dc.description.abstract | هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی تهران می باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و ا ز نظر روش از نوع آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تشکیل می دهند که ۷۰۰ نفر هستند و از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از این تعداد ۱۲۴ نفر به عنوان گروه آزمایش و ۱۲۴ نفر به عنوان گروه گواه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و از طرح پیش آزمون و پس آزمون جهت سنجش انگیزه استفاده شد. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان خارجی گنزالز است . پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ ۰,۹۲ بدست آمد. داده های گردآوری شده با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن بود که بین دانشجویانی که از روش یادگیری اجتماعی سیار استفاده کرده بودند (گروه آزمایش) نسبت به دانشجویانی که در روشیادگیری اجتماعی سیار شرکت نداشتند (گروه گواه) از نظر افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان دادکه انگیزه یادگیری دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه با ضریب اطمینان ۹۵ % به طور معناداری افزایش یافته است. بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، یادگیری اجتماعی سیار به عنوان مولفه اثرگذار مثبت بر انگیزه دان شجویان مح سوب می گردد . بنابراین در برنامه های آموز شی باید این امر را مورد توجه قرار داد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | انگیزه تحصیلی ، یادگیری سیار ، تلفن همراه ، یادگیری الکترونیکی ، نظریه یادگیری اجتماعی یکپارچه ، آموزش اثربخش | en_US |
dc.title | تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مهندسی فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
405.pdf | 316.34 kB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | حمیدرضا شبانی | - |
dc.contributor | مهرشاد خسرویانی | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-22T05:09:11Z | - |
dc.date.available | 2023-01-22T05:09:11Z | - |
dc.date.issued | 1399 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4432 | - |
dc.description.abstract | هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی تهران می باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و ا ز نظر روش از نوع آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تشکیل می دهند که ۷۰۰ نفر هستند و از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از این تعداد ۱۲۴ نفر به عنوان گروه آزمایش و ۱۲۴ نفر به عنوان گروه گواه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و از طرح پیش آزمون و پس آزمون جهت سنجش انگیزه استفاده شد. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان خارجی گنزالز است . پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ ۰,۹۲ بدست آمد. داده های گردآوری شده با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن بود که بین دانشجویانی که از روش یادگیری اجتماعی سیار استفاده کرده بودند (گروه آزمایش) نسبت به دانشجویانی که در روشیادگیری اجتماعی سیار شرکت نداشتند (گروه گواه) از نظر افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان دادکه انگیزه یادگیری دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه با ضریب اطمینان ۹۵ % به طور معناداری افزایش یافته است. بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، یادگیری اجتماعی سیار به عنوان مولفه اثرگذار مثبت بر انگیزه دان شجویان مح سوب می گردد . بنابراین در برنامه های آموز شی باید این امر را مورد توجه قرار داد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | انگیزه تحصیلی ، یادگیری سیار ، تلفن همراه ، یادگیری الکترونیکی ، نظریه یادگیری اجتماعی یکپارچه ، آموزش اثربخش | en_US |
dc.title | تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مهندسی فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
405.pdf | 316.34 kB | Adobe PDF | Preview File |
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | حمیدرضا شبانی | - |
dc.contributor | مهرشاد خسرویانی | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-22T05:09:11Z | - |
dc.date.available | 2023-01-22T05:09:11Z | - |
dc.date.issued | 1399 | en_US |
dc.identifier.uri | http://localhost/handle/Hannan/4432 | - |
dc.description.abstract | هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی تهران می باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و ا ز نظر روش از نوع آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تشکیل می دهند که ۷۰۰ نفر هستند و از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از این تعداد ۱۲۴ نفر به عنوان گروه آزمایش و ۱۲۴ نفر به عنوان گروه گواه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و از طرح پیش آزمون و پس آزمون جهت سنجش انگیزه استفاده شد. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان خارجی گنزالز است . پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ ۰,۹۲ بدست آمد. داده های گردآوری شده با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن بود که بین دانشجویانی که از روش یادگیری اجتماعی سیار استفاده کرده بودند (گروه آزمایش) نسبت به دانشجویانی که در روشیادگیری اجتماعی سیار شرکت نداشتند (گروه گواه) از نظر افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان دادکه انگیزه یادگیری دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه با ضریب اطمینان ۹۵ % به طور معناداری افزایش یافته است. بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، یادگیری اجتماعی سیار به عنوان مولفه اثرگذار مثبت بر انگیزه دان شجویان مح سوب می گردد . بنابراین در برنامه های آموز شی باید این امر را مورد توجه قرار داد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.subject | انگیزه تحصیلی ، یادگیری سیار ، تلفن همراه ، یادگیری الکترونیکی ، نظریه یادگیری اجتماعی یکپارچه ، آموزش اثربخش | en_US |
dc.title | تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مهندسی فناوری اطلاعات |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
405.pdf | 316.34 kB | Adobe PDF | Preview File |