Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمیدرضا شبانی-
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:09:11Z-
dc.date.available2023-01-22T05:09:11Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4432-
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی تهران می باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و ا ز نظر روش از نوع آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تشکیل می دهند که ۷۰۰ نفر هستند و از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از این تعداد ۱۲۴ نفر به عنوان گروه آزمایش و ۱۲۴ نفر به عنوان گروه گواه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و از طرح پیش آزمون و پس آزمون جهت سنجش انگیزه استفاده شد. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان خارجی گنزالز است . پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ ۰,۹۲ بدست آمد. داده های گردآوری شده با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن بود که بین دانشجویانی که از روش یادگیری اجتماعی سیار استفاده کرده بودند (گروه آزمایش) نسبت به دانشجویانی که در روشیادگیری اجتماعی سیار شرکت نداشتند (گروه گواه) از نظر افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان دادکه انگیزه یادگیری دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه با ضریب اطمینان ۹۵ % به طور معناداری افزایش یافته است. بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، یادگیری اجتماعی سیار به عنوان مولفه اثرگذار مثبت بر انگیزه دان شجویان مح سوب می گردد . بنابراین در برنامه های آموز شی باید این امر را مورد توجه قرار داد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectانگیزه تحصیلی ، یادگیری سیار ، تلفن همراه ، یادگیری الکترونیکی ، نظریه یادگیری اجتماعی یکپارچه ، آموزش اثربخشen_US
dc.titleتاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
405.pdf316.34 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمیدرضا شبانی-
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:09:11Z-
dc.date.available2023-01-22T05:09:11Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4432-
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی تهران می باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و ا ز نظر روش از نوع آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تشکیل می دهند که ۷۰۰ نفر هستند و از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از این تعداد ۱۲۴ نفر به عنوان گروه آزمایش و ۱۲۴ نفر به عنوان گروه گواه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و از طرح پیش آزمون و پس آزمون جهت سنجش انگیزه استفاده شد. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان خارجی گنزالز است . پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ ۰,۹۲ بدست آمد. داده های گردآوری شده با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن بود که بین دانشجویانی که از روش یادگیری اجتماعی سیار استفاده کرده بودند (گروه آزمایش) نسبت به دانشجویانی که در روشیادگیری اجتماعی سیار شرکت نداشتند (گروه گواه) از نظر افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان دادکه انگیزه یادگیری دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه با ضریب اطمینان ۹۵ % به طور معناداری افزایش یافته است. بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، یادگیری اجتماعی سیار به عنوان مولفه اثرگذار مثبت بر انگیزه دان شجویان مح سوب می گردد . بنابراین در برنامه های آموز شی باید این امر را مورد توجه قرار داد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectانگیزه تحصیلی ، یادگیری سیار ، تلفن همراه ، یادگیری الکترونیکی ، نظریه یادگیری اجتماعی یکپارچه ، آموزش اثربخشen_US
dc.titleتاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
405.pdf316.34 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorحمیدرضا شبانی-
dc.contributorمهرشاد خسرویانی-
dc.date.accessioned2023-01-22T05:09:11Z-
dc.date.available2023-01-22T05:09:11Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4432-
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی تهران می باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و ا ز نظر روش از نوع آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه های مجازی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تشکیل می دهند که ۷۰۰ نفر هستند و از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از این تعداد ۱۲۴ نفر به عنوان گروه آزمایش و ۱۲۴ نفر به عنوان گروه گواه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و از طرح پیش آزمون و پس آزمون جهت سنجش انگیزه استفاده شد. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان خارجی گنزالز است . پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ ۰,۹۲ بدست آمد. داده های گردآوری شده با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن بود که بین دانشجویانی که از روش یادگیری اجتماعی سیار استفاده کرده بودند (گروه آزمایش) نسبت به دانشجویانی که در روشیادگیری اجتماعی سیار شرکت نداشتند (گروه گواه) از نظر افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان دادکه انگیزه یادگیری دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه با ضریب اطمینان ۹۵ % به طور معناداری افزایش یافته است. بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، یادگیری اجتماعی سیار به عنوان مولفه اثرگذار مثبت بر انگیزه دان شجویان مح سوب می گردد . بنابراین در برنامه های آموز شی باید این امر را مورد توجه قرار داد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectانگیزه تحصیلی ، یادگیری سیار ، تلفن همراه ، یادگیری الکترونیکی ، نظریه یادگیری اجتماعی یکپارچه ، آموزش اثربخشen_US
dc.titleتاثیر یادگیری اجتماعی سیار بر انگیزه یادگیری زبان انگلیسی-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مهندسی فناوری اطلاعات

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
405.pdf316.34 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File