Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4425
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیده الناز عزیزی-
dc.contributorآرش ابوتراب-
dc.date.accessioned2023-01-15T21:01:24Z-
dc.date.available2023-01-15T21:01:24Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4425-
dc.description.abstractامروزه صادرات كالا يكي از شاخص هاي مهم توسعه يافتگي در كشورهاي پيشرفته مي باشد. ايران بعنوان يك كشور در حال توسعه براي توفيق در توسعه اقتصادي و برقراري يك ارتباط منطقي با تجارت خارجي و توسعه صادرات بايد سريعا اقتصاد خود را با تحولات جهاني هماهنگ و منطبق نمايد.اما در اين ميان فشارهاي بين المللي و تحريم هاي ظالمانه باعث شده تا ايران از دسترسي به بازار هاي بين المللي و استفاده حداكثري از اين بازارها دور بماند ولي تنوع محصولات پتروشيمي و مقاصد صادراتي ، تحريم پذيري اين صنعت را سخت تر مي كند. لذا باتوجه به اهميت عوامل مذكور در عملكرد شركت هاي صادراتي، اين پژوهش سعي برآن دارد كه تاثير سرمايه اجتماعي بر عملكرد صادراتي شركت هاي صادر كننده محصولات پترو شيمي با نقش وا سطه همكاري وتعهد در شركت بازرگاني پترو شيمي را مورد برر سي قرار دهد، تا شرايط براي بهبود عملكرد و ارتقاي عملكرد صادراتي در اين شركت فراهم شود. اين تحقيق از نظر هدف، تحقيق كاربردي و از نظر طرح تحقيق، تحقيقي توصيفي پيمايشي است كه در آن با كمك ابزار مصاحبه، مشاهده ، پرسشنامه و نرم افزار spss اقدام به تحليل شده است. نتايج نشان داده است كه رابطه بين سرمايه اجتماعي و عملكرد صادراتي، رابطه بين سرمايه اجتماعي و تعهد بين عر ضه كننده و توزيع كننده، رابطه بين سرمايه اجتماعي و همكاري بين عر ضه كننده و توزيع كننده ، رابطه بين تعهد و عملكرد صادراتي شركت، رابطه بين تعهد و سرمايه اجتماعي، رابطه تعهد و همكاري بين عرضه كننده و توزيع كننده و رابطه بين همكاري بين عرضه كننده و توزيع كننده و عملكرد صادراتي شركت سطح بالاي معناداري بين اين هر كدام از عوامل را نشان مي دهد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectسرمایه اجتماعی ، عملکرد صادراتی ، واسطه ها ، پتروشیمی ، صادراتen_US
dc.titleتاثیر سرمایه اجتماعی بر عملكرد شركت های صادر كننده محصولات پتروشیمی با نقش واسطه همكاری و تعهد (مورد مطالعه: شركت بازرگانی پتروشیمی)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
396.pdf360.09 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیده الناز عزیزی-
dc.contributorآرش ابوتراب-
dc.date.accessioned2023-01-15T21:01:24Z-
dc.date.available2023-01-15T21:01:24Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4425-
dc.description.abstractامروزه صادرات كالا يكي از شاخص هاي مهم توسعه يافتگي در كشورهاي پيشرفته مي باشد. ايران بعنوان يك كشور در حال توسعه براي توفيق در توسعه اقتصادي و برقراري يك ارتباط منطقي با تجارت خارجي و توسعه صادرات بايد سريعا اقتصاد خود را با تحولات جهاني هماهنگ و منطبق نمايد.اما در اين ميان فشارهاي بين المللي و تحريم هاي ظالمانه باعث شده تا ايران از دسترسي به بازار هاي بين المللي و استفاده حداكثري از اين بازارها دور بماند ولي تنوع محصولات پتروشيمي و مقاصد صادراتي ، تحريم پذيري اين صنعت را سخت تر مي كند. لذا باتوجه به اهميت عوامل مذكور در عملكرد شركت هاي صادراتي، اين پژوهش سعي برآن دارد كه تاثير سرمايه اجتماعي بر عملكرد صادراتي شركت هاي صادر كننده محصولات پترو شيمي با نقش وا سطه همكاري وتعهد در شركت بازرگاني پترو شيمي را مورد برر سي قرار دهد، تا شرايط براي بهبود عملكرد و ارتقاي عملكرد صادراتي در اين شركت فراهم شود. اين تحقيق از نظر هدف، تحقيق كاربردي و از نظر طرح تحقيق، تحقيقي توصيفي پيمايشي است كه در آن با كمك ابزار مصاحبه، مشاهده ، پرسشنامه و نرم افزار spss اقدام به تحليل شده است. نتايج نشان داده است كه رابطه بين سرمايه اجتماعي و عملكرد صادراتي، رابطه بين سرمايه اجتماعي و تعهد بين عر ضه كننده و توزيع كننده، رابطه بين سرمايه اجتماعي و همكاري بين عر ضه كننده و توزيع كننده ، رابطه بين تعهد و عملكرد صادراتي شركت، رابطه بين تعهد و سرمايه اجتماعي، رابطه تعهد و همكاري بين عرضه كننده و توزيع كننده و رابطه بين همكاري بين عرضه كننده و توزيع كننده و عملكرد صادراتي شركت سطح بالاي معناداري بين اين هر كدام از عوامل را نشان مي دهد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectسرمایه اجتماعی ، عملکرد صادراتی ، واسطه ها ، پتروشیمی ، صادراتen_US
dc.titleتاثیر سرمایه اجتماعی بر عملكرد شركت های صادر كننده محصولات پتروشیمی با نقش واسطه همكاری و تعهد (مورد مطالعه: شركت بازرگانی پتروشیمی)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
396.pdf360.09 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorسیده الناز عزیزی-
dc.contributorآرش ابوتراب-
dc.date.accessioned2023-01-15T21:01:24Z-
dc.date.available2023-01-15T21:01:24Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4425-
dc.description.abstractامروزه صادرات كالا يكي از شاخص هاي مهم توسعه يافتگي در كشورهاي پيشرفته مي باشد. ايران بعنوان يك كشور در حال توسعه براي توفيق در توسعه اقتصادي و برقراري يك ارتباط منطقي با تجارت خارجي و توسعه صادرات بايد سريعا اقتصاد خود را با تحولات جهاني هماهنگ و منطبق نمايد.اما در اين ميان فشارهاي بين المللي و تحريم هاي ظالمانه باعث شده تا ايران از دسترسي به بازار هاي بين المللي و استفاده حداكثري از اين بازارها دور بماند ولي تنوع محصولات پتروشيمي و مقاصد صادراتي ، تحريم پذيري اين صنعت را سخت تر مي كند. لذا باتوجه به اهميت عوامل مذكور در عملكرد شركت هاي صادراتي، اين پژوهش سعي برآن دارد كه تاثير سرمايه اجتماعي بر عملكرد صادراتي شركت هاي صادر كننده محصولات پترو شيمي با نقش وا سطه همكاري وتعهد در شركت بازرگاني پترو شيمي را مورد برر سي قرار دهد، تا شرايط براي بهبود عملكرد و ارتقاي عملكرد صادراتي در اين شركت فراهم شود. اين تحقيق از نظر هدف، تحقيق كاربردي و از نظر طرح تحقيق، تحقيقي توصيفي پيمايشي است كه در آن با كمك ابزار مصاحبه، مشاهده ، پرسشنامه و نرم افزار spss اقدام به تحليل شده است. نتايج نشان داده است كه رابطه بين سرمايه اجتماعي و عملكرد صادراتي، رابطه بين سرمايه اجتماعي و تعهد بين عر ضه كننده و توزيع كننده، رابطه بين سرمايه اجتماعي و همكاري بين عر ضه كننده و توزيع كننده ، رابطه بين تعهد و عملكرد صادراتي شركت، رابطه بين تعهد و سرمايه اجتماعي، رابطه تعهد و همكاري بين عرضه كننده و توزيع كننده و رابطه بين همكاري بين عرضه كننده و توزيع كننده و عملكرد صادراتي شركت سطح بالاي معناداري بين اين هر كدام از عوامل را نشان مي دهد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectسرمایه اجتماعی ، عملکرد صادراتی ، واسطه ها ، پتروشیمی ، صادراتen_US
dc.titleتاثیر سرمایه اجتماعی بر عملكرد شركت های صادر كننده محصولات پتروشیمی با نقش واسطه همكاری و تعهد (مورد مطالعه: شركت بازرگانی پتروشیمی)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
396.pdf360.09 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File