Please use this identifier to cite or link to this item: http://localhost/handle/Hannan/4424
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعبدالحمید صفایی قادیکلایی-
dc.contributorسیده خدیجه حسینی-
dc.contributorمحسن مظاهری اسد-
dc.date.accessioned2023-01-15T20:59:49Z-
dc.date.available2023-01-15T20:59:49Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4424-
dc.description.abstractپژوهش حاضر به دنبال شناسایی معیارهاي مؤثر در انتخاب تأمین کنندگان و تعیین درجه اهمیت آنها با یکپارچه سازي پارادایم هاي مختلف زنجیره تأمین یعنی زنجیره تأمین با رویکرد لارج است که رویکردهاي ناب، چابک، تاب آوري و سبز را در فضاي مدیریت زنجیره تأمین کنار هم می نشاند تا از مزایاي یکایک آنها بهره مند شده و همزمان واگرایی هاي آنها را بپوشاند. بدین منظور، ابتدا بامطالعه ادبیات پژوهش 134 معیار اولیه شناسایی و بر اساس یک پرسشنامه نظرات خبرگان، 14 معیار به عنوان مهمترین عوامل مؤثر در انتخاب تأمین کنندگان شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور مازندران انتخاب گردیده است. در گام بعدي، با توجه به یک لایه بودن معیارها براي تعیین میزان اهمیت و رتبه بندي شاخصها از تکنیک مکبث استفاده شده است. یافته هاي پژوهش ، نشان میدهد که معیارهاي «روابط بلندمدت با مشتري»، «کاهش زمان انتظار»، «روابط بلندمدت با تأمین کننده» و «استانداردسازي عملیات» که جز پارادایم «ناب» هستند، بیشترین مقدار ارزش را به دست آوردند. معیارهاي مهم بعدي به ترتیب میزان جذابیت عبارتاند از: معیار «تأمین/منبع یابی منعطف » از پاردایم تاب آوري، «انعطاف ، سرعت ، کیفیت تأمین کننده» و «سفارشی سازي محصولات» از پارادایم چابک و معیار «کاهش ضایعات» از پارادایم سبز. درمجموع معیارهاي پارادایم «ناب» داراي بیشترین جذابیت و سپس معیارهاي پارادایم «تاب آوري»، «چابک » و «سبز» در رتبه هاي بعدي قرار دارند. در انتها نیز بر اساس اولویت معیارها، تأمین کنندگان شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور مازندران با توجه به پارادایمهاي لارج رتبه بندي شده اندen_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectانتخاب تأمین کنندگان ، زنجیره تأمین لارج ، تکنیک مکبث ، تصمیم گیری چندمعیاره ، صنایع خوراک دام و طیورen_US
dc.titleشناسایی و رتبه بندی معیارهای انتخاب تأمین کنندگان در زنجیره تأمین لارج با استفاده از تکنیک مکبث(مطالعه موردی: شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
395.pdf866.92 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعبدالحمید صفایی قادیکلایی-
dc.contributorسیده خدیجه حسینی-
dc.contributorمحسن مظاهری اسد-
dc.date.accessioned2023-01-15T20:59:49Z-
dc.date.available2023-01-15T20:59:49Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4424-
dc.description.abstractپژوهش حاضر به دنبال شناسایی معیارهاي مؤثر در انتخاب تأمین کنندگان و تعیین درجه اهمیت آنها با یکپارچه سازي پارادایم هاي مختلف زنجیره تأمین یعنی زنجیره تأمین با رویکرد لارج است که رویکردهاي ناب، چابک، تاب آوري و سبز را در فضاي مدیریت زنجیره تأمین کنار هم می نشاند تا از مزایاي یکایک آنها بهره مند شده و همزمان واگرایی هاي آنها را بپوشاند. بدین منظور، ابتدا بامطالعه ادبیات پژوهش 134 معیار اولیه شناسایی و بر اساس یک پرسشنامه نظرات خبرگان، 14 معیار به عنوان مهمترین عوامل مؤثر در انتخاب تأمین کنندگان شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور مازندران انتخاب گردیده است. در گام بعدي، با توجه به یک لایه بودن معیارها براي تعیین میزان اهمیت و رتبه بندي شاخصها از تکنیک مکبث استفاده شده است. یافته هاي پژوهش ، نشان میدهد که معیارهاي «روابط بلندمدت با مشتري»، «کاهش زمان انتظار»، «روابط بلندمدت با تأمین کننده» و «استانداردسازي عملیات» که جز پارادایم «ناب» هستند، بیشترین مقدار ارزش را به دست آوردند. معیارهاي مهم بعدي به ترتیب میزان جذابیت عبارتاند از: معیار «تأمین/منبع یابی منعطف » از پاردایم تاب آوري، «انعطاف ، سرعت ، کیفیت تأمین کننده» و «سفارشی سازي محصولات» از پارادایم چابک و معیار «کاهش ضایعات» از پارادایم سبز. درمجموع معیارهاي پارادایم «ناب» داراي بیشترین جذابیت و سپس معیارهاي پارادایم «تاب آوري»، «چابک » و «سبز» در رتبه هاي بعدي قرار دارند. در انتها نیز بر اساس اولویت معیارها، تأمین کنندگان شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور مازندران با توجه به پارادایمهاي لارج رتبه بندي شده اندen_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectانتخاب تأمین کنندگان ، زنجیره تأمین لارج ، تکنیک مکبث ، تصمیم گیری چندمعیاره ، صنایع خوراک دام و طیورen_US
dc.titleشناسایی و رتبه بندی معیارهای انتخاب تأمین کنندگان در زنجیره تأمین لارج با استفاده از تکنیک مکبث(مطالعه موردی: شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
395.pdf866.92 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorعبدالحمید صفایی قادیکلایی-
dc.contributorسیده خدیجه حسینی-
dc.contributorمحسن مظاهری اسد-
dc.date.accessioned2023-01-15T20:59:49Z-
dc.date.available2023-01-15T20:59:49Z-
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://localhost/handle/Hannan/4424-
dc.description.abstractپژوهش حاضر به دنبال شناسایی معیارهاي مؤثر در انتخاب تأمین کنندگان و تعیین درجه اهمیت آنها با یکپارچه سازي پارادایم هاي مختلف زنجیره تأمین یعنی زنجیره تأمین با رویکرد لارج است که رویکردهاي ناب، چابک، تاب آوري و سبز را در فضاي مدیریت زنجیره تأمین کنار هم می نشاند تا از مزایاي یکایک آنها بهره مند شده و همزمان واگرایی هاي آنها را بپوشاند. بدین منظور، ابتدا بامطالعه ادبیات پژوهش 134 معیار اولیه شناسایی و بر اساس یک پرسشنامه نظرات خبرگان، 14 معیار به عنوان مهمترین عوامل مؤثر در انتخاب تأمین کنندگان شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور مازندران انتخاب گردیده است. در گام بعدي، با توجه به یک لایه بودن معیارها براي تعیین میزان اهمیت و رتبه بندي شاخصها از تکنیک مکبث استفاده شده است. یافته هاي پژوهش ، نشان میدهد که معیارهاي «روابط بلندمدت با مشتري»، «کاهش زمان انتظار»، «روابط بلندمدت با تأمین کننده» و «استانداردسازي عملیات» که جز پارادایم «ناب» هستند، بیشترین مقدار ارزش را به دست آوردند. معیارهاي مهم بعدي به ترتیب میزان جذابیت عبارتاند از: معیار «تأمین/منبع یابی منعطف » از پاردایم تاب آوري، «انعطاف ، سرعت ، کیفیت تأمین کننده» و «سفارشی سازي محصولات» از پارادایم چابک و معیار «کاهش ضایعات» از پارادایم سبز. درمجموع معیارهاي پارادایم «ناب» داراي بیشترین جذابیت و سپس معیارهاي پارادایم «تاب آوري»، «چابک » و «سبز» در رتبه هاي بعدي قرار دارند. در انتها نیز بر اساس اولویت معیارها، تأمین کنندگان شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور مازندران با توجه به پارادایمهاي لارج رتبه بندي شده اندen_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectانتخاب تأمین کنندگان ، زنجیره تأمین لارج ، تکنیک مکبث ، تصمیم گیری چندمعیاره ، صنایع خوراک دام و طیورen_US
dc.titleشناسایی و رتبه بندی معیارهای انتخاب تأمین کنندگان در زنجیره تأمین لارج با استفاده از تکنیک مکبث(مطالعه موردی: شرکت سوربن صنایع خوراک دام و طیور)-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:تمامی گرایش های مدیریت شامل مدیریت بازرگانی و صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
395.pdf866.92 kBAdobe PDFThumbnail
Preview File